Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10411)
Hodnotenie: (10 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (15)  [Verzia pre tlač] Tlač

Rýchle dva dni v rámci SR 2/2

Pridané: 21.08.2012 Autor: pito1145
Čitatelia: 7235 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

A tak mi pokračovala cesta smer na Donovaly, len predsa je to mierna ADV turistika tak krátky offík si ja nemôžem odpustiť, preto pri motoreste Motyčky odbáčam vľavo cez Veľký Šturec, staré horské sedlo kde nieje zákaz vjazdu, čo mňa potešilo dvojnásobne. Cesta hore je lesná cesta s kamenistým podkladom, inak ako v stupačkách sa ani nedá, a veškeré problémy riešim plynom. Neskôr vracáky vyberám miernym driftom na vyrovnanie motorky - čo je rýchlo návýková vec.

Po 10 min. jazdy hore kopcom ma čaká zjazd, navyše cestu dolu som z tejto strany nepoznal a predsa mierne obavy tu boli, keďže zjazdy neviem jazdiť a pri mojej výške mi nevyhovuje ZUZA, som na ňu jednoducho veľký, tak je to trochu problematické. Zjazd bol dosť dlhý šiel som ho tak 20 min. odhadom, všetko len v stoji a tak ku koncu ma chytali kŕče v rukách, ale zvládli sme to bravúrne. Po zjazde si dávam pauzu v Liptovské Revúce, obec mi spríjemnil pohľad na voľne idúce kozy (asi 8ich bolo) šli úplne samé, ako babky do kostola automaticky po ceste po pravej strane, asi naučené denným stereotypom...

Cesta mi však pokračovala ďalej do Ružomberku, ďalej na Dolný Kubín. Straße je klasicky slovenská, len hustejšia doprava tu bola. Pred Kubínom mi skoro nudnú cestu spríjemnil poľský kamión, ktorý ma zákerne predbieha v momente, keď som sa pozeral do mapy... no počkaj vravím si, ziatiahol som za plyn, ale som nechápal bo kamión dolu kopcom šiel 105 len mu náves plával do strán. Na rovinke som ho predbehol, počas manévru pozriem na šoféra - pozrie na mňa, zamával som mu že je dobrý, ale ja sa ponáhľam.

V tom zbadám odbočku Oravský hrad. V Oravskom podzámku som spravil ,,fotečku farebnú“ na hrad, aby bola aj nejaká kultúrna pamiatka.

Pokračujem smer na Námestovo, v obci Lokca smer vľavo na Oravskú lesnú. Plán bol, že prejdem z nej dolu do Zázrivej.
Keďže páni z podniku dopravného, alebo kde to vymýšľajú kam akú značku osadiť zabudli aj na tento kút SR, som donútený sa pýtať miestneho domorodca, či je cesta z jazdná a kde to vlastne mám odbočiť.

Odbáčam, cesta sa zúžila na šírku jedného auta max. 1,5 auta. Našťastie hneď na začiatku stretám drevorubcov ako idú zo šichty. Tomuto som bol aj rád pretože stretnúť naložený MAN drevom na tejto ceste hrozí problémom. Pokračujem po ceste už s ľahším srdcom, že ma z rohu nevyľaká 20t auto. Kraj je to tu krásny, treba uznať, rýchlosť jazdy je tu možná max. 70 a aj to máte pocit ako keby ste šli po autobahnstrasse 200...

Prichádzam do Zázrivej idem smer Terchová kde mňa čaká sesternica. Ubytoval som sa v ,,Privat 65“. Cena za noc je 12€, pri viacero nocí 10€. Prostredie a ubytko je veľmi pekné na kvalitnej úrovni. Vyložil som si veci, dal si prevenciu voči črevným problémom, a to hneď 3krát domácim repáčikom. Večera bola v podaní 620g pizze s pivkom, krátky program a ,,hajde na kutě“.

Záver prvého dňa:

• prejdených 450km
  • spálených 19l benzínu - 29,7€
  • zjedený obed, večera - 13€
  • ubytovanie - 12€

Deň 2

..už o 5.30 sa zobúdzam, nechápem prečo veď v mojom veku 21rokov by som mal spať do 9 minimálne a nie už takto skoro vstávať ako 70r. dôchodca ktorého aj tak tlačí prostata... zadriemem ešte na hodinu, ale včerajšia pizza sa pýta na svet... po hygiene a raňajkách vyrážam na cestu. Obliekam sa o 9tej, ale uz slniečko páli, som tušil že mňa čaká dnes horúci deň...
Z Terchovej som mrkol jedným očkom do Vrátnej Doliny. Spomenul som si, že pred 13timi rokmi som tu bol. Spravil som foto, otočil sa na päte a smer Stará Bystrica a Vychylovka.

Isto netreba popísať cestu ktorá mňa čakala, tento horský priechod je známy svojimi zákrutami. Okrem zákrut a krásnych výhľadov, mi cestu spríjemnil nejaký ,,fešák“ z BA na svojom SUV. Len neviem asi nebol dobrý vo fyzike, keď sa snažil so svojou ťažkou kravou mi zabrániť v kopci aby som o obehol... ale ZUZA mu dala rýchlokurz fyziky a po pár metroch bol preškolený...

Po prejdení priesmyku som znovu v Oravskej Lesnej, pokračujem ďalej až do Zakamenné, kde odbáčam do Poľska. Až po hranice som prakticky šiel len cez obec Novoť, ktorá bola rozťahaná tak, že predpisovú 50tku sa nedalo dodržať...

Prichádzam na SR-PL hranice, neviem prečo ale dodržiavam zvyk, že ak sa dá tak na každej medzištátnej hranici musím dať cik pauzu s foto priechodu.

Idem ďalej smer do obce Glinka, po ceste ktorá je typicky kľukatá a miestami s klesaním asi aj 15%. Začínam sa tešiť, lebo viem čo mňa čaká. Krásna príroda, úzke a kľukaté cesty. Jednoducho Poľskú krajinu pri hraniciach SR mám rád. Navyše pre moje chlapské oko tu majú aj pekné baby, o to dôvod prečo dodržiavam v obci 50tku.

Pokračujem do Rajcza, kde odbáčam do Sól a do Koniakova až na hranice s ČR. Po ceste robím krátke zástavky s výhľadmi na Beskydy. Veľa krát sa mi vyplatilo, že keď som zbadal nejakú poľnačku vybehol na ňu a po kúsku sa mi naskytli neskutočne krásne výhľady...

Postupne prichádzam na hranice s ČR-PL. Robím foto, v obci Bukovec (ČR), vidím tabuľku ,,Nejvýchodnejší bod ČR“ odbáčam, nasleduje krátky off ale cesta sa stávala dosť strmou, že radšej som tam ani nešiel, predsa sám v neznáme si vyžaduje väčší rešpekt. Idem teda inokadiaľ, kochám sa pohľadmi na pasúce sa ovce a prírodu. Vraciam sa spať na prechod a idem smer Písek - Jablunkov a späť na SR hranice s ČR.

Na pumpe v obci Svrčinovec, naťahujem kosti, kupujem pitie a premýšľam kadiaľ ešte zablúdim domov. Pozerám na mapu, že v Čadci odbočím smer na Turzovku ale aby som to nemal také jednoduché odbáčam v obci Staškov na Klokočov, majú tam byť akési skaly. Tie som nakoniec nenašiel, alebo z cesty boli neprístupné. No rozhodne cesta opäť taká akú som chcel a mám rád: úzka, rozbitá a kľukatá.

V Klokočove odbáčam na Turzovku, na križovatke vidím nehodu motorkára, ale už tam bola sanitka, vidím R1 a nejakú dodávku, ale chalan chodil tak asi bol v poriadku. V duchu si vravím, len opatrne netúžim nehodu zažiť po roku znova.

Turzovka a terminál na pumpe

To bol príbeh sám o sebe, ktorý mi priviedol dávku nervov. Po natankovaní som platil kartou a nechcelo mi spraviť transakciu. Po 15 min. a skúšania sa nakoniec podarila, už som miestami tajne dúfam, že pôjdem na sekeru. Počítam spotrebu, vychádza tesne pod 4l na stovku. Úsmev na tvári a keď si premyslím, že od BB som netankoval, šiel som aj off, na priesmykoch som valil plný, o Vychylovke ani nevravím, tak sa čudujem sám sebe ale je to tak...

Turzovka - Makov -Bytča

Po natankovaní valím na Makov a užívam si zákrut, našťastie mi cestu neskrížil žiadny kamión a tí ktorý mi zavadzali som predbehol bez obáv... Pred Bytčou je odbočka po pravej strane do Petrovíc je tam motorest. Odparkujem moto, na terase za vyzliekam z oblečka je už pekne horúco a som aj dosť spotený... Ľudia mali aj zo mňa aj šou, pretože kým som sa vyzliekol z bundy, a korytnačky prilepenej potom na rukách v tom teple sa nevidí len tak často... Objednávam opäť ľahké jedlo, zeleninový šalát s enciánom a kofolu k tomu. Porcia bola taká, že som to ani nezjedol, k tomu normálne ceny a príjemná obsluha, platím 5€ za obed, navliekam už len dres na korytnačku a frčím...

Cestu už mám krátku domov a čas len 15 hod. Preto pozerám na mapu a napáda ma myšlienka, že cez Rajec a Čičmany to ,,nebude len dál ale o to horší cesta“... Krátky úsek a zároveň jediný počas môjho malého tripu po autobahnstrasse idem do Považskej kde schádzam z diaľnice a som rád pretože 15 km po diaľnici je pre mňa už utrpenie... Idem smer Rajec - Čičmany tu už cestu poznám veľmi dobre a tak moje tempo akosi samé zvyšujem na športové. Cez Čičmany idem klasicky cez obec sa pozrieť na maľované domčeky.

Odtiaľ za Čičmanmi na rázcestí premýšľam, že či vpravo na Zliechov alebo vľavo na Valaškú Belú. Nakoniec rozhodnutie padlo na ľavú stranu, tadiaľ som v tomto smere ešte nešiel a bola to znova tá dlhšia cesta. Zisťujem že od Valašsej Belej až do Hornej Poruby ťahajú nový asfalt. Idem teda po novom koberci ale s rešpektom, lebo už viac krát sa mi stalo, že nový pár dňový koberec sa vie šmýkať, ale na jar to tuná už bude o inom.

Už len cesta do Ilavy, v TN sa zastavujem pozrieť na mojom vysokoškolskom priváte, dávam kofolu v krčme a valím domov. O 19.35 som bol doma, aby som toho nemal za cestu dosť tesne pred Brezovou pri výjazde zo zákruty, ja navalených 110 mi prebehla srnka 30 m predomnou, spomalím a v duchu ďakujem tomu, ktorý nadomnou lieta, že cestu som zvládol bez problémov. Odstrojím ZUZU pohladím po nádrži, doma dám zaslúženú sprchu a pivko.

The End

• prejdených 877km za dva dni
  • len dve policajné hliadky a len jeden radar
  • spálených 36l benzínu 56€
  • jedlo 20€
  • ubytovanie 12€
  • zážitky na nezaplatenie
  • suma sumárum: 88€

P.S.: týmto mini cestopisom, som chcel povedať, že za krátky čas sa dá toho veľa zažiť a spoznať. Ľudia veľa cestujú do zahraničia na veľa dní, pritom samy nepoznajú naše Slovensko ktoré ponúka veľa možností na jazdenie. A dúfam, že podaktorým som priniesol info kde a ako si kvalitne zajazdiť.

Za gramatiku a podaktoré slangové slová sa ,,jazykovému okienku“ ospravedlňujem, písal som to tak ako som cítil.

Pridávam ešte kompletnú galériu fotiek, ktoré si môžete pozrieť na tomto linku sergej1145.rajce.idnes.cz/tour_de_Terchova