Anketa:
Na majstrovstvách sveta v motokrose v Pacove dominoval LR Cosmetic Team
ZdieľaťPridané: 03.09.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2378 [Šport - Motocross]
Dňa 1.9.2013 české mesto Pacov hostilo v poradí ôsme a zároveň predposledné podujatie Majstrovstiev sveta v motokrose triedy MX3 a Majstrovstiev sveta v motokrose žien.
Prekvapením tohto podujatia bol francúzsky jazdec vo farbách českého LR Cosmetic teamu Florent Richier , ktorý pri svojom prvom štarte na MS MX3 zvíťazil. Predbehol tak všetkých troch lídrov priebežného poradia šampionátu MX3 Klemena Gercara zo Slovinska, tímového kolegu z LR Cosmetic Martina Micheka a i úradujúceho majstra sveta Mattiasa Walknera z Rakúska. V Pacove teda zvíťazil Florent Richier (FRA), pred druhým Martinom Michekom (ČR) a tretím Klemenom Gercarom (SLO).
![]() |
Z trojice jazdcov SMF sa v Pacove najviac darilo Tomáš Šimko, ktorý v súčte dvoch finálových jázd obsadil 18. Miesto. Martin Žerava z ČR jazdiaci s licenciou SMF skončil na 25. mieste. Jakub Hruška bol v cieli prvej finálovej jazdy na 26. mieste a v druhej na 24. mieste. Všetci traja sa predstavia i na záverečnom podujatí seriálu MS MX3 v Šenkviciach.
![]() |
V Majstrovstvách sveta v motokrose žien i v Pacove víťazstvom potvrdila svoju suverenitu v šampionáte Chiara Fontanesi z Talianska. Na druhom mieste skončila Stephanie Laier z Nemecka a na treťom Meghan Kat Rutledge z Rakúska. Tento víkend v Šenkviciach budeme mať medzi ženami svoje zástupkyne nakoľko v MS žien bude štartovať Miriam Závacká a Lea Idešičová.
![]() |
Na posledné podujatie MS MX3 a žien v tomto roku, a čo sa týka triedy MX3 už celkovo posledné, sa na Vás tešíme už tento víkend 8.9.2013 v Šenkviciach. Pozvánka: Šenkvice opäť na mape Majstrovstiev sveta v Motocrosse žien a MX3-ky
Foto: www.motocrossmx1.com
Pridané: 03.09.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Honda prináša európsky záručný program pre motocykle a skútre
- Martin Vaculík obhájil titul medzinárodného majstra SR
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!