ISSN 1336-6491 | Online: 2211 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29885
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17654)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12231)
Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (6)  [Verzia pre tlač] Tlač

Špeciálna edícia BMW K1300S 30 rokov rady K

 Zdieľať

Pridané: 27.10.2012 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 4105 [Bleskovky - Novinky]

BMW zverejnilo fotografie a informácie o modely BMW K1300S oslavujúcom tridsiate výročie modelovej rady K.

Model BMW K1300S 30 Jahre K-Modelle bude dostupný v roku 2013 a má okrem špeciálneho farebného prevedenia aj radu doplnkov. Táto K1300-vka bude dostupná vo farebnej kombinácii Alpine white/Sapphire black metallic/Racing red (bielo-čierno-červená) a s tónovaným plexi štítom. Okrem toho dostane na zvýraznenie športového charakteru výfukovú koncovku od Akrapoviča a HP stupačky pre jazdca aj spolujazdca. Z ostatných doplnkov sa na tejto edícii objavia vyhrievané rukoväte, palubný počítač, bezpečnostný balíček pozostávajúci zo systémov ASC (Automatic Stability Control) a RDC (kontrola tlaku v pneumatikách), a systém nastavenia podvozku ESA II.

Info & foto: www.motorcyclenews.com

Pridané: 27.10.2012 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

BMW K 1300 S 30 Jahre K-Modelle 2013:

Foto:
BMW K 1300 S 30 Jahre K-Modelle 2013
Všeobecné informácie:
Výrobca:BMW
Model:K 1300 S 30 Jahre K-Modelle
Rok:2013
Kategória:Športovo cestovná
Motor:
Typ motora:štvorvalec (4T)
Objem:1293 ccm
Max. výkon:172.7 k (127.0 kW) / 9250 ot.
Max. krútiaci moment:140 Nm / 8250 ot.
Kompresný pomer:13:1
Vŕtanie x Zdvih:80 mm x 64.3 mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:kardan
Zdvih vpredu:115 mm
Zdvih vzadu:135 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm
Pneu vpredu:120/70-ZR17
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:265 mm
Pneu vzadu:190/55-ZR17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:228 kg
Hmotnosť s náplňami:254 kg
Výška sedla:820 mm
Rázvor:1585 mm
Dĺžka:2182 mm
Šírka:905 mm
Výška:1.221 mm
Objem nádrže:19 l

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (6)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »