ISSN 1336-6491 | Online: 2025 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29800
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17613)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12187)
Diskusia Diskusia k článku (32)  [Verzia pre tlač] Tlač

Yamaha XJ900S Diversion

 Zdieľať

Pridané: 17.02.2005 Autor: vmax
Čitatelia: 21948 [Vaše stroje - Moja motorka]

Tak a si moja! Po dlhom a úpornom hľadaní kompromisov, desiatkach prebdených nocí na internete, čítaní stoviek testov a recenzií som konečne našiel motocykel, ktorý mi po všetkých stránkach vyhovuje.

Chcel som viac ako trochu turistiku ( pohodlný a mohutný stroj typu Honda PanEuropean ) , tak trochu naháča s krásne odokrytým motorom ( niečo ako YAMAHA XJR 1300 ) , a tak trochu aj mierne športové srdiečko ktoré z času na čas uspokojí chúťky na rýchlu jazdu. Všetky tieto vlastnosti plus veľmi dobrý pomer cena výkon sa mi skĺbili v motocykli Yamaha XJ900S Diversion.

Šikovné japonské ručičky jej vdýchli dušu roku pána 1998. Motorečku som zatial skúšal iba keď som ju bol prevziať v predajni. Bolo -12°C. To hovorí za všetko a nepotrebuje to komentár. Má krásny zvuk veľmi príjemne a ochotne sa vytáča, príjemný posed. Proste taká veľmi príjemná klasika. Neočakávam žiadne závody na 400 metrov, určite nechcem brúsiť na zákrutách stupačky ale po 12 rokoch snov a túžob po veľkej mašinke ( zahorel som v 16 tich, BABETA 210 ) si chcem vychutnávať slastný pocit výjazdov v príjemne spoločnosti oboch mojich lások. Tak Ti milý čitateľu tohto článku, ktorý si podobne postihnutý ako ja a nevieš sa už dočkať keď fialky vystrčia svoje hlávky prajem, aby táto zima trvala čo najkratšie a aby sme si mohli flustrovaný šedou pracovnou atmosférou tejto, mimochodom pre mňa snáď najdlhšej zimy konečne prevetrať hlavy a ako tu už niekto písal „vyprať dušu“.

Pridané: 17.02.2005 Autor: vmax Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Yamaha XJ 900 S Diversion 1998:

Foto:
Yamaha XJ 900 S Diversion 1998
Všeobecné informácie:
Výrobca:Yamaha
Model:XJ 900 S Diversion
Rok:1998
Kategória:Športovo cestovná
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)
Objem:892 ccm
Max. výkon:90.3 k (66.4 kW) / 8250 ot.
Max. krútiaci moment:84 Nm / 7000 ot.
Chladenie:vzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:kardan
Brzdy vpredu:dvojkotúčová
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:239 kg
Výška sedla:795 mm
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:220 km/h

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (32)  [Verzia pre tlač] Tlač

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »