Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 873 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30072
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17751)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12321)
Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač

Na Silverstone Svitkovi cestu k bodom prekazil pád

 Zdieľať

Pridané: 08.08.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 1865 [Šport - Cestné Motocykle]

Na britskom okruhu Silverstone pokračoval Svetový pohár cestných motocyklov v kategórii Superstock 1000. Pretekár tímu SK Energy, Slovák Tomáš Svitok, túžil po nevydarenom vystúpení v Brne opäť zabodovať.

Jazdci museli na mieste bojovať s premenlivým počasím. Šestnáste miesto v kvalifikácii dávalo Tomášovi nádej na body, počas pretekov sa dokonca na bodovaných pozíciách s istotou pohyboval, ale v snahe vylepšiť si svoje umiestnenie tri kolá pred koncom vo vysokej rýchlosti spadol a preteky nedokončil.

Tomáš Svitok: „Tréningy sa jazdili za hrozného počasia, podarilo sa mi vyjazdiť si 16. miesto na štarte s tým, že vpredu som mal pneumatiku na mokro a vzadu suchú. Nedeľa začala dobre, vo warm upe som bol s časom spokojný a vedel som, že budem môcť byť konkurencieschopný. Štart do pretekov som mal priemerný, v prvej zákrute som sa síce zamotal, ale podarilo sa mi dostať dopredu, šiel som na štrnástom mieste, neskôr na trinástom. Bojovali sme skupinka o 11. miesto, jazdil som aj dvanásty, ale raz pri predbiehaní Browna som bol trochu dlhý. Mojou snahou bolo získať stratu späť, ale tri kolá pred koncom som v druhej zákrute stratil predok a podľa telemetrie som spadol v rýchlosti 217 km/h. Nakoniec som rád, že sa mi nič nestalo, akurát kombinéza môže ísť do kontajnera... Mám teda za sebou ďalší neúspešný víkend, tímu však patrí vďaka za ich prácu a chcem sa im ospravedlniť, že mi to zasa nevyšlo.“

Pridané: 08.08.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »