Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2442 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28836
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17157)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (11679)
Diskusia Diskusia k článku (19)  [Verzia pre tlač] Tlač

MM SR a Poľska v triali, Kysak 2004

 Zdieľať

Pridané: 23.05.2004 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 7520 [Šport - Trial]

V dňoch 22. a 23. mája 2004 sa v Kysaku pri Košiciach konali zaujímave preteky. Prinášame Vám pár dojmov z tejto akcie...

Keďže v sobotu motorkárom počasie neprialo, vybrali sme sa do Kysaku až v nedeľu doobeda. Počasie síce nebolo najlepšie, ale aspoň nepršalo. Pri miestnom úrade, kde bolo pred rokom hlavné stanovište súťaže, bolo mŕtvo a tak sme sa museli spýtať domácich na cestu. Márne sme hľadali nejakú smerovú tabuľu.

Hlavné stanovište súťaže bolo tohto roku kúsok nad dedinou. Bola tam jedná umelo pripravená sekcia, vytvorená z betónových panelov a drevených klátov. Akurát tam nikto nejazdil. Po chvíli sme zbadali organizátora a tak som sa ho popýtal kde sa jazdí a kde sa oplatí pozrieť.

 Trialový \"kotol\" pred jasyňou
Trialový "kotol" pred jasyňou

Na základe jeho rád sme sa vybrali najprv smerom k jaskyni. Bolo tam viacero sekcií v prírodnom prostredí v tej istej lokalite ako pred rokom. A bolo sa veru načo pozerať. Preteky jazdí naraz viacero kategórií jazdcov od žiakov až po tých najlepších. Každá kategória má svoju trať, pričom v každej sekcii je naraz iba jeden jazdec. Okrem časomerača je na trati aj rozhodca, ktorý ráta jazdcovi trestné body. V náročných častiach trate sú pripravení pomocníci, ktorý v prípade problémov zachytia motorku alebo jazdca.

 Otočky okolo stromu v strmom svahu sú častým prvkom na trati
Otočky okolo stromu v strmom svahu sú častým prvkom na trati

V tejto časti trate sme sa zdržali asi najdlhšie, nevyhnal nás ani drobný dážď. Keď začalo jazdcov pomaly ubúdať, vrátili sme sa opäť do hlavného stanovišťa súťaže a pozreli sme si výkony jazdcov na umelej betónovej trati. Najzaujímavejší bol hneď prvý výskok na kolmú betónovú stenu, ktorá bola hádam aj vyššia ako človek.

 Výskok na kolmú betónovú stenu, čo myslíte podarilo sa to tomuto jazdcovi?
Výskok na kolmú betónovú stenu, čo myslíte podarilo sa to tomuto jazdcovi?

Nakoniec sme sa zašli pozrieť aj na spodnú časť trate, kde sa jazdilo v hlbokej rokline. Vyzeralo to tam ako veľká strmá U rampa. Žiaľ nemali sme už šťastie a keď sme tam dorazili, organizátori už balili trať a žiaden jazdec sa neukázal...

Na záver by som Vás všetkých chcel pozvať na podobné (nielen trialové) podujatia u nás. Toto bolo len druhé trialové podujatie v tohtoročnom kalendári a šesť ich je ešte pred nami (z toho 4 na Slovensku). Je smutné, že Slovenská motocyklová federácia sa nesnaží tieto podujatia spropagovať medzi ľuďmi. Košice aj Prešov sú veľké mestá a do Kysaku je to z nich na skok. Verím, že keby široká verejnosť o tejto akcii vedela, tak by prišlo viac divákov. Veď takéto športové výkony za to určite stoja.

Čo sa týka organizácie pretokov bolo to tohto roku slabé. Teda aspoň z pohľadu diváka. Minulý rok sa mi do rúk aspoň dostal leták s programom na celý víkend, mapkou so všetkými sekciami a časovým harmonogramom súťaže.

Pridané: 23.05.2004 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (19)  [Verzia pre tlač] Tlač

Body a Trasy v tomto článku:

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria