Anketa:
Nový Triumph Tiger Sport 1050 2013
ZdieľaťPridané: 14.01.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 7503 [Novinky - Predstavujeme]
Triumph pre rok 2013 vylepšil Tigra tak komplexne, že sa už nejedná iba o športový design, ale že mu museli dať aj nové meno: Tiger Sport.
Zadná časť motorky je celkom nová, väčšina viditeľných komponentov prednej časti bola tak isto obnovená a charakteristický trojvalec 1050ccm získal 10 koní naviac.
Tiger Sport je cestná adventure motorka pre jazdcov, ktorí preferujú ponúkané kľúčové hodnoty poskytujúce zábavu na motorke: silný a príťažlivý motor, pevné radenie a jazdeckú polohu vhodnú na všetky povrchy.
Prichádza s hlavným bonusom: Triumph pracoval na posilnení rámu a vylepšil odpruženie pre ostré prejazdy zatáčkami. Zároveň urobil Tiger Sport praktickejším a pohodlnejším než kedykoľvek pred tým.
Toto je jeden z perfektných univerzálnych bikov, napínavo pútavý a agilný na náročných okreskách. Je skutočným cestovným aj každodenným strojom. Tiger Sport je pre veľa jazdcov ideálnou športovou motorkou do reálneho sveta, umožňuje cestovanie na dlhé vzdialenosti pri vysokom pohodlí jazdca aj spolujazdca, ale taktiež bezpečné každodenné prechádzanie hustou premávkou vďaka dobrému prehľadu, vzpriamenej jazdnej polohe, silnejšiemu motoru a vylepšenému ABS.
Zmeny oproti terajšiemu modelu Tiger 1050
Komplet nový dizajn celého stroja - bočné panely a plexi, ktoré dodávajú motorke štíhlejší, športovejší a modernejší vzhľad a účelný postoj. Mašina tak isto disponuje novým klinom pod motorom v štandardnej verzii.
Vyšší výkon – nový výfuk a prepracovanie systému nasávania pomohli inžinierom Triumphu dostať do motora ďalších 10 koní a 6 Nm točivého momentu v celej škále otáčok. Brblanie trojvalca je teraz ešte výraznejšie, zatiaľ čo o jeden zub väčšia rozeta zlepšuje akceleráciu. Prerobenie prevodovky zjemnilo radenie jednotlivých kvaltov. Celkový výkon stroja je teraz 125 PS (123bhp, 92kw) a 104 Nm.
Spotreba paliva – opatrné prekalibrovanie vstrekovania paliva je vo výsledku poznať v menšej spotrebe paliva a zvýšení výkonu. Na plnú nádrž teraz nový Tiger prejde cca o 7% dlhšiu vzdialenosť.
Letmá kyvka – špeciálne vyvinutá pre Tiger Sport. Podčiarkuje športový vzhľad, zlepšuje zadnú časť a dáva viacej priestoru pre nový výfuk a väčšie batožiny.
Nové svetlomety – štvor-reflektorové svetlomety nahradili predchádzajúce projektory. Sú teraz ľahšie, zmenili vzhľad motorky a podstatne lepšie osvetľujú vozovku.
Zlepšenie ergonomiky – sedlo jazdca je o 5mm nižšie (830mm) a vpredu rovnejšie a dovoľuje jazdcovi podstatne lepšie dočiahnuť na zem, čím sa stáva vhodným pre širšiu škálu jazdcov. Sedlo je tiež dlhšie a vytvára viacej priestoru pre vyšších jazdcov. Rajdy sú nižšie a bližšie k jazdcovi pre športovejší charakter motorky a príjemnejší pocit, zatiaľ čo nové plexi zaisťuje lepšiu ochranu pred vetrom. Zadné sedlo je tiež nižšie a umožňuje tak spolujazdcovi byť viacej schovaný pred vetrom a ľahšie nasadanie. Vylepšené gripy má teraz Tiger už v sérii.
Väčší objem kufrov – nový podsedlový rám znižuje výšku sedla spolujazdca, je silnejší a dovoľuje inštaláciu voliteľných bočných kufrov, do ktorých vojde aj integrála a sú dimenzované na dvojnásobnú nosnosť (teraz 10 kg pre každý kufor). Dynamický systém bočných kufrov Triumph disponuje pohyblivým prepojením medzi oboma kuframi za účelom izolovania turbulencií vyvolaných pohybom z podvozku.
Nová prepínacia skrinka– je na ľavej strane riadidiel a umožňuje ovládanie všetkých funkcií prístrojovky ľavou rukou, bez nutnosti pustenia rájd.
Prerobená geometria – o pol stupňa strmší uhol riadenia a o málinko zväčšený rázvor zlepšuje presnosť, spätnú väzbu a stabilitu.
Nové odpruženie – plne nastaviteľné odpruženie bolo celkom prepracované, má nové pružiny a valce v tlmičoch a dáva Tigru ostrosť a zároveň stále zostáva rezerva pre výborné ovládanie aj pri väčšom zaťažení.
Nové ABS – radiálne brzdiče sú teraz podporované najnovšou generáciou systému ABS s novým modulátorom pre lepšiu účinnosť pri extrémnom brzdení.
Liate hliníkové kolesá sú unikátne a prichádzajú s najnovšími špičkovými pneumatikami Pirelli Angel GT.
Vysoká pozornosť bola venovaná detailom – Tiger Sport je plný skvelých detailov, ako je tvrdší materiál na spodnej strane sedla, krásne tvarované stúpačky, farebné prešívanie sedla, pekné hliníkové držiaky bočných kufrov, štýlové „okuláre“ a bočné kryty motoru. Závažíčka riadidiel vyzerajú taktiež veľmi dobre a pod sedlom je miesto nielen pre doplnkový "U" zámok, ale je tu aj priehradka pre rukavice.
Nové farebné varianty – Tiger Sport je dostupný v metalickej bielej Crystal White a v červenej Diablo Red.
Príslušenstvo a záruka
Široká škála originálneho príslušenstva je dostupná pre Tiger Sport a zlepšuje jeho vzhľad a funkciu.
Ako aj pri ostatných modeloch Triumph, tak aj Tiger Sport prichádza na trh s dvojročnou zárukou bez ohľadu na množstvo najazdených kilometrov.
Zhrnutie
- Celkom nový model pre rok 2013
- Nárast výkonu o 10 kobýl, takže teraz disponuje výkonom 125 kobýl
- Letmo uložená kyvka s komplet prepracovaným zavesením
- Kompletne revidovaná ergonómia jazdca a spolujazdca k zvýšeniu príťažlivosti stroja
- Nový dynamický systém upevnenia batožiny s nosnosťou každého z nich 10 kg, dostupné ako príslušenstvo
- Dve nové farebné varianty a športová grafika
- Dvojročná záruka bez obmedzenia najazdených kilometrov
Pridané: 14.01.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Triumph Tiger Sport 1050 2013:
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Triumph |
Model: | Tiger Sport 1050 |
Rok: | 2013 |
Kategória: | Cestovné enduro |
Motor: | |
Typ motora: | radový trojvalec (4T) |
Objem: | 1050 ccm |
Max. výkon: | 125.1 k (92.0 kW) / 9400 ot. |
Max. krútiaci moment: | 104 Nm / 4300 ot. |
Kompresný pomer: | 11.7:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 79 x 71.4mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 140 mm |
Zdvih vzadu: | 150 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová radiálne strmene, 4 piestik |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 ZR 17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová, 2 piestik |
Priemer bŕzd vzadu: | 255 mm |
Pneu vzadu: | 180/55 ZR 17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 235 kg |
Výška sedla: | 830 mm |
Rázvor: | 1540 mm |
Dĺžka: | 2150 mm |
Šírka: | 835 mm |
Výška: | 1310 mm |
Objem nádrže: | 20 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Spotreba paliva: | 5.3 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 283 km |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Poznámka: | |
ABS v sérii Cena: 02/2013 11 440 EUR |
- NOVÉ Porovnaj 'Triumph Tiger Sport 1050' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Triumph Tiger Sport 1050' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Triumph Tiger Sport 1050 2013' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Triumph Tiger Sport 1050' na www.google.com
Súvisiace články:
- Prvý test novej športovej šelmy Triumph Tiger Sport 1050 2013 v Barcelone - Awia
- Prvé dojmy - Triumph Tiger Sport 2013 - prekrstená šelma v okolí Barcelony - Awia
- Špionážna fotografia: Nový Triumph Tiger 1050 alebo skôr Tiger 1200 GT či Sport? - zeON
- Nový Triumph Tiger Sport 1050 pre rok 2016 - zeON
- Nový Triumph Trophy 2013 je už odhalený - zeON
- Testujeme Triumph Tiger Sport 660 v Portugalsku - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Indian uvádza štyri nové modely, vrátane špeciálnej edície
- BIG SALE vol. 3.0 v Motoshop Žubor - zľavy až do 80 %
- Ducati predstavila novú Panigale V2 a Streetfighter V2, dala do nich úplne nový motor
- Zero Motorcycles predstavilo ľahké a všestranné endurká XE a XB
- BMW predstavilo koncept F 450 GS a refrešlo superbike RR a hypernaháč R, aj vo verziách M
- KTM prináša Super Adventure S aj s automatom, Duke 990 vo verzii R, aj nové GT
- Nové modely Yamaha R1 RACE a R1 GYTR pre 2025 - na homologizáciu zabudni
- Honda Forza pre 2025 vylepšuje výbavu, praktickosť a estetiku
- Yamaha modernizuje radu Tracer 9 2025: Matrix LED svetlomet, automat, radar
- Kawasaki inovuje jeden z najúspešnejších naháčov Európy Z900 a Z900 SE 2025
- ... zobraz všetky články od tohto autora