Anketa:
Honda CB500X 2013 – nenáročné šidlo aj na dlhšie cesty 2/2
ZdieľaťPridané: 01.07.2013 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 33278 [Testy a predstavenia - Test]
Názor druhého redaktora:
Tomáš Hajduch - Awia:
Honda namiešala nové 500-vky priamo pre novú európsku legislatívu, vodičské oprávnenie skupiny A2, ktoré vstúpilo do platnosti v celej EU tohto roku. Čo je najlepšie, priniesla rovno trojicu modelov, takže si vyberie každý. Ja som vyskúšal len X-ko. Motorka je veľmi hravá, v meste na mňa zapôsobila, ľahko sa ovládala, ocenil som vzpriamený posed a super výhľad. Celok motor + prevodovka šlape veľmi hladko a je zaujímavé ako sa motor aj nižšieho objemu vie vyrovnať s podtočením. Nekoná sa žiadne cukanie ani trhanie, motor sa proste aj z nižších otáčok vyhrabe. Pre začiatočníka priam ideál...
Nižší výkon som spozoroval až mimo mesta v tiahlom stúpaní, keď som chcel obehnúť kamión. Cvak dole jeden kvalt... a nič, cvak druhý už to trochu šlo, ale šupol som dole ešte jeden. Potom už vyrazila ochotne. Takže jazdu treba prispôsobiť 35 kW. 500-vka ani nemá taký krútiaci moment ako NC700. Jazda na nej je však oveľa "motorkovejšia" a zábavnejšia.
Sám som si kládol otázku prečo Honda ponúka dve motorky navzájom si konkurujúce v kategórii 35 kW. NC je však praktickosť, nízke náklady a voľba z rozumu, a CB500 je skôr zábava pre mladých...
CB500X je malý "veľký" tourer, neváhal by som ju osedlať a vyraziť naprieč celou Európou. Mať tak sladkých 18 - 20, CB500X, vyššie plexi, topcase, nejaké bočné tašky, naložil by som frajerku a so spotrebou 3,5 litra vyrazil hneď niekam k moru... A ten vek ani nemusí byť podmienkou, vyrazil by som aj hneď ;-)
malý “veľký“ tourer, pohodlný posed, sedlo, motor vhodný aj pre začiatočníka, spotreba, ABS v sérii, cena | slabšia ochrana pred vetrom s originálnym plexi |
Konkurencia
Honda modelom CB500X ide hneď proti svojmu podobnému modelu NC700X. NC700X je dostupná aj s automatickou prevodovkou, má veľký úložný priestor no nemá v sebe skrytého športovejšieho ducha, ide vyslovene o praktický stroj. Sedemstovka od Hondy je naviac s ABS-kom o 800 EUR drahšia, motor má však výrazne vyšší krútiaci moment.
Ďalej tu máme konkurentov, ktorých výkon ale presahuje hranicu 35 kW, avšak je možné si ich na túto hodnotu priškrtiť. Kawasaki má v ponuke model Versys taktiež s radovým dvojvalcom no s objemom 649 ccm. Výkon a dynamika budú na strane Kawasaki, ale Versys môže potenciálnych kupcov odradiť vyššie umiestneným sedadlom, vyššou hmotnosťou a svoje určite zohrá aj cenovka 8.395 EUR pre model s ABS-kom. Podobne je na tom v tomto porovnaní aj model V-Storm 650 od Suzuki, jedná sa však už o cestovné enduro a nie funbike postavený na 17 palcových kolesách. Suzuki je s ABS dostupné za 8290 EUR.
S prižmúrenými očami sa do konkurencie dajú zahrnúť aj jednovalcové endurá od rôznych výrobcov. Najviac sa do porovnania hodí azda Husqvarna TR 650 Strada. Potom tu ešte môžme hodiť BMW G650GS či Yamahu XT660Z. Dynamika jazdy a obratnosť v meste a zákrutách budú u týchto jednoválcov niekde inde. Jednoznačne lepšie sa na nich pôjde mimo asfaltiek, avšak cenovka pri modeloch s ABS sa Honde CB500X veľmi nepriblíži.
Záver
Honda CB500X to je fajnové zábavné povozeníčko vhodné ako pre mladých jazdcov, ale aj pre tých, ktorý nepotrebujú prekoňovanú mašinu. Veľkou výhodou tejto motorky je, že z nej bezpečne na zem dosiahnu aj menšie žienky, čím Honda ponúka nenáročného turistu aj jazdcom nižšieho vzrastu.
Plusy, mínusy
Vzpriamený posed, ľahké ovládanie, zábavný motor vhodný pre začiatočníkov, dobré brzdy, dojazd, spotreba, vhodná aj pre ľudí nižšieho vzrastu | Malý čelný štít, viečko nádrže bez pántu, slabý rejd, sedadlo spolujazdca, problematické nasadzovanie sedadla |
Video: Video Test: Honda modelová rada CB500 F, CBR a X 2013
Video: Honda CB500F, CB500X a CBR500R
Pozadie / Wallpaper:
Čo by ťa mohlo zaujímať:
Honda CB500X 2013:
Servisný interval | 12 000 km |
Spotreba | 3,6 l/100km |
Objem nádrže | 17,3 l |
Dojazd (po rezervu) | cca 360 km |
Otáčky motora pri 50, 90, 130 km/h | 2200 ot. / 4200 ot. / 6200 ot. |
Cena motorky | 5890,- EUR |
Ceny vybraných doplnkov:
Nosič kufra topcase | 363,12,- EUR |
Kufor topcase | 145,20,- EUR |
Nosič bočných kufrov | 574,80,- EUR |
Bočné kufre | 481,32,- EUR |
Príplatok ABS | v sérii |
Vyhrievané rukoväte | 462,24,- EUR |
Turistické plexi | 174,24,- EUR |
Padacie rámy | 284,76,- EUR |
Prídavné svetlomety | 338,88,- EUR |
Centrálny stojan | 119,64,- EUR |
Chrániče rúk a páčok | 156,- EUR |
Ceny vybraných ND:
Páčka brzdy | 20,66 EUR |
Stupačka | 64 EUR |
Spätné zrkadlo | 69 EUR |
Smerovka | 54,21 EUR |
Svetlomet | 389,43 EUR |
Text: Feri Zubal - zeON, Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Tomáš Hajduch - Awia
Motocykel na test poskytla spoločnosť Honda Slovakia. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR.
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Honda | Honda | Kawasaki | Suzuki |
Model: | CB500X | NC 700 X | Versys | V-Strom 650 |
Rok: | 2013 | 2013 | 2013 | 2013 |
Novinka: | NOVINKA 2013 | |||
Kategória: | Cestovné enduro | Športovo cestovná | Cestovná | Cestovné enduro |
Motor: | ||||
Typ motora: | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 471 ccm | 670 ccm | 649 ccm | 645 ccm |
Max. výkon: | 47.6 k (35.0 kW) / 8500 ot. | 47.6 k (35.0 kW) / 6250 ot. | 63.9 k (47.0 kW) / 8000 ot. | 69.4 k (51.0 kW) / 8800 ot. |
Max. krútiaci moment: | 43 Nm / 7000 ot. | 60 Nm / 4750 ot. | 61 Nm / 6800 ot. | 60 Nm / 6400 ot. |
Kompresný pomer: | 10.7: 1 | 10.7: 1 | 10.6:1 | 11.5:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 67 x 66.8 | 73 x 80mm | 83 x 60 | 81.0 x 62.6 mm |
Palivový system: | PGM FI | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | SOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | automatická 6-stupňová (voliteľné DCT) | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 153 mm | 150 mm | ||
Zdvih vzadu: | 150 mm | 145 mm | ||
Brzdy vpredu: | jednokotúčová | jednokotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 320 mm | 300 mm | 310 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-17 | 120/70-17 | 120/70ZR17M/C (58W) | 110/80-R19 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm | 240 mm | 220 mm | 260 mm |
Pneu vzadu: | 160/60-17 | 160/60-17 | 160/60ZR17M/C (69W) | 150/70-R17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Hmotnosť s náplňami: | 195 kg | 214 kg | 206 kg | 214 kg |
Výška sedla: | 810 mm | 830 mm | 845 mm | 835 mm |
Rázvor: | 1421 mm | 1540 mm | 1415 mm | |
Dĺžka: | 2095 mm | 2210 mm | 2125 mm | |
Šírka: | 830 mm | 830 mm | 840 mm | |
Výška: | 1290 mm | 1285 mm | 1315 mm | |
Svetlá výška: | 170 mm | 165 mm | 180 mm | |
Objem nádrže: | 17.3 l | 14.1 l | 19 l | 20 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Max. rýchlosť: | 184 km/h | |||
Spotreba paliva: | 3.6 l/100km | 3.58 l/100km | 4.2 l/100km | |
Dojazd po rezervu: | cca 360 km | cca 295 km | cca 339 km | |
Doplnková výbava: | ||||
ABS: | za príplatok | áno, v sérii | ||
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Model dostupný len s ABS, Cena 02/2013 5890,- EUR | Cena 10/2012: 5 990,- EUR (+500EUR ABS) | Cena 10/2012: 7 795,- EUR (+600EUR ABS) | Cena 10/2012: 8 290,- EUR |
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Honda | Husqvarna | BMW | Yamaha |
Model: | CB500X | TR650 Strada 2013 | G 650 GS | XT 660 Z Ténéré |
Rok: | 2013 | 2013 | 2013 | 2013 |
Novinka: | NOVINKA 2013 | NOVINKA 2013 | ||
Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Enduro | Cestovné enduro |
Motor: | ||||
Typ motora: | dvojvalec (4T) | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) |
Objem: | 471 ccm | 652 ccm | 652 ccm | 660 ccm |
Max. výkon: | 47.6 k (35.0 kW) / 8500 ot. | 58.5 k (43.0 kW) / 7250 ot. | 47.6 k (35.0 kW) / 6500 ot. | |
Max. krútiaci moment: | 43 Nm / 7000 ot. | 60 Nm / 5750 ot. | 60 Nm / 5000 ot. | |
Kompresný pomer: | 10.7: 1 | 12.3 : 1 | 11.5:1 | 10.0:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 67 x 66.8 | 100 x 83 mm | 100.0 x 83.0 mm | 100.0 x 84.0 mm |
Palivový system: | PGM FI | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC | SOHC (4V) | |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 5-stupňová | manuálna | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 190 mm | 170 mm | 210 mm | |
Zdvih vzadu: | 190 mm | 165 mm | 200 mm | |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jedno kotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 300 mm | 298 mm | |
Pneu vpredu: | 120/70-17 | 110/80-19 | 90/90-21 M/C | |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm | 220 mm | 245 mm | |
Pneu vzadu: | 160/60-17 | 140/80-17 | 130/80-17 M/C | |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 175.4 kg | 183 kg | ||
Hmotnosť s náplňami: | 195 kg | 186 kg | 192 kg | |
Výška sedla: | 810 mm | 860 mm | 780 mm | 895 mm |
Rázvor: | 1421 mm | 1505 mm | ||
Dĺžka: | 2095 mm | 2246 mm | ||
Šírka: | 830 mm | 865 mm | ||
Výška: | 1290 mm | 1477 mm | ||
Svetlá výška: | 170 mm | 245 mm | ||
Objem nádrže: | 17.3 l | 14 l | 22 l | |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Max. rýchlosť: | 184 km/h | |||
Spotreba paliva: | 3.6 l/100km | |||
Dojazd po rezervu: | cca 360 km | |||
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Model dostupný len s ABS, Cena 02/2013 5890,- EUR | Cena 02/2013 6 690,- EUR | ABS v sérii Cena 04/2013: 7650 € | 235 000 Sk (19. 2. 2008) |
Pridané: 01.07.2013 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Optimus Praëm BMW S1000RR - moderna v retro hábe
- Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017
- Honda AfricaTwin CRF1000L Adventure Sports concept
- Honda Dominator pre rok 2017?
- Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati
- Gas Gas zachránený firmou Torrot
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet
- Husqvarna Vitpilen 401 sa bude vyrábať v Indii
- Emisná norma Euro4 sa pomaly podpisuje na ponuke motocyklov - 2T 125 končia
- Elektricka verzia najpredávanejšieho motocykla na svete bude dostupná behom dvoch rokov
- ... zobraz všetky články od tohto autora