Anketa:
Porovnávačka: BMW R1200GS vs. KTM 1190 Adventure – tradičný súboj cestovných endúr 2/2
ZdieľaťPridané: 12.02.2014 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 27468 [Testy a predstavenia - Test]
Off-road:
|
On-road:
|
Znamienko + znamená lepší, daná vlastnosť u konkurenta nie je mínusom.
Porovnanie príplatkovej výbavy:
Vec | BMW R1200GS | KTM 1190 Adventure |
---|---|---|
Základná cena modelu | 13950,-EUR | 14950,-EUR |
ABS | v sérii | v sérii |
Denné LED osvetlenie | iba ako súčasť paketov | v sérii |
LED smerovky | 38,-EUR | v sérii |
Vypletané kolesá | 373,-EUR | v sérii |
Elektronicky ovládaný podvozok | 758,-EUR | v sérii |
Elektronické jazdné režimy + kontrola trakcie | 303,-EUR | v sérii |
Kontrola tlaku v pneumatikách | 213,-EUR | v sérii |
Ochrana páčok | 83,-EUR | v sérii |
Vyhrievané rukoväte | 203,-EUR | 197.34,-EUR |
Alarm | 212,-EUR | 302.44,-EUR |
Tempomat | 318,-EUR | nie je v ponuke |
Výfuk Akrapovič | 933,-EUR | 891.51,-EUR |
Navigácia | 678,-EUR | nie je v ponuke |
Rozšírená ochrana motora | 223,-EUR | 246.93,-EUR |
Ochrana svetlometu | 93,-EUR | nie je v ponuke |
Topcase | 328,-EUR | 445.26,-EUR (302.44 hliníkový) |
Bočný kufor | 308,-EUR | 445.26,-EUR (302.44 hliníkový) |
Tankvak | 213,-EUR | 140.60,-EUR |
Padacie rámy | 303,-EUR | 246.93,-EUR |
*Ceny platné pre 10/2013
Nič nevraviaci záver
Takže ktorá je lepšia? Hmmm, otázka by ale mala znieť: „Prečo potrebujem cestovné enduro?“ Chcem sa na ňom pohodlne cítiť, chcem mať vec, ktorá je v móde, chcem si rýchlo zajazdiť, chcem si pohodlne zajazdiť, chcem prejsť ľahkým off-roadom, chcem si rýchlo zajazdiť mimo asfaltiek, chcem do zošalenia ťukať do tlačidiel, chcem, chcem, chcem.... Chcem všetko!!! Nuž pri oboch aj všetko dostanem, len to všetko bude mať vždy trošku inú podobu. Výber je na vás, ja mám BMW R1100GS a snívam o KTM 950 Adventure :-)
Úplne na záver vychválim inštruktora Rada Žubora za uvedenie ma do situácie. Pri týchto nových motorkách už totiž nestačí iba podať jazdcovi kľúče a popriať šťastnú cestu. Musí sa nájsť niekto, kto vysvetlí, ukáže a má dostatočne pevné nervy na to, aby odpovedal dookola na tie isté otázky ohľadom tlačidiel.
Videá
Video: BMW R1200 GS 2013 - prvé zvezenie onroad
Video: BMW R1200 GS 2013 - prvé zvezenie offroad
Video: KTM 1190 Adventure 2013 - prvé zvezenie onroad
Video: KTM 1190 Adventure 2013 - prvé zvezenie offroad
Oficiálne videá:
Video: BMW R 1200 GS 2013
Video: KTM 1190 Adventure 2013
Pozadie / Wallpaper:
Text: Feri Zubal - zeON, Tomáš Hajduch - Awia
Foto: cacao, Tomáš Hajduch - Awia
Motocykel na test poskytla spoločnosť Motoshop ŽUBOR. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR.
Foto: | ||
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | BMW | KTM |
Model: | R 1200 GS | 1190 Adventure |
Rok: | 2014 | 2014 |
Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro |
Motor: | ||
Typ motora: | dvojvalcový boxer (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 1170 ccm | 1195 ccm |
Max. výkon: | 125.1 k (92.0 kW) / 7750 ot. | 149.6 k (110.0 kW) / 9500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 125 Nm / 6500 ot. | 125 Nm / ot. |
Kompresný pomer: | 12.5:1 | |
Vŕtanie x Zdvih: | 101.0 x 73.0 mm | 105 x 69 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | vzduchom a kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | kardan | reťaz |
Zdvih vpredu: | 190 mm | 190 mm |
Zdvih vzadu: | 200 mm | 190 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová, radiál 4 piest | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 305 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-ZR19 | 120/70-19 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 276 mm | 268 mm |
Pneu vzadu: | 170/60-ZR17 | 170/60-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Suchá hmotnosť: | 212 kg | |
Hmotnosť s náplňami: | 238 kg | 230 kg |
Výška sedla: | 850 mm | 860 mm |
Rázvor: | 1507 mm | 1560 mm |
Dĺžka: | 2210 mm | |
Šírka: | 953 mm | |
Výška: | 1450 mm | |
Svetlá výška: | 220 mm | |
Objem nádrže: | 20 l | 23 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||
Spotreba paliva: | 5.4 l/100km | 5.6 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 277 km | cca 308 km |
Servisný interval: | 10 000km | 15 000km |
Doplnková výbava: | ||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | za príplatok | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palubný počítač: | za príplatok | áno, v sérii |
Tempomat: | za príplatok | nie |
LED denné svetlá: | za príplatok | áno, v sérii |
El. Podvozok: | za príplatok | áno, v sérii |
Iná výbava: | za príplatok vypletané kolesá, LED smerovky | v sérii LED smerovky, vypletané kolesá, nosiče kufrov, kryty rukovätí. |
Poznámka: | ||
Poznámka: | Cena 02/2014: 13950.- EUR | Cena 05/2013 14950,-EUR |
Pridané: 12.02.2014 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Optimus Praëm BMW S1000RR - moderna v retro hábe
- Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017
- Honda AfricaTwin CRF1000L Adventure Sports concept
- Honda Dominator pre rok 2017?
- Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati
- Gas Gas zachránený firmou Torrot
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet
- Husqvarna Vitpilen 401 sa bude vyrábať v Indii
- Emisná norma Euro4 sa pomaly podpisuje na ponuke motocyklov - 2T 125 končia
- Elektricka verzia najpredávanejšieho motocykla na svete bude dostupná behom dvoch rokov
- ... zobraz všetky články od tohto autora