Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1914 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29796
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17611)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12185)
Diskusia Diskusia k článku (66)  [Verzia pre tlač] Tlač

Manín 2004

 Zdieľať

Pridané: 01.06.2004 Autor: kyvacka
Čitatelia: 6179 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

Dojmy panenského účastníka zrazu.

Začala sezóna a my sme sa vybrali na zraz. Na náš prvý. Plní očakávania. Neodradilo nás ani zlé počasie.

Ešte v piatok, pred tým ako sme sa vybrali som v BB v jednom motoshope stretol Andreja (aktivistu motoride). Upozorňoval ma na Manín – že vraj to nie je nič moc. Samozrejme, že ma nepresvedčil a tak som sa s dažďom (v momente keď som vyrážal začalo pršať a pršalo celú cestu) a sám (meškal som a kamoši ma nečakali) som sa vybral smerom na PB.

Hneď keď som dorazil do areálu k pódiu ma zarazili chlastajúci motorkári. Pozrel som na jedného a jeho nepríčetný pohľad nikoho nenechal na pochybách, že už dosť chlastal. Alkoholické chvíle dopĺňal vrčaním na motorke. Keď som videl, ako tí chalani ničia motorky, bolo mi z toho na grc. Jeden pipino to tam pomedzi ľudí stále dvíhal na zadné. Stačil by jeden kiks a bol by prúser. Chvíľami som si pripadal ako chodiaci terč - nebezpečenstvo hrozilo všade. Každú chvíľu niekto pomedzi ľudí prezentoval svoje "konské sily". Takže dojem z piatkovej časti bol negatívny. A v sobotu sa prúser aj dostavil. Jednému ožranovi dali do ruky DR BIG. Prefrčal okolo radu motoriek a začal sa otáčať. Nezvládol to, pustil skôr spojku a napálil to do radu motoriek - jedným ťahom rozmlátil 3 motorky. Málo chýbalo a padla by aj moja. Jednu z tých 3 motoriek si jej majiteľ doskladal deň pred zrazom.

Takže ako resumé chcem len dodať, že ma ten zraz ničím nepotešil a budem veľmi tuho premýšľať, či sa vyberiem na ďalší ročník. A počas tejto sezóny si budem zrazy lepšie vyberať. Musím tiež doplniť, že toto sú dojmy z piatka a soboty doobeda. Potom som musel odísť. Možno bol sobotný večer lepší.

Pridané: 01.06.2004 Autor: kyvacka Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (66)  [Verzia pre tlač] Tlač

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »