Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1509 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28802
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17136)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (11666)
Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (13)  [Verzia pre tlač] Tlač

Prilba prilieb = AGV PistaGP

 Zdieľať

Pridané: 25.06.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 8591 [Novinky - PR článok]

Neni to až tak dávno, kedy táto prilba bola predstavená na testovaní v Jereze. Pod jej vznik a vývoj sa podpísal samotný Valentino Rossi.

Ako hovorí taliansky výrobca, PistaGP je prvou prilbou novej generácie, ktorá vzišla z projektu AGV STANDARDS. Tento program sa špeciálne zameriava na revolučnú tvorbu dizajnu a samotného testovania prilieb. Koncept okruhovej kráľovnej vznikol v roku 2009 a kto iný než samotný Valentino, ako hlavný testovací jazdec značky by sa mal podieľať na vývoji. O necelé tri roky bola prilba pripravená na to aby s Valentinom okúsila okruhy. Teraz sa dostáva aj na predajné pulty pre bežných motorkárov.

Proporcie

V AGV si dali veľmi záležať na vnútorných proporciách helmy, aby čo najviac sedela na každom type hlavy. Samotný The Doctor dostal prilbu presne svojej veľkosti. Preto zozbierali veľa dát od množstva ľudí, z ktorých počítač vyhodnotil najtypickejšie rozmery lebky a tváre. Prilba preto oveľa lepšie sedí na hlave a netočí sa pri nervóznych pohyboch. Nízka hmotnosť karbónovej škrupiny (1250 g), takmer vylučuje bolesti krku a pocity nepohodlia pri dlhom jazdení. Ďalšou známkou kvalitného vývoja je fakt, že zadná časť prilby je čo najkratšia aby umožnila optimálne ohnutie krku pri zaľahnutí na nádrž.

Výhľad a plexisklo

Zväčšenie priezoru vo vertikálnom uhle o takmer 15° zlepšuje výhľad pred seba a zväčšuje plochu plexiskla o 9% oproti predchádzajúcemu modelu GP Tech. Netreba sa však báť, pevné plexisklo s hrúbkou 3,3 mm a dokonalou priehľadnosťou dostatočne ochráni tvár pred nástrahami okruhov, ale aj ciest. Na pohodlne otvorené plexisklo však zabudnite. Ide hlavne o športové náradie, preto môžete mať plexi buď zavreté alebo plne otvorené. Existuje však aj malá poistka, ktorá nechá pár milimetrov širokú medzeru na prívod vzduch v chladnom, alebo vlhkom počasí. V prípade nehody asistuje poistka, ktorá plexisklo udrží bezpečne zatvorené.

Vetranie

Ventilácia vyvíjaná a skúšaná v špeciálnom vzduchovom tuneli naozaj sľubuje kvalitu. AGV deklaruje zväčšenie vetracieho priestoru až o 193% oproti predchádzajúcemu modelu. Pozícia vetracích otvorov bola špeciálne skúšaná a preverovaná počítačovými simuláciami, pri ktorých sa vyberali najspoľahlivejšie miesta na umiestnenie otvorov. Ich uzavretie je však pretekársky jednoduché, pretože sú neustále otvorené. V prípade hustého dažďa sú pribalené gumové zátky.

Ochrana

Pojem, pre ktorý sa v minulosti rozhodli prilby vôbec vyrábať. Najnovší AGV STANDARDS project si vo veľkom dal záležať aj na ochrane. Vďaka simuláciám a vlastnému výskumu sa podarilo zlepšiť štruktúru prilby. To má za výsledok zníženie preťaženia pri simulovanom náraze na hlavu figuríny. Vďaka novej technike PistaGP prišla s výsledkom o 36% nižším ako udáva limit ECE( preťaženie 275 G). To znamená až o 36% menšie preťaženie pôsobiace na hlavu pri nehode. Ďalším plusom do ochrany je zníženie HIC, takzvaného indexu úrazu mozgu pri náraze o 48%, udaného limitom ECE. Kvalitné upínanie prilby v spojení s titánovými D - krúžkami, dáva istotu, že prilba sa pri páde nezosunie z hlavy.

Aerodynamika

Vďaka vyladenej aerodynamike sa okrem zníženia hluku podarilo znížiť tkz. Z-lift index čo znamená zdvíhanie hlavy v dôsledku protivetra spôsobeného rýchlosťou. To spôsobuje zníženú stabilitu helmy, nepohodlný výhľad a tiež bolesti krku. Pri intenzívnych testoch v aerodynamickom tuneli a úpravám sa podarilo znížiť tento index o 44%. Dopomohol k tomu dizajnovo zaujímavý „spojler“ na zadnej časti prilby. Takisto došlo k zmene rozmerov oproti pôvodnému modelu. Predná časť je zmenšená o 3% a šírka prilby klesla o 6%.

Dizajn

Čierna farba karbónových vlákien v spojení zo zelenými nápismi a priesvitným spoilerom. Zaujímavá kombinácia. Snaha dizajnéra zdôrazniť všetky kvality tejto prilby je vidieť aj v skutočnosti, že na prilbe sú vypísané vylepšené hodnoty jednotlivých parametrov, napríklad G -36%, HIC-48%, alebo lift -44%. Netreba zabudnúť na Valentinove povestné číslo 46 a kópiu jeho podpisu pod plexisklom.

Už z týchto údajov vyplýva, že PistaGP nebude to pravé pre turistu, či nedeľného jazdca. Je však vyladená do najmenších detailov, či už praktických, alebo bezpečnostných prvkov. Ak teda máte pravidelne využívaného superšporta alebo často štartujete priamo z boxov bude táto prilba to pravé pre Vás. AGV Pista sa začala predávať v januári a ak sa ti pozdáva budeš si musieť pripraviť 980 €.

Viac informácií dostupných na motostore.sk.

Pridané: 25.06.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (13)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria