Anketa:
Prvé dojmy - Triumph Tiger Sport 2013 - prekrstená šelma v okolí Barcelony
ZdieľaťPridané: 12.02.2013 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 10254 [Bleskovky - Predstavujeme]
Triumph sa v poslednej dobe venoval svojim 800 a neskôr 1200 kubíkovým Tigrom z rodu Adventure. Teraz ale prišiel čas na modernizáciu toho športového so srdcom z 1050 kubíkmi. Angličania zavolali novinárov do mesta Sitges neďaleko Barcelony, aby im dali možnosť osedlať nový Tiger Sport. Uznajte, nemohli sme chýbať...
Najšportovejší z rodu Tigrov - 1050 Tiger Sport |
Zvyčajne takto Španielsko hostí novinárov počas našej stredo-európskej zimy vľúdnym počasím. Do Barcelony sme doleteli dnes poobede no predpoveď, ale najmä pocit nebol zrovna najvľúdnejší. Teplomer ukazuje 12 stupňov a vonku fučí neskutočný vietor. Aj na večernej prezentácii upozornili, že v horách kam vedie naša viac ako 200km dlhá zajtrajšia jazda je zima a vyhrievané rukoväte má len polovica strojov. Tak som si budík nastavil trochu skôr. Oplatí sa privstať za teplo na dlaniach že.
Poďme ale k Tigrovi. Keďže jazdiť na ňom budem až zajtra ráno, pokúsim sa len v krátkosti priblížiť čo je nové. Všetko to začalo zmenou mena. Veď len donedávna mal Triumph v ponuke jediný model z názvom Tiger. Preto sa teraz 1050-tka volá Tiger Sport, čo plne vystihuje jej potenciál aj cieľovú skupinu. Projekt začal ako menší update a nakoniec sa z neho vykľula poriadna prekopávka. Nová šelma má zmien naozaj požehnane a spomeniem len malý počet z viac ako 120-tich zmien:
Jednoramenná kyvka |
- zvýšený výkon o 10 koní, teraz 125 k pri 9400 ot.
- zvýšený krútiak o 6 Nm, teraz 104 Nm pri 4300 ot.
- prepracovaná prevodovka - prevodový pomer 6. stupňa, a zmenené konzoly radenia
- prekopaný airbox dáva motoru viac vzduchu
- upgrade vstrekovania
- radiálne brzdy Nissin, ešte vylepšené novým ABS systémom (vypínateľný)
Radiálne Nissiny boli neskutočné už na predchodcovi, teraz budú krotiť kolesá obuté do Pirelli Angel ST |
- nová predná časť a hlavne svetlomet - teraz 4 svetlomety
- zmeny v posede, úzke a znížené sedlo pre lepší komfort jazdca
- znížené aj sedlo spolujazdca až o 40mm
- na podvozku najviac zaujme nová nádherná zadná jednoramenná kyvka
- plne nastaviteľná predná vidla a tuhšia pružina v zadnom tlmiči
- sériové pneu Pirelli Angel ST
- nové riaditka, posunuté bližšie k jazdcovi
- štíhlejší a športovejší vzhľad
- ovládanie prístrojovky z ľavej rukoväte, automatické vypínanie smeroviek (voliteľné)
- integrované nosiče kufrov, väčšia nosnosť a kufre, 12V zásuvka v zadnom kufri, väčší priestor pod sedlom
- množstvo voliteľných doplnkov
Nový "kukuč" |
Uff to bol zoznam a zďaleka nieje kompletný. Pre krátkosť času a blížiacu sa polnoc som vybral len tie naozaj dôležité zmeny a vylepšenia. Tiger vyzerá naozaj veľmi dobre obzvlášť v bielej. Ale v ponuke je aj červená. Už zajtra budem mať príležitosť obe vyskúšať a hneď potom vám priniesť kompletný test a snáď aj nejaké to video.
Pozdravujem z naozaj nezvyčajne chladného Španielska - Tomáš Hajduch - Awia
Video: Triumph Tiger Sport 2013 - rýchly pohľad
My name is SPORT, Tiger SPORT... |
Pridané: 12.02.2013 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Triumph Tiger Sport 1050 2013:
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Triumph |
Model: | Tiger Sport 1050 |
Rok: | 2013 |
Kategória: | Cestovné enduro |
Motor: | |
Typ motora: | radový trojvalec (4T) |
Objem: | 1050 ccm |
Max. výkon: | 125.1 k (92.0 kW) / 9400 ot. |
Max. krútiaci moment: | 104 Nm / 4300 ot. |
Kompresný pomer: | 11.7:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 79 x 71.4mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 140 mm |
Zdvih vzadu: | 150 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová radiálne strmene, 4 piestik |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 ZR 17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová, 2 piestik |
Priemer bŕzd vzadu: | 255 mm |
Pneu vzadu: | 180/55 ZR 17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 235 kg |
Výška sedla: | 830 mm |
Rázvor: | 1540 mm |
Dĺžka: | 2150 mm |
Šírka: | 835 mm |
Výška: | 1310 mm |
Objem nádrže: | 20 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Spotreba paliva: | 5.3 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 283 km |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Poznámka: | |
ABS v sérii Cena: 02/2013 11 440 EUR |
- NOVÉ Porovnaj 'Triumph Tiger Sport 1050' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Triumph Tiger Sport 1050' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Triumph Tiger Sport 1050 2013' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Triumph Tiger Sport 1050' na www.google.com
Súvisiace články:
- Prvý test novej športovej šelmy Triumph Tiger Sport 1050 2013 v Barcelone - Awia
- Svižný Triumph Tiger Sport 660 (2022) v portugalských zákrutách - Awia
- Video: Triumph Tiger Explorer 1200 - Grand touring v rytme trojvalca - Awia
- Triumph čoskoro predstaví Tiger 660 - Redakcia
- Prvý test novej Honda Africa Twin Adventure Sports 2018 zo španielskych šotolín - Awia
- Prvý test: Honda VFR800X Crossrunner 2015 - Pohodlie, šport a tak trochu adventure - zeON
- Triumph predstavuje nové veľké Tiger Explorer - EICMA Miláno 2015 - Awia
- Doplnené: Vaše otázky a odpovede - V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018 - Awia
- Vyskúšali sme trojvalcovú šelmu - Triumph Tiger 1050 - mikulec
- Najuniverzálnejšia motorka súčasnosti? Triumph Tiger 800 XCA 2018! - Herghott
Ďalšie články tohto autora:
- Naživo: S Awiom do Indie 2024 - Royal Enfield trip
- Moto Morini Corsaro GT 2025 - športovo zameraný crossover
- Obnovená značka Morbidelli prináša T502X a T1002VX s véčkovým dvojvalcom pre rok 2025
- Moto Guzzi Stelvio Duecento Tribute 2025 oslavuje 200 rokov priesmyku Stelvio
- Moto Morini X-Cape 700 2025 má nový motor
- Moto Morini X-Cape 1200 2025 ide do predaja
- Kymco AK 575 Premium 2025 prichádza zo zvačšeným motorom
- Mondial Mud 452 2025 ďalší maly adventure bike s motorom CF
- Moto Morini Alltrhike 450 2025 - Dobrodružstvo pre všetkých
- Offroadové CFMOTO 800MT-X sa dočkalo sériovej podoby pre rok 2025
- ... zobraz všetky články od tohto autora