Anketa:
Špeciálna edícia BMW K1300S 30 rokov rady K
ZdieľaťPridané: 27.10.2012 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 4105 [Bleskovky - Novinky]
BMW zverejnilo fotografie a informácie o modely BMW K1300S oslavujúcom tridsiate výročie modelovej rady K.
![]() |
Model BMW K1300S 30 Jahre K-Modelle bude dostupný v roku 2013 a má okrem špeciálneho farebného prevedenia aj radu doplnkov. Táto K1300-vka bude dostupná vo farebnej kombinácii Alpine white/Sapphire black metallic/Racing red (bielo-čierno-červená) a s tónovaným plexi štítom. Okrem toho dostane na zvýraznenie športového charakteru výfukovú koncovku od Akrapoviča a HP stupačky pre jazdca aj spolujazdca. Z ostatných doplnkov sa na tejto edícii objavia vyhrievané rukoväte, palubný počítač, bezpečnostný balíček pozostávajúci zo systémov ASC (Automatic Stability Control) a RDC (kontrola tlaku v pneumatikách), a systém nastavenia podvozku ESA II.
![]() |
![]() |
Info & foto: www.motorcyclenews.com
Pridané: 27.10.2012 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
BMW K 1300 S 30 Jahre K-Modelle 2013:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | BMW |
Model: | K 1300 S 30 Jahre K-Modelle |
Rok: | 2013 |
Kategória: | Športovo cestovná |
Motor: | |
Typ motora: | štvorvalec (4T) |
Objem: | 1293 ccm |
Max. výkon: | 172.7 k (127.0 kW) / 9250 ot. |
Max. krútiaci moment: | 140 Nm / 8250 ot. |
Kompresný pomer: | 13:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 80 mm x 64.3 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | kardan |
Zdvih vpredu: | 115 mm |
Zdvih vzadu: | 135 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-ZR17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 265 mm |
Pneu vzadu: | 190/55-ZR17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 228 kg |
Hmotnosť s náplňami: | 254 kg |
Výška sedla: | 820 mm |
Rázvor: | 1585 mm |
Dĺžka: | 2182 mm |
Šírka: | 905 mm |
Výška: | 1.221 mm |
Objem nádrže: | 19 l |
- NOVÉ Porovnaj 'BMW K 1300 S 30 Jahre K-Modelle' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'BMW K 1300 S 30 Jahre K-Modelle' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'BMW K 1300 S 30 Jahre K-Modelle 2013' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'BMW K 1300 S 30 Jahre K-Modelle' na www.google.com
Súvisiace články:
Ďalšie články tohto autora:
- Optimus Praëm BMW S1000RR - moderna v retro hábe
- Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017
- Honda AfricaTwin CRF1000L Adventure Sports concept
- Honda Dominator pre rok 2017?
- Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati
- Gas Gas zachránený firmou Torrot
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet
- Husqvarna Vitpilen 401 sa bude vyrábať v Indii
- Emisná norma Euro4 sa pomaly podpisuje na ponuke motocyklov - 2T 125 končia
- Elektricka verzia najpredávanejšieho motocykla na svete bude dostupná behom dvoch rokov
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!