Anketa:
Už tento víkend v Šenkviaciach: Majstrovstvá sveta MX3 a žien v motokrose 2013
ZdieľaťPridané: 05.09.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4767 [Šport - Motocross]
Po Holandsku, Bulharsku, Ukrajine, Slovinsku, Taliansku, Anglicku a Čechách sa motokrosoví jazdci triedy MX3 poslednýkrát stretnú na Slovensku v Šenkviciach, aby zabojovali o zvyšné body v sezóne 2013.
Bude to pamätná udalosť, pretože Medzinárodná motocyklová komisia FIM spoločne s promotérom fi Youthstream rozhodla, že od budúceho roka bude trieda MX3 zrušená.
V Šenkviciach bude teda historicky poslednýkrát vyhlásený majster sveta v tejto triede. Bojovať o neho budú hneď niekoľkí jazdci, ktorí majú medzi sebou len nepatrné bodové rozdiely. Na čele tabuľky je Slovinec Klemen Gercar, druhý je Čech Martin Michek, zatiaľ čo minuloročný majster sveta, Rakúšan Matthias Walkner, je až na treťom mieste. Všetci traja patria medzi horúcich
kandidátov na titul a budú bojovať až do poslednej sekundy.
![]() |
Z jazdcov SMF sa v Šenkviciach postaví na štart až 18 jazdcov medzi ktorými je i Tomáš Šimko #50, (Slovakia MX profi team), ktorý je priebežnom poradí šampionátu pred posledným podujatím na 14. mieste a ktorého z bojov o lepšie priečky vyradilo júnové zranenie. Okrem Tomáša v bodovaných výsledkoch šampionátu figuruje ešte Martin Žerava #183 z ČR jazdiaci s licenciou SMF, ktorý je na 52. mieste. Zo štartujúcich Slovákov sa v kolotoči MS MX3 tento rok predstavil ešte Jakub Hruška #61.
Jazdci SMF štartujúci na podujatí v Šenkviciach:
Tomáš Šimko #50, Jakub Hruška #61, Martin Žerava #183, Matúš Lavo #94, Ľubomír Havrila #110, Vladimír Preis #107, Peter Pipich #91, Rastislav Maniak #106, Radoslav Matula #525, Peter Valyik #211, Michal Novocký #741, Tomáš Valach #555, Tomáš Barnošák #60, Vladimír Kasala #141, Milan Raffaj #88, Ján Drobec #489, Juraj Popovicz #78, Pavol Berec #79.
![]() |
Tomáš Šimko |
Na šenkvickej trati budú jazdiť aj tie najtalentovanejšie motokrosové jazdkyne z celého sveta. Pravdepodobne už žiadna nedokáže prekonať bodový rozdiel, ktorý si počas sezóny vytvorila Talianka Chiara Fontanesi, ktorá by mala v Šenkviciach len potvrdiť svoje postavenie a oficiálne si prevziať titul majsterky sveta. Boje však nastanú o druhé a tretie miesto, kde sú favoritkami Meghane Routledge z Austrálie, Natalie Kane zo Severného Írska, či štvornásobná majsterka sveta a trojnásobná víťazka amerického AMA WMX motokrosu, Stephanie Laier z Nemecka. V Šenkviciach sa medzi ženami predstavia i dve slovenské jazdkyne a to Lea Idešicová #167 a Miriama Zavacká #444 - Mirka67.
Program FIM majstrovstiev sveta v motokrose MX3 a majstrovstiev sveta v motokrose žien je rozdelený do dvoch dní. V sobotu sú naplánované voľné a kvalifikačné tréningy a v nedeľu budú jazdci a jazdkyne súperiť v dvoch finálových jazdách. Dekorovanie víťazov a oslavy majstrov sveta budú v nedeľu o 17.10.
Vstupné na sobotu je 5 eur, na nedeľu 10 eur a dvojdňová vstupenka je vo zvýhodnenej cene 13 eur. Deti do 15 rokov majú vstup zadarmo. Prvých 500 celovíkendových vstupeniek bude zaradených do nedeľňajšieho zlosovania o štýlové prekvapenie od značky Monster a vína z vinárstva Elesko.
Užitočné linky:
- Organizátor M Cross Šenkvice (novinky) www.m-cross-senkvice.com
- Youthstream (výsledky, fotky, tlačové správy...) www.motocrossmx1.com
- MX-life.tv (videá, rozhovory, záznamy) www.mx-life.tv
- MXGP TV (youtube) www.youtube.com/mxgptv
- FIM (pravidlá) www.fim-live.com/en/sport/
Video: Motocrossová hymna - MS MX3 Šenkvice 2013 - Ty to dáš !!!!!!!
Video: Pozvánka: MS v motokrose - Šenkvice 2013
Video: MS motokros Šenkvice 2013 - PROMO SLOVAKIA 2013
Zdroj : Sekretariát SMF a Radka Mazakova
Pridané: 05.09.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Tomáš ŠIMKO siedmy na MS v motokrose MX3 v Bulharsku - Redakcia
- Pozvánka: Šenkvice opäť na mape Majstrovstiev sveta v Motocrosse žien a MX3-ky - radkaMazak
- Motokrosový víkend v Holandsku - Slováci na prvom podujatí MS 2013 – MX1, MX2, MX3 a MXW - Redakcia
- Pozvánka: Majstrovstvá sveta MX3 a WMX (ženy) v motokrose, 30.6 - 1.7.2012 Šenkvice - Redakcia
- Video: Pozvánka na Majstrovstvá sveta MX3 a žien WMX v Šenkviciach - Redakcia
- V Šenkviciach zvíťazil František Smola a Meghan Rutledge. Poznáme aj majstrov sveta tried MX3 a žien. - Redakcia
- Svetový víkend pre bahniakov - dva svetové šampionáty na Slovensku už tento víkend! - Awia
- Šampionát v motokrose Slovakia MX Cup 2013 otvorili Šenkvice - Redakcia
- Pozvánka: ME EMX65, EMX85 a EMX OPEN v Šenkviciach už tento víkend - Redakcia
- Víťazom 67. Motokrosu národov 2013 je tím z Belgicka - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!