Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 4197 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28535
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16995)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11540)
Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (10)  [Verzia pre tlač] Tlač

Honda CB500X 2013 – nenáročné šidlo aj na dlhšie cesty 2/2

 Zdieľať

Pridané: 01.07.2013 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 33177 [Testy a predstavenia - Test]

Názor druhého redaktora:

Tomáš Hajduch - Awia:

Honda namiešala nové 500-vky priamo pre novú európsku legislatívu, vodičské oprávnenie skupiny A2, ktoré vstúpilo do platnosti v celej EU tohto roku. Čo je najlepšie, priniesla rovno trojicu modelov, takže si vyberie každý. Ja som vyskúšal len X-ko. Motorka je veľmi hravá, v meste na mňa zapôsobila, ľahko sa ovládala, ocenil som vzpriamený posed a super výhľad. Celok motor + prevodovka šlape veľmi hladko a je zaujímavé ako sa motor aj nižšieho objemu vie vyrovnať s podtočením. Nekoná sa žiadne cukanie ani trhanie, motor sa proste aj z nižších otáčok vyhrabe. Pre začiatočníka priam ideál...

Nižší výkon som spozoroval až mimo mesta v tiahlom stúpaní, keď som chcel obehnúť kamión. Cvak dole jeden kvalt... a nič, cvak druhý už to trochu šlo, ale šupol som dole ešte jeden. Potom už vyrazila ochotne. Takže jazdu treba prispôsobiť 35 kW. 500-vka ani nemá taký krútiaci moment ako NC700. Jazda na nej je však oveľa "motorkovejšia" a zábavnejšia.

Sám som si kládol otázku prečo Honda ponúka dve motorky navzájom si konkurujúce v kategórii 35 kW. NC je však praktickosť, nízke náklady a voľba z rozumu, a CB500 je skôr zábava pre mladých...

CB500X je malý "veľký" tourer, neváhal by som ju osedlať a vyraziť naprieč celou Európou. Mať tak sladkých 18 - 20, CB500X, vyššie plexi, topcase, nejaké bočné tašky, naložil by som frajerku a so spotrebou 3,5 litra vyrazil hneď niekam k moru... A ten vek ani nemusí byť podmienkou, vyrazil by som aj hneď ;-)

malý “veľký“ tourer, pohodlný posed, sedlo, motor vhodný aj pre začiatočníka, spotreba, ABS v sérii, cena slabšia ochrana pred vetrom s originálnym plexi

Konkurencia

Honda modelom CB500X ide hneď proti svojmu podobnému modelu NC700X. NC700X je dostupná aj s automatickou prevodovkou, má veľký úložný priestor no nemá v sebe skrytého športovejšieho ducha, ide vyslovene o praktický stroj. Sedemstovka od Hondy je naviac s ABS-kom o 800 EUR drahšia, motor má však výrazne vyšší krútiaci moment.

Ďalej tu máme konkurentov, ktorých výkon ale presahuje hranicu 35 kW, avšak je možné si ich na túto hodnotu priškrtiť. Kawasaki má v ponuke model Versys taktiež s radovým dvojvalcom no s objemom 649 ccm. Výkon a dynamika budú na strane Kawasaki, ale Versys môže potenciálnych kupcov odradiť vyššie umiestneným sedadlom, vyššou hmotnosťou a svoje určite zohrá aj cenovka 8.395 EUR pre model s ABS-kom. Podobne je na tom v tomto porovnaní aj model V-Storm 650 od Suzuki, jedná sa však už o cestovné enduro a nie funbike postavený na 17 palcových kolesách. Suzuki je s ABS dostupné za 8290 EUR.

S prižmúrenými očami sa do konkurencie dajú zahrnúť aj jednovalcové endurá od rôznych výrobcov. Najviac sa do porovnania hodí azda Husqvarna TR 650 Strada. Potom tu ešte môžme hodiť BMW G650GS či Yamahu XT660Z. Dynamika jazdy a obratnosť v meste a zákrutách budú u týchto jednoválcov niekde inde. Jednoznačne lepšie sa na nich pôjde mimo asfaltiek, avšak cenovka pri modeloch s ABS sa Honde CB500X veľmi nepriblíži.

Záver

Honda CB500X to je fajnové zábavné povozeníčko vhodné ako pre mladých jazdcov, ale aj pre tých, ktorý nepotrebujú prekoňovanú mašinu. Veľkou výhodou tejto motorky je, že z nej bezpečne na zem dosiahnu aj menšie žienky, čím Honda ponúka nenáročného turistu aj jazdcom nižšieho vzrastu.

Plusy, mínusy

Vzpriamený posed, ľahké ovládanie, zábavný motor vhodný pre začiatočníkov, dobré brzdy, dojazd, spotreba, vhodná aj pre ľudí nižšieho vzrastu Malý čelný štít, viečko nádrže bez pántu, slabý rejd, sedadlo spolujazdca, problematické nasadzovanie sedadla

Video: Video Test: Honda modelová rada CB500 F, CBR a X 2013

Video: Honda CB500F, CB500X a CBR500R

Pozadie / Wallpaper:

Honda CB500X 2013 – nenáročné šidlo aj na dlhšie cesty
Honda CB500X 2013 – nenáročné šidlo aj na dlhšie cesty
Honda CB500X 2013 – nenáročné šidlo aj na dlhšie cesty
Honda CB500X 2013 – nenáročné šidlo aj na dlhšie cesty

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Honda CB500X 2013:

Servisný interval 12 000 km
Spotreba 3,6 l/100km
Objem nádrže 17,3 l
Dojazd (po rezervu) cca 360 km
Otáčky motora pri 50, 90, 130 km/h 2200 ot. / 4200 ot. / 6200 ot.
Cena motorky 5890,- EUR

Ceny vybraných doplnkov:

Nosič kufra topcase 363,12,- EUR
Kufor topcase 145,20,- EUR
Nosič bočných kufrov 574,80,- EUR
Bočné kufre 481,32,- EUR
Príplatok ABS v sérii
Vyhrievané rukoväte 462,24,- EUR
Turistické plexi 174,24,- EUR
Padacie rámy 284,76,- EUR
Prídavné svetlomety 338,88,- EUR
Centrálny stojan 119,64,- EUR
Chrániče rúk a páčok 156,- EUR

Ceny vybraných ND:

Páčka brzdy 20,66 EUR
Stupačka 64 EUR
Spätné zrkadlo 69 EUR
Smerovka 54,21 EUR
Svetlomet 389,43 EUR

Text: Feri Zubal - zeON, Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Tomáš Hajduch - Awia

Motocykel na test poskytla spoločnosť Honda Slovakia. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR.

Foto:
 Honda CB500X 2013 Honda NC 700 X 2013 Kawasaki Versys 2013 Suzuki V-Strom 650 2013
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaHondaKawasakiSuzuki
Model:CB500XNC 700 XVersysV-Strom 650
Rok:2013201320132013
Novinka:NOVINKA 2013
Kategória:Cestovné enduroŠportovo cestovnáCestovnáCestovné enduro
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:471 ccm670 ccm649 ccm645 ccm
Max. výkon:47.6 k (35.0 kW) / 8500 ot.47.6 k (35.0 kW) / 6250 ot.63.9 k (47.0 kW) / 8000 ot.69.4 k (51.0 kW) / 8800 ot.
Max. krútiaci moment:43 Nm / 7000 ot.60 Nm / 4750 ot.61 Nm / 6800 ot.60 Nm / 6400 ot.
Kompresný pomer:10.7: 110.7: 110.6:111.5:1
Vŕtanie x Zdvih:67 x 66.873 x 80mm83 x 6081.0 x 62.6 mm
Palivový system:PGM FIvstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:SOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňováautomatická 6-stupňová (voliteľné DCT)manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:153 mm150 mm
Zdvih vzadu:150 mm145 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčovájednokotúčovádvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm320 mm300 mm310 mm
Pneu vpredu:120/70-17120/70-17120/70ZR17M/C (58W)110/80-R19
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:240 mm240 mm220 mm260 mm
Pneu vzadu:160/60-17160/60-17160/60ZR17M/C (69W)150/70-R17
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:195 kg214 kg206 kg214 kg
Výška sedla:810 mm830 mm845 mm835 mm
Rázvor:1421 mm1540 mm1415 mm
Dĺžka:2095 mm2210 mm2125 mm
Šírka:830 mm830 mm840 mm
Výška:1290 mm1285 mm1315 mm
Svetlá výška:170 mm165 mm180 mm
Objem nádrže:17.3 l14.1 l19 l20 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:184 km/h
Spotreba paliva:3.6 l/100km3.58 l/100km4.2 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 360 kmcca 295 kmcca 339 km
Doplnková výbava:
ABS:za príplatokáno, v sérii
Poznámka:
Poznámka:Model dostupný len s ABS, Cena 02/2013 5890,- EURCena 10/2012: 5 990,- EUR (+500EUR ABS)Cena 10/2012: 7 795,- EUR (+600EUR ABS)Cena 10/2012: 8 290,- EUR
Foto:
 Honda CB500X 2013 Husqvarna TR650 Strada 2013 2013 BMW G 650 GS 2013 Yamaha XT 660 Z Ténéré 2013
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaHusqvarnaBMWYamaha
Model:CB500XTR650 Strada 2013G 650 GSXT 660 Z Ténéré
Rok:2013201320132013
Novinka:NOVINKA 2013NOVINKA 2013
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduroEnduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)jednovalec (4T)jednovalec (4T)jednovalec (4T)
Objem:471 ccm652 ccm652 ccm660 ccm
Max. výkon:47.6 k (35.0 kW) / 8500 ot.58.5 k (43.0 kW) / 7250 ot.47.6 k (35.0 kW) / 6500 ot.
Max. krútiaci moment:43 Nm / 7000 ot.60 Nm / 5750 ot.60 Nm / 5000 ot.
Kompresný pomer:10.7: 112.3 : 111.5:110.0:1
Vŕtanie x Zdvih:67 x 66.8100 x 83 mm100.0 x 83.0 mm100.0 x 84.0 mm
Palivový system:PGM FIvstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHCSOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 5-stupňovámanuálnamanuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:190 mm170 mm210 mm
Zdvih vzadu:190 mm165 mm200 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčovájednokotúčovájedno kotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm300 mm298 mm
Pneu vpredu:120/70-17110/80-1990/90-21 M/C
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:240 mm220 mm245 mm
Pneu vzadu:160/60-17140/80-17130/80-17 M/C
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:175.4 kg183 kg
Hmotnosť s náplňami:195 kg186 kg192 kg
Výška sedla:810 mm860 mm780 mm895 mm
Rázvor:1421 mm1505 mm
Dĺžka:2095 mm2246 mm
Šírka:830 mm865 mm
Výška:1290 mm1477 mm
Svetlá výška:170 mm245 mm
Objem nádrže:17.3 l14 l22 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:184 km/h
Spotreba paliva:3.6 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 360 km
Poznámka:
Poznámka:Model dostupný len s ABS, Cena 02/2013 5890,- EURCena 02/2013 6 690,- EURABS v sérii
Cena 04/2013: 7650 €
235 000 Sk (19. 2. 2008)

<

Pridané: 01.07.2013 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (10)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku: