Anketa:
Naprieč Južnou Amerikou: Loď konečne dorazila do prístavu v Južnej Amerike
ZdieľaťPridané: 04.10.2012 Autor: marekNApionieri
Čitatelia: 9754 [Mototuristika - Amerika - Výlet]
Už týždeň čakáme v Georgetowne (Guyana) na loď ktorá má priviesť naše mašiny. Dnes sme sa dočkali a prišla!!!
Seriál článkov - Naprieč Južnou Amerikou:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Naprieč Južnou Amerikou | Nasledujúci
Čavte, konečne som sa dostal k PC a inernetu. Napísal som frajerke a teraz píšem Vám!!! Od stredy minulého týždňa sme v Georgetowne, hl. mesto Guyany. Je tu neskutočne teplo a vlhko. Cítim sa ako v práčovni. Sú tu samé palmy, ananásy, kokosy a černosi. človek by ani nepovedal že je v Južnej Amerike ale skôr niekde v centrálnej Afrike!
![]() |
Turisti sem nechodia ani omylom a preto všetci po nás kukajú a čudujú ja čo tu robíme. Loď mala prísť v utorok, neprišla... no dnes 4.10 konečne dorazila. Je plná kontajnerov a v niektorom z nich je aj moja JAWA. Som zvedavý ako dlho sa tu ešte zdržíme kým dostaneme mašiny z kontajneru von. Je na to treba veľmi veľa papierov ktoré priebežne vybavujeme. Inak sa už fakt veľmi nudím a teším sa nato keď konečne naštartujem motorku. Hneď na začiatku nás čaká enduro test pralesom cca 500 km k najbližšiemu asfaltu a odtiaľ do Brazílie do mesta Manaus. Odtiaľ sa ozvem opäť.
S pozdravom
Marek Slobodník
Pridané: 04.10.2012 Autor: marekNApionieri Zdieľať
Seriál článkov - Naprieč Južnou Amerikou:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Naprieč Južnou Amerikou | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Naprieč Južnou Amerikou: Georgetown – Lethem! 550 kilometrov totálneho offroadu - marekNApionieri
- Naprieč Južnou Amerikou: Od Boa Vista do Porto Vhelo cez rovník a opustenú cestu BR 319 - marekNApionieri
- Naprieč Južnou Amerikou: Andami od Cusco do La Paz - marekNApionieri
Ďalšie články tohto autora:
- Indodiesel je už doma - na dízli z Indie na Slovensko - nový pokec - Marek Slobodník
- Cesta NAPIONIERI na 24 hodinovku do Novej Paky
- Jawa okolo sveta: 02 - Okolo sveta JAWOU 350 cez Banskú Bystricu
- Naprieč Južnou Amerikou: Od Chile Chico do Ushuaia
- Naprieč Južnou Amerikou: Od Chaitenu do Chile Chico
- Naprieč Južnou Amerikou: Od Santiaga do Quellonu (Chile)
- Naprieč Južnou Amerikou: Od La Paz (Bolívia) po Santiago (Chile)
- Naprieč Južnou Amerikou: Andami od Cusco do La Paz
- Naprieč Južnou Amerikou: Porto Vhelo (Brazília) – Cusco (Peru)
- Naprieč Južnou Amerikou: Od Boa Vista do Porto Vhelo cez rovník a opustenú cestu BR 319
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!