Anketa:
YAMAHA XJ900S DIVERSION r.v.1998
ZdieľaťPridané: 03.06.2004 Autor: klaban
Čitatelia: 11709 [Vaše stroje - Moja motorka]
Nejlepší cestovní motocykl střední třídy
Motorku jsem koupil v roce 2002 a měla najeto 22000km. Byla dovezená z německa samozřejmě položená. Po menších opravách jsem ji naordynoval delší cestu po evropě. Za jeden měsíc zvládla bez problému 5500km a to v plném zatížení. Dnes má najeto 35000km a jediné co potřebovala byli nové pneu a náplně.Jízdní vlastnosti tohoto stroje jsou velice dobré. Nedochází ke kroucení rámu v zatáčkách, skvěle akceleruje, nad 5000 otáček se zněho stává supersport. Díky polokapotáži také dobře odráží odpor vzduchu při větších rychlostech. Velký čtyřválec má úžasný kroutící moment, výkon a převod kardanem je prostě super . Spotřeba se pohybuje kolem 6 l. Jedinou nevýhodou tohoto stroje je jeho váha což činí 260 kg. Jsem s tímto motocyklem velice spokojený a každému tento stroj mohu vřele doporučit.
![]() |
Pridané: 03.06.2004 Autor: klaban Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Yamaha XJ 900 S Diversion 1998:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Yamaha |
Model: | XJ 900 S Diversion |
Rok: | 1998 |
Kategória: | Športovo cestovná |
Motor: | |
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 892 ccm |
Max. výkon: | 90.3 k (66.4 kW) / 8250 ot. |
Max. krútiaci moment: | 84 Nm / 7000 ot. |
Chladenie: | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | kardan |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 239 kg |
Výška sedla: | 795 mm |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 220 km/h |
- NOVÉ Porovnaj 'Yamaha XJ 900 S Diversion' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Yamaha XJ 900 S Diversion' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Yamaha XJ 900 S Diversion 1998' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Yamaha XJ 900 S Diversion' na www.google.com
Súvisiace články:
- Yamaha XJ900S Diversion - vmax
- Yamaha TRX 850 - Moje „první“ velká motorka - Award
- Yamaha FZS 600 Fazer - sierra
Ďalšie články tohto autora:

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!