Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1130 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29722
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17576)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12146)
Diskusia Diskusia k článku (13)  [Verzia pre tlač] Tlač

Honda VT1100 C2 Shadow A.C.E. 1997

 Zdieľať

Pridané: 08.03.2004 Autor: dzairo
Čitatelia: 22439 [Vaše stroje - Moja motorka]

Ahojte, tak toto je môj vysnený stroj. Americká klasika.

Radosť jazdiť. A tá zima nie a nie odísť.....




Niekoľko základných technických údajoj je v rubrike MotoDB.
--
Túto sezónu plánujem cestu do južného Francúzska, tak na 2 max. na 3 týždne. Ak máte chuť, môžete sa pridať ... Viac v rubrike: Diskusné fórum -> Moto turistika.

Jaro

Pridané: 08.03.2004 Autor: dzairo Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Honda VT 1100 C2 Shadow ACE 1997:

Foto:
Honda VT 1100 C2 Shadow ACE 1997
Všeobecné informácie:
Výrobca:Honda
Model:VT 1100 C2 Shadow ACE
Rok:1997
Kategória:Chopper/Cruiser
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:1099 ccm
Max. výkon:50.7 k (37.3 kW) / ot.

Súvisiace články:

Diskusia Diskusia k článku (13)  [Verzia pre tlač] Tlač

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »