Anketa:
MINITEST MOTO GUZZI BREVA 750 (LL)
ZdieľaťPridané: 18.06.2003 Autor: TTom
Čitatelia: 19751 [Testy a predstavenia - Test]
Liečenie absťáku pokračuje. Taliansky farmaceutický priemysel je u nás stále v tieni japonských injekcií, ale ich lieky pôsobia na mňa o to viac. Recepty na krátku Nevadu a vibračnú Californiu som vyčerpal minulý rok s dostatočnými účinkami. A preto som rád prevzal predpis, na ktorom stálo: BREVA 750.
BREVA znamená nejaký vietor či čo, nie je podstatné. Vyzerá to dobre. Vždy ma teší, keď motor spraví dokonalý striptíz. Dizajn z guzín asi najprogresívnejší a prezradím že sa mi páči. Až na to „khaki“ sfarbenie kolies.
Otáčam kľúč, elektronika stieračovo čekne budíky. Štart. Jemný mechanický šelest motoru odpúšťam. Guzzi je Guzzi, Guzzi mám rád. Zvuk z výfukov dunivý, mierne „kovový“. Ako Harrisova basa.
Rozbeh. Prvé metre, posed a ergonómia v koalícii so zvukom vo mne evokujú bulldogovské spomienky. Japonské pocity ma prešli pri radení. Prevodovka nie je nepresná, je iná. Laicky povedané: páčkové „vzdialenosti“ medzi rýchlosťami sú väčšie. K radeniu len dve veci – dvojke sa tam občas nechcelo a kontrolka neutrálu niekedy jawácky zašvindlovala. Chce to zvyk a cit. Päťka to pružne zvláda od 40 do maxima. Opúšťam našu zchaosenú metropolu. Diaľničné cestovné kilečko ustaľujem pri 4000. V nohách cítim chvenie - mám to radšej než nažehlený chod štvorvalcov. Človek musí vedieť že ide na motorke. Pri vyšších otáčkach a akceleráciách sa tieto informačné vibrácie prenášajú aj do rúk a zrkadiel. Keby bola odrazová plocha zrkadiel vypuklejšia, nebolo by na škodu. Bezpečnosť nadovšetko. Pirátsky pridávam, 140 pri 6000. Pri 170 a 7100 sa nekoná predpokladané lambádovanie, podvozok chválim. Pri tých otáčkach mám dojem, že vibrácie už hraničia s rezonančnými kmitmi. (Awia mi sľúbil, že ak ma raz namerajú, tak mi to preplatí v pivách. Teda vlastne v sudoch.) Vyžmýkal by som z toho aj viac, ale spomenul som si že mám na motorke plnú poľnú kempovú. Pri balení batožiny ma trochu zosmutnela plastová nádrž, prácu magnetov na tankvaku supluje gurtňa a pomáha jej veterný štítok. Rozvážanie okolo 80 mne stačí. Po určitých kilometroch motorka pochopila kde mám ťažisko a pýtala sa do zákrut. Prefrčíme stredom Európy a gumy olizujú Šturec. Nie som pretekár ani človek ktorý túžobne tlačí koleno k zemi. V zákrutových stúpaniach len občas skúšam to, čo si pri takomto výkone dovoliť môžem: dva plný, tri plný brzda, dva plný, tri plný a tak. „Môj“ bublavý rozvážač mení tvár a s otáčkami nad 5000 ožívame. Pravostranný výkyv pri podraďovaní s medziplynom je typický pre všetky „otočené“ dvojvalce. V porovnaní s predošlými guzinami a bavorákmi je v tomto prípade výkyv najmenší. Krátky rázvor a obuté Bridgestony vedia srdce rozbúchať. Obutie a podvozok určite uspokoja aj športovejšie nátury. Výkon už menej. Neviem povedať aký je náklonový limit pneumatík alebo stupačiek, pretože môj limit sebazáchovy je inde. Dozadu by sa opticky hodil širší balón, ale kardan nedovolí. Mňa gumy nesklamali ani za dažďa. Zadná brzda by mohla mať trochu skorší záber ale zdvojiť predný kotúč by bolo zbytočné plytvanie nerastnými surovinami a peňaženkami. Uhľovodíkové investície sú prijateľné – minimum som mal 4,04 na sto. (ale fakt sa len flákam) Keď jazdím nie som otrokom hodín, ale priznám farbu, občas som na palubovke preklikol aj na časomieru v digitálnom displeji. Ak by niekto chcel vedieť či už je leto – je tam aj teplomer. Nie častým javom u motoriek je ovládač výstrahy (blikajú všetky štyri). Našťastie som to nepotreboval. Nie bežnou je aj kontrolka EFI. Vstrekovanie paliva umožnilo použiť riadený katalyzátor, čo zaujíma hlavne schvaľovačov a zvieratká. Časom som sa s motorkou zrástol, ale nič netrvá večne. Bohužiaľ. Naleštenú mašinu vraciam šéfovi firmy GVP MOTO Komárno (www.motoguzzi.sk).
TTom (ttome@orangemail.sk)
Technické parametre MOTO GUZZI BREVA 750 (LL)
Motor: 744 ccm, štvortaktný dvojvalec do V (90 stupňov), vzduchom chladený, 4 ventily, OHV, vstrekovanie
Vŕtanie x zdvih: 80 x 74 mm
Kompresný pomer: 9,6:1
Výkon: 35,5 kW pri 6 800 ot./min.
Krútiaci moment: 55 Nm pri 3 800 ot./min.
Prevod: 5 rýchlostí, kardan
Rozmery d/š/v: 2 190/730/1 175 mm
Výška sedadla: 770 mm
Rázvor: 1 440 mm
Hmotnosť: 194 kg (pohotovostná), 404 kg (celková)
Kolesá: 17 x 3.00, 17 x 3.50
Pneumatiky: 110/70-17 54H, 130/80-17 65H
Pruženie: vpredu – teleskop 40mm zdvih 130mm, vzadu – tva tlmiče, zdvih 75mm
Brzdy: kotúč 320 mm, kotúč 260 mm
Max. rýchlosť: 170 km/h
Cena: 317 500 SK (17.6.2003)
Pridané: 18.06.2003 Autor: TTom Zdieľať
Súvisiace články:
- MINITEST MOTO GUZZI NEVADA 750 (LK) - TTom
- MINITEST HONDA CB 1300 (SC54) - TTom
- Doplnené: Offroad - Honda CRF1000L Africa Twin 2016 - Prvé dojmy v Juhoafrickej Republike - Redakcia
- MOTO GUZZI 750 X.PA - jjmg
- 2002 Ducati Multistrada - Awia
- Pan European ST1300 r.v. 2003 - jjaro
- Moje GS-ko - johnnyB
- Motocyklové motory - rôzne konštrukcie - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Motocyklový alarm MT7 - dojmy a skúsenosti
- MINITEST MOTO GUZZI BREVA V 1100
- Test: Motocyklový alarm MT 7 - montáž a skúsenosti
- MINITEST HONDA FORZA NSS 250X (MF08)
- Z STK na odťahovke?
- Už neni som motorkár!
- MINITEST HONDA JAZZ NSS 250 (MF07)
- MINITEST HONDA CBF 500 (PC39)
- FOTOSÚŤAŽ – DRUHÉ KOLO
- MINITEST HONDA SHADOW VT 750C (RC50)
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Najnovšie videá:
Tričko Motoride.sk
Vtip
Pridal:
Ocu a odki maš monokeľ pod okom? Ty budzeš mac dva, kedz išče raz tvoja frajirka zapomňe gače u našim auce!!