Anketa:
Motoride Klub - Profil člena - kyvacka
Login: | kyvacka Offline | |
---|---|---|
Meno: | ![]() | |
Môj štýl: | ![]() | |
Skúsenosti: | Žiadne, nemám motorku, jazdím 32 rokov, ročne najazdím v priemere 3000 kilometrov | |
Motorka: | BMW R 1100 GS 1999 | |
Mesto: | Žilina, Terchová (Slovensko) | |
Darca krvi: | ![]() | |
Čas registrácie: | 06.02.2004 01:23 | |
Posledne prihlásený: | 04.12.2009 17:09 | |
Niečo o sebe:Mám motorku a chcem si na nej vychutnávať krásu ciest, prírody a okolia. |
Štatistika
- Počet pridaných článkov: 3 Zobraz články
- Počet pridaných bodov záujmu: 0 Zobraz Body záujmu
- Počet pridaných videí: 0 Zobraz videá
- Počet pridaných obrázkov v galérii: 37
- Počet príspevkov v diskusii pod loginom kyvacka: 71
- Zobraz témy ktoré otvoril kyvacka
- Zobraz témy do ktorých sa zapojil kyvacka
Foto motorky:
Motorky v rubrike Vaše stroje:
Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 1.
15.02.2004 - kyvacka Čitatelia: 23461 [Vaše stroje - Moja motorka]

Honda CB 600 F Hornet
Hornet je všestranná motorka. Túto jej vlastnosť asi najlepšie ocenia začínajúci motorkári, ktorí hľadajú to svoje správne zaradenie v motorkárskej rodine.
Cestopisy:
Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 1.
10.02.2006 - kyvacka Čitatelia: 11885 Strany: 8 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Dolomity, Benátky, Friaul a traja Janovia...
Na motoride v posledných mesiacoch pribudli cestopisy s exotickými destináciami písané skúsenými turistami. My nie sme ani skúsení motoruristi, ani sme sa nevybrali na neznáme miesta. Štandardne sme smerovali do Álp. Do trasy sme však zahrnuli aj bonbónik – Friaul. A to sme ešte netušili, že práve Friaul bude krásnym vyvrcholením.

Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!