Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1720 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28800
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17135)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (11665)
Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač

Skúsenosti s Touratech Suspension po 3.000 kilometroch

 Zdieľať

Pridané: 25.07.2013 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 8651 [Vaše stroje - Moja úprava]

Nič sa nepolámalo, nič neprasklo a zatiaľ všetko funguje tak ako má. O citeľnej zmene fungovania podvozku po prvých kilometroch som už písal, pocity mám stále podobné aj po prekonaní troch tisícok kilometrov.

Nie som žiaden expert v nastavovaní a ladení tlmičov, viem len to, že moja motorka sa teraz správa úplne inak. Pôvodné a neskôr zrepasované tlmiče som v rámci ich možností skúšal nejako nastaviť ale nikdy som nebol spokojný. Do nastavenia tlmičov Touratech som fakticky nemusel vôbec siahať, ale skúsil som aj to.

Konečne viem čo sa malo diať s GéeSou keď pootočím nastavením odskoku a konečne nemusím donekonečna krútiť kolečkom hydraulického nastavenia predpätia zadnej pružiny po nasadnutí spolujazdkyne. Len nesmiem po jej zosadnutí zabudnúť nastaviť opäť východzí stav lebo potom sa cítim na motorke akoby som šiel dolu z kopca. Naviac som bol prekvapený, čo sa nastavenia odskoku týka, že už dva-tri kliky viedli k citeľnej zmene správania sa motorky (netvrdím, že ak by mi to ktosi preklikol bez toho aby som o tom vedel, že by som zmenu postrehol ihneď, po pár kilometroch by som to však zrejme zistil).

 Od vzniku tejto fotky ubehlo už veľa kilometrov
Od vzniku tejto fotky ubehlo už veľa kilometrov

Problém bol trošku s nastavením predpätia prednej pružiny. Zavadzala trúba, ktorá nedovolila pohodlne zasunúť inštrument na otáčanie kolieskom do otvorov v ňom. Ale predpätie na prednej pružine som upravoval zatiaľ iba raz (vlastne to bolo niekoľko pokusov v jeden deň) a odvtedy som necítil potrebu ho znova meniť.

Jazda on-road

Výrazne sa zlepšil komfort pri cestovaní. Motorka sa konečne prestala húpať po prekonaní sérii nerovností a v zákrutách sa prestal vlniť aj zadok motorky čo mi predtým dosť vadilo, hlavne pri rýchlej jazde. Je však cítiť, že tlmiče sú určené skôr na turistickú jazdu, než na to aby slúžili ako vylepšenie športového náčinia. Nemôžem sa ale sťažovať na pocit mäkkého či nestabilného podvozku, to by som si dovolil ak by som mal jazdiť len po okruhu.

Veľmi ma potešila zmena správania motorky pri brzdení. O tom, že predok s teleleverom sa pri brzdení neponára som vedel, aj som to tak oproti jazde na motorkách s klasickými vidlami cítil, no po vyskúšaní novších GéeSiek som po presadnutí na moju mal stále pocit ponárania predku. Išlo však o nadmerné dvíhanie zadku motocykla, ktoré nové tlmiče vyriešili. GéeSo je tak oveľa stabilnejšie, najmä pri prudkom brzdení.

Video: BMW R1100GS & Touratech Suspension - On-road

Jazda off-road

Najväčší úsmev na tvári mi vyčarilo jazdenie off-road. Tlmiče zatiaľ vydržali všetko čomu som ich vystavil. Bohužiaľ fotky levitujúcej GéeSy nemám, ale verte, že som sa k tej motorke občas správal, no mierne povedané, neadekvátne jej zameraniu.

Pri pohodovom jazdení mimo spevnených ciest nemám potrebu do nastavenia tlmičov vôbec siahať. Tlmiče sa snažia neustále udržiavať kontakt kolies so zemou a dobre filtrujú nerovnosti. Skutočne rýchla jazda si však pýta otvorenie odskoku. Stačia dva kliky a je to fajn potom už motorku málinko nakopáva, záleží od situácie. Zo zvedavosti som si vyskúšal na zadnom tlmiči nastaviť krajné polohy nastavenia odskoku. Motorka potom buď to skákala ako nejaká lopta alebo sa po sérii väčších nerovností správala skoro ako bez tlmiča.

Jazdenie je teraz oveľa zábavnejšie, prestal som mať strach, že sa podo mnou rozletí podvozok. Ovládanie motorky je neporovnateľne lepšie ako tomu bolo doteraz. Cit pri vedení GéeSy je na úplne inej úrovni, nehovoriac o stabilite pri brzdení. Rozhodne netvrdím, že sa z BMW stala KTM Adventure ale to na čom som jazdil predtým snáď ani nie je tá istá motorka.

Čo však nevyriešili ani nové tlmiče, je chytanie dorazov na prednom tlmiči. Jedným dychom však dodávam, že povestný klik idúci spod nádrže rozhodne počujem menej krát ako tomu bývalo doteraz.

Video: BMW R1100GS & Touratech Suspension - Off-road

Záver

Záver začnem akýmsi klišé v znení: „Zmenu podvozku si neviem vynachváliť.“ Proste je to tak a teraz už v podstate iba dúfam, že sa ukážu ako dobrá voľba z dlhodobého hľadiska.

Pridané: 25.07.2013 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria