Anketa:
Honda CB 600 F Hornet
ZdieľaťPridané: 15.02.2004 Autor: kyvacka
Čitatelia: 23457 [Vaše stroje - Moja motorka]
Hornet je všestranná motorka. Túto jej vlastnosť asi najlepšie ocenia začínajúci motorkári, ktorí hľadajú to svoje správne zaradenie v motorkárskej rodine.
Na Hornete môžete vyskúšať všeličo. Od racingovej jazdy cez streetfightering až po mototuristiku. Mne najviac vyhovuje turistika. Do všelijakých mototuristických doplnkov som veľa neinvestoval. Kúpil som si za Sk 200 gumovú sieťku (pavúka), na zadné sedlo som do neho poupínal bežný ruksak a spacák a valil som na cesty.
![]() |
Je pravda, že po čase začnú človeku turistické nedostatky naked-ov vadiť, hlavne keď stretnete niekoho na VFR alebo Varadere. Kto v sebe pocíti, že sa chce zamerať výhradne na mototuristiku, začne zháňať nejakú rýdzoturistickú mašinku. Ak ste však mototuristi a nechcete pritom prísť o krásny pohľad na nahú motorku, potom je Hornet dobrá voľba. Dôležité je tiež ujasniť si, čo je vlastne mototuristika. Ja som na Hornete praktizoval jedno- až dvojdňové cesty po Slovensku. Som zvedavý, ako sa zachová Hornet pri cestách s destináciou typu Jadran alebo Alpy...
Pridané: 15.02.2004 Autor: kyvacka Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Honda CB 600 F Hornet 1998:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Honda |
Model: | CB 600 F Hornet |
Rok: | 1998 |
Kategória: | Naháč |
Motor: | |
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 599 ccm |
Max. výkon: | 97.4 k (71.6 kW) / 12000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 63 Nm / 9500 ot. |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 176 kg |
Výška sedla: | 790 mm |
- NOVÉ Porovnaj 'Honda CB 600 F Hornet' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Honda CB 600 F Hornet' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Honda CB 600 F Hornet 1998' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Honda CB 600 F Hornet' na www.google.com
Súvisiace články:
- Plastická chirurgia: Suzuki Intruder 800 - Dada
- Prečo design víťazí nad rozumom? - Zeno
- Honda Hornet 600 S - Môj malý sršeň - Ifk0
- Honda NX 650 Dominator - Hektor
- Yamaha TT350 - tomxx
- Test Honda CB 600 F Hornet - nezostal kameň na kameni - Herghott
- Štyri proti dvom - Honda CB600F Hornet vs. Kawasaki ER-6n - Cacao
- Honda deň na Masarykovom okruhu v Brne, 14. - 15. 5. 2007 - Herghott
- Poradíme, pomôžeme: 21. časť: Skúsme si ušiť sedlo - Vadim
Ďalšie články tohto autora:

Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!