Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1246 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29722
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17576)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12146)
Diskusia Diskusia k článku (25)  [Verzia pre tlač] Tlač

Honda CB 600 F Hornet

 Zdieľať

Pridané: 15.02.2004 Autor: kyvacka
Čitatelia: 23457 [Vaše stroje - Moja motorka]

Hornet je všestranná motorka. Túto jej vlastnosť asi najlepšie ocenia začínajúci motorkári, ktorí hľadajú to svoje správne zaradenie v motorkárskej rodine.

Na Hornete môžete vyskúšať všeličo. Od racingovej jazdy cez streetfightering až po mototuristiku. Mne najviac vyhovuje turistika. Do všelijakých mototuristických doplnkov som veľa neinvestoval. Kúpil som si za Sk 200 gumovú sieťku (pavúka), na zadné sedlo som do neho poupínal bežný ruksak a spacák a valil som na cesty.

Je pravda, že po čase začnú človeku turistické nedostatky naked-ov vadiť, hlavne keď stretnete niekoho na VFR alebo Varadere. Kto v sebe pocíti, že sa chce zamerať výhradne na mototuristiku, začne zháňať nejakú rýdzoturistickú mašinku. Ak ste však mototuristi a nechcete pritom prísť o krásny pohľad na nahú motorku, potom je Hornet dobrá voľba. Dôležité je tiež ujasniť si, čo je vlastne mototuristika. Ja som na Hornete praktizoval jedno- až dvojdňové cesty po Slovensku. Som zvedavý, ako sa zachová Hornet pri cestách s destináciou typu Jadran alebo Alpy...

Pridané: 15.02.2004 Autor: kyvacka Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Honda CB 600 F Hornet 1998:

Foto:
Honda CB 600 F Hornet 1998
Všeobecné informácie:
Výrobca:Honda
Model:CB 600 F Hornet
Rok:1998
Kategória:Naháč
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)
Objem:599 ccm
Max. výkon:97.4 k (71.6 kW) / 12000 ot.
Max. krútiaci moment:63 Nm / 9500 ot.
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Brzdy vpredu:dvojkotúčová
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:176 kg
Výška sedla:790 mm

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (25)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »