Anketa:
Testovacie dni SUZUKI 2013
ZdieľaťPridané: 05.04.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk
[Bleskovky - PR bleskovka]
Spoločnosť MSC Suzuki Slovensko pozýva všetkých motorkárov na Testovacie dni Suzuki, ktoré sa uskutočnia v termínoch 3. - 27. apríla 2013 u nasledovných autorizovaných dílerov Suzuki:
![]() |
Termíny:
3. – 6. apríla 2013 v AUTO – IDEAL SERVIS Bratislava
9. - 13. apríla 2013 v BCS Trade Trnava
16. - 20. apríla 2013 v STYX Vráble
23. - 27. apríla 2013 v Motoshop Žubor Banská Bystrica
Budú pre Vás pripravené tieto testovacie motocykle Suzuki:
- VL 800C Intruder
- GSF 1250SA Bandit
- VL 1500T Intruder
- VZR 1800Z Intruder
- GW 250 Inazuma
- AN 400A Burgman
Tešíme sa na Vašu účasť.
Pridané: 05.04.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Nový dealer BMW na starej adrese: Tech Moto, Bratislava - Redakcia
- Motoshop Žubor Banská Bystrica hľadá predajcu motoriek a mechanika - Redakcia
- Pozvánka: Deň otvorených dverí v Honda Motor Car Bratislava - Redakcia
- Nová predajňa Styx v Ružomberku - Redakcia
- Výpredaj Dainese - zľavy až 40% - Redakcia
- Predstavenie Triumph Rocket III na Slovensku - môžeš byt pri tom - Redakcia
- Totálny výredaj skladových zásob v STYX začíina - Redakcia
- Pozvánka na výstavu Motocykel 2013 - Prichádza jar, vytiahnite dvojkolesové tátoše a kožené bundy! - Redakcia
- Fotoreport: Chris Pfeiffer otvoril BMW Motorrad v Banskej Bystrici - Awia
- Vianočné tipy 2019 - pre bikera, bikerku alebo ich motorku - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Husqvarna predstavila endurá a motokrosy pre rok 2026
- KTM endurá a motokrosy pre rok 2026
- Kawasaki odhalila očakávanú KLE500 a KLE500 SE 2026
- O tituloch EaR SMF 2025 sa rozhodlo v susednom Maďarsku
- Yamaha Ténéré 700 World Raid 2026 dostáva náklonovú elektoniku, hliníkové nádrže a kopec vylepšení
- Totálny výredaj skladových zásob v STYX začíina
- Polaris predal značku Indian Motorcycle
- Royal Enfield pripravuje aj GT 750 so zväčšeným motorom
- GASGAS prináša upravené komponenty na svojich trialoch
- Montesa predstavuje novinky pre rok 2026
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!











