ISSN 1336-6491 | Online: 2604 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29848
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17637)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12211)
Diskusia Diskusia k článku (10)  [Verzia pre tlač] Tlač

MOTO GUZZI 750 X.PA

 Zdieľať

Pridané: 07.06.2004 Autor: jjmg
Čitatelia: 10141 [Vaše stroje - Moja motorka]

Nekupoval som Smažiča ale cestovné enduro s pohodlným vzpriameným posedom...

Takže maximálka niekde okolo 150km/h, výkon 34kW. Dôležitejší je však krútiaci moment 58Nm pri 3000ot/min, (žiadne vytáčanie do nepríčetna, ťahá to už odspodu ako besné)

Moto mám len túto sezónu vrátane zimy. Negatívne: zdá sa mi trochu nestabilný podvozok, ale neviem v akom stave sú tlmiče, takže možno to bude tým. Dorobil som tam akurát sedlo spolujazdca (1. miestna policajná verzia) a kufor s držiakom + nový lak.

Chuťovky:

  • model XPA je limitovaná séria špecialne pre taliansku políciu.
  • Moto Guzzi ako jediný vyrába 90o V-éčko uložené priečne k osi motocykla (chladené vzduchom)
  • žiadna reťaz pretože KARDAN
  • Absolútna chuťovka- Herónove spaľovacie komory = spaľovací priestor v samotnom pieste.
  • Čo sa týka samotnej značky žiadne extrémne výkony ale tradícia a punc exkluzivity + malé série.

Pridané: 07.06.2004 Autor: jjmg Zdieľať

Súvisiace články:

Diskusia Diskusia k článku (10)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »