Anketa:
Seriál MS v Motokrose MX3 pokračoval na Ukrajine - ďalšie body pre Tomáša Šimka
ZdieľaťPridané: 29.05.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2186 [Šport - Motocross]
Uplynulý víkend pokračoval seriál majstrovstiev sveta v motokrose tretím podujatím na okruhu Belgorod - Dnestrovskiy (Ukrajina). Zvíťazil úradujúci majster sveta MX3 Matthias Walkner z Rakúska, náš Tomáš Šimko obsadil 11.miesto.
Jazdci Matthias Walkner (AUT), Timur Muratov(RUS) a Martin Michek (ČR), mali veľmi dobrý začiatok. Muratov prebral vedenie asi 50 metrov po prvej zákrute, avšak po chybe v polovici preteku sa Walkner znovu dostal na vedúce miesto. Muratovu chybu využil aj Slovínec Klemen Gerčar, ktorý sa tým posunul na druhú pozíciu. Na Muratova útočil aj Gert Krestinov, ktorý nemal veľmi dobrý štart. Dvojica bojovala až dokonca, ale nakoniec Muratov skončil tretí a Krestinov štvrtý. Martin Michek po svojej chybe vypadol z top sedmičky, avšak vynikajúcim záverom prvej rozjazdy sa mu podarilo prebojovať na piate miesto. Tomáš Šimko obsadil v prvej rozjazde 11.miesto.
![]() |
MX3 Race 1 top 5
poz. | jazdec |
---|---|
1. | Matthias Walkner (AUT, KTM) |
2. | Klemen Gercar (SLO, Honda) |
3. | Timur Muratov (RUS, KTM) |
4. | Gert Krestinov (EST, Kawasaki) |
5. | Martin Michek (CZE, KTM) |
... | ... |
11. | Tomáš Šimko (SVK, KTM) |
Martin Michek aj napriek tomu, že si v prvej jazde poranil ruku, druhé finále vyhral systémom štart-cieľ. Od začiatku ho však prenasledoval Matthias Walkner. Iba štyri sekundy za Michekom a Walknerom skončil Gert Krestinov, ktorému ušlo pódiové umiestnenie v prvom finále.
MX3 Race 2 top 5
poz. | jazdec |
---|---|
1. | Martin Michek (CZE, KTM) |
2. | Matthias Walkner (AUT, KTM) |
3. | Gert Krestinov (EST, Kawasaki) |
4. | Klemen Gercar (SLO, Honda) |
5. | Christian Brockel (GER, KTM) |
... | ... |
13. | Tomáš Šimko (SVK, KTM) |
![]() |
Celkovým víťazom sa teda na Ukrajine stal Matthias Walker pred Martinom Michekom a Klemenom Gercarom. Tomáš Šimko skončil na peknom 11.mieste a v priebežnom poradí tohtoročných MS mu patrí 9.priečka.
MX3 Overall top 5
poz. | jazdec |
---|---|
1. | Matthias Walkner (AUT, KTM) |
2. | Martin Michek (CZE, KTM) |
3. | Klemen Gercar (SLO, Honda) |
4. | Gert Krestinov (EST, Kawasaki) |
5. | Timur Muratov (RUS, KTM) |
... | ... |
11. | Tomáš Šimko (SVK, KTM) |
Priebežné poradie MS MX3
poz. | jazdec | body |
---|---|---|
1. | Matthias Walkner (AUT, KTM) | 118 |
2. | Klemen Gercar (SLO, Honda) | 112 |
3. | Gert Krestinov (EST, Kawasaki) | 103 |
4. | Martin Michek (CZE, KTM) | 103 |
5. | Timur Muratov (RUS, KTM) | 95 |
... | ... | ... |
9. | Tomáš Šimko (SVK, KTM) | 47 |
![]() |
Spracované v spolupráci: Roman Borák (fotograf: www.romanborak.sk a Radka Mazáková (moderátorka, redaktorka: www.radkamazakova.sk )
Pridané: 29.05.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
Ďalšie články tohto autora:
- Veľké Uherce otvárajú motokrosovú sezónu SMF 2025
- Honda prináša európsky záručný program pre motocykle a skútre
- Martin Vaculík obhájil titul medzinárodného majstra SR
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!