Anketa:
Ďalšia trojka od Hondy - Honda CB500F, CB500X a CBR500R
ZdieľaťPridané: 11.12.2012 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 16720 [Novinky - Predstavujeme]
Tri nové motocykle strednej kategórie poháňané úplne novým dvojvalcovým motorom, pričom každý z nich ponúka skvelú ovládateľnosť, variabilitu a nízke prevádzkové náklady. Motor s výkonom 35 kW ponúka plynulý prísun sily a zároveň je vďaka nemu každý z trojice nových motocyklov ideálnou voľbou pre držiteľa vodičského preukazu kategórie A2.
Predstavenie trojice CB500 v Miláne:
13.11.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6303 [Bleskovky - Novinky]
Naživo výstava EICMA 2012 Miláno - Honda
Podobne ako Ducati tak aj Honda vybalila svojej novinky ešte v predvečer Milánskej výstavy. Okrem noviniek z Kolína a trojice 500-viek o ktorých sme písali zaujala novou Forzou a „Bagger-om“ na báze Goldwinga z označením F6B.
Všetky tri motocykle zdieľajú rovnaký rám aj motor, každý však má svoj osobitý charakter vychádzajúci z výberu ostatných častí biku. Rada modelov CB500 tak môže osloviť širokú škálu jazdcov prechádzajúcich na vyššiu kubatúru alebo aj ľudí, ktorí si zadovážia motorku pre radosť a prácu zároveň.
Honda CBR500R je plne kapotovaný motocykel. Preberá výrazné dizajnové línie z modelu CBR1000RR Fireblade. Osloví najmä mladých skúsenejších jazdcov hľadajúcich alternatívu k veľkým športovým strojom. CB500F patrí zase do kategórie naháčov. Dizajn je nepochybne odvodený od väčšieho modelu CB1000R. Posledným členom trojice je model CB500X, ktorý je najnovším prírastkom motocyklov Honda patriacich medzi "cestné endurá". CB500X je oproti ostatný "sestrám" vyššia s dlhšími zdvihmi odpruženia, mierne dlhším rázvorom a má aj väčšiu palivovú nádržou. Vzhľad je opäť odvodený od väčšieho modelu z ponuky Hondy a to Hondy Crosstourer.
Motocykle bude poháňať kvapalinou chladený radový 8 ventilový dvojvalec o objeme 471 ccm. Optimálny priebeh výkonu a nízku spotrebu zabezpečí systém vstrekovania paliva PGM-FI. Maximálny výkon motora je 35 kW a dosahuje sa pri 8.500 ot./min. zatiaľ čo maximálny krútiaci moment 43 Nm motor poskytuje pri 7.000 ot./min. Sľubovaná spotreba má hodnotu 3.7 litra na 100 kilometrov.
O odpruženie sa vpredu postará klasická vidlica s priemerom 41 mm. Zdvih vidlice bude u modelov CB500F a CBR500R 120 mm a u modelu CB500X bude 140 mm. Vzadu nájdeme centrálnu tlmiacu jednotku s možnosťou nastavenia predpätia pružiny v deviatich rôznych hodnotách.
Nádrž s rovnakým objemom 15.7 litra nájdeme na modeloch CB500F a CBR500R, no Honda CB500X bude mať nádrž o čosi väčšiu, konkrétne do nej natankujete 17.3 litra. Rozdielna je samozrejme pohotovostná hmotnosť bike-ov. CB500F váži 190 kg, CBR500R o 4 kilá viac a pohotovostná hmotnosť CB500X je 195 kilogramov. CB500F a CBR500R majú sedadlo v rovnakej výške 790 a turistickejšie zameraná Honda CB500X ho má vo výške 810 mm.
Brzdy sú jednokotúčové. Vpredu nájdeme u všetkých modelov 320 mm kotúč a dvojpiestikový strmeň zatiaľ čo vzadu majú 240 mm kotúč a jednopiestikový strmeň. ABS je dostupné pre všetky modely ale iba CBR500R a CB500X ho budú mať už v štandardnej výbave. Sedemnásť palcové kolesá budú rovnaké na všetkých modelov. Obúvať sa na ne budú pneumatiky v rozmeroch 120/70-17 vpredu a 160/60-17 do zadu.
Modelová rada CB500 bude dostupná vo farbách Pearl Himalayas White (biela pre všetky tri modely), Graphite Black (čierna pre CBR500R a CB500F), Seal Silver Metallic (strieborná pre CBR500R), Matt Gunpowder Black Metallic (čierna pre CB500X) a Candy Ruby Red (červená pre CB500F a CB500X).
Video
Video: Honda CB500F, CB500X a CBR500R
Info & foto: honda.press
Foto: | |||
Všeobecné informácie: | |||
Výrobca: | Honda | Honda | Honda |
Model: | CB500F | CBR500R | CB500X |
Rok: | 2013 | 2013 | 2013 |
Novinka: | NOVINKA 2013 | NOVINKA 2013 | NOVINKA 2013 |
Kategória: | Naháč | Superšport | Cestovné enduro |
Motor: | |||
Typ motora: | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) |
Objem: | 471 ccm | 471 ccm | 471 ccm |
Max. výkon: | 47.6 k (35.0 kW) / 8500 ot. | 47.6 k (35.0 kW) / 8500 ot. | 47.6 k (35.0 kW) / 8500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 43 Nm / 7000 ot. | 43 Nm / 7000 ot. | 43 Nm / 7000 ot. |
Kompresný pomer: | 10.7:1 | 10.7: 1 | 10.7: 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 67 x 66.8 | 67 x 66.8 | 67 x 66.8 |
Palivový system: | PGM FI | PGM FI | PGM FI |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 320 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-17 | 120/70-17 | 120/70-17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm | 240 mm | 240 mm |
Pneu vzadu: | 160/60-17 | 160/60-17 | 160/60-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |||
Suchá hmotnosť: | 173.4 kg | ||
Hmotnosť s náplňami: | 190 kg | 194 kg | 195 kg |
Výška sedla: | 790 mm | 790 mm | 810 mm |
Rázvor: | 1410 mm | 1410 mm | 1421 mm |
Dĺžka: | 2075 mm | 2075 mm | 2095 mm |
Šírka: | 780 mm | 740 mm | 830 mm |
Výška: | 1060 mm | 1145 mm | 1290 mm |
Svetlá výška: | 155 mm | 140 mm | 170 mm |
Objem nádrže: | 15.7 l | 15.7 l | 17.3 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||
Max. rýchlosť: | 184 km/h | ||
Spotreba paliva: | 3.6 l/100km | ||
Dojazd po rezervu: | cca 360 km | ||
Poznámka: | |||
Poznámka: | Cena 02/2013 4990,- EUR, s ABS 5490,- EUR | Model dostupný len s ABS, Cena 02/2013 5990,- EUR | Model dostupný len s ABS, Cena 02/2013 5890,- EUR |
Pridané: 11.12.2012 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Súvisiace články:
- Rozhovor: Masanori Aoki - konštruktér novej modelovej rady Honda CB500F, CB500X, a CBR500 - Awia
- Špionážne fotografie Honda CBR500, CB500R a CB500X - zeON
- Honda CB500X 2013 – nenáročné šidlo aj na dlhšie cesty - zeON
- Skúsenosti s Hondou CB 500 ’96 - Herghott
- Prvé dojmy: Honda CBR500R a CB500F z okolia Tarragony - zeON
- Vyskúšali sme šidlá pre vodičáky A2: Hondu CB500X a Hondu CB500F - datadive
- EICMA 2018 - Honda prináša Neo Sports Café naháč CB650R, športovú CBR650R a inovuje radu CB500 - Awia
- Honda CBF 600 SA 2008 - matax
Ďalšie články tohto autora:
- Optimus Praëm BMW S1000RR - moderna v retro hábe
- Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017
- Honda AfricaTwin CRF1000L Adventure Sports concept
- Honda Dominator pre rok 2017?
- Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati
- Gas Gas zachránený firmou Torrot
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet
- Husqvarna Vitpilen 401 sa bude vyrábať v Indii
- Emisná norma Euro4 sa pomaly podpisuje na ponuke motocyklov - 2T 125 končia
- Elektricka verzia najpredávanejšieho motocykla na svete bude dostupná behom dvoch rokov
- ... zobraz všetky články od tohto autora