Anketa:
Pozvánka: Šenkvice opäť na mape Majstrovstiev sveta v Motocrosse žien a MX3-ky
ZdieľaťPridané: 27.08.2013 Autor: radkaMazak
Čitatelia: 5086 [Šport - Motocross]
Tie najlepšie svetové jazdkyne a jazdi MX3- ky si do Šenkvíc prídu rozdeliť tituly. Záverečné boj v sezóne 2013 si nemôžete nechať ujsť!!!
![]() |
Podľa posledných informácii by si jazdci mali so sebou zobrať celé svoje fankluby, lebo v nedeľu, 8.9 sa už definitívne bude vedieť, kto je majstrom a majsterkou sveta.
Video: Pozvánka: MS v motokrose - Šenkvice 2013
Video: MS motokros Šenkvice 2013 - PROMO SLOVAKIA 2013
A navyše si okrem tohto užijete bohatý sprievodný program ako napríklad vystúpenie kapely Kochanski, exhibičné jazdy RC modelov, ochutnávka vín z priľahlých vinárstiev a veľa iného...
Pridané: 27.08.2013 Autor: radkaMazak Zdieľať
Súvisiace články:
- Už tento víkend v Šenkviaciach: Majstrovstvá sveta MX3 a žien v motokrose 2013 - Redakcia
- Tomáš ŠIMKO siedmy na MS v motokrose MX3 v Bulharsku - Redakcia
- Video: Pozvánka na Majstrovstvá sveta MX3 a žien WMX v Šenkviciach - Redakcia
- Pozvánka: Majstrovstvá sveta MX3 a WMX (ženy) v motokrose, 30.6 - 1.7.2012 Šenkvice - Redakcia
- V Šenkviciach zvíťazil František Smola a Meghan Rutledge. Poznáme aj majstrov sveta tried MX3 a žien. - Redakcia
- Motokrosový víkend v Holandsku - Slováci na prvom podujatí MS 2013 – MX1, MX2, MX3 a MXW - Redakcia
- Motokrosový víkend 26. - 27. 7. 2014 v Lokti aj so Slovenskými jazdcami - Redakcia
- Tomáš Kohút na stupni víťazov aj na pretekoch v Ledeči nad Sázavou - Redakcia
- GP Maxxis Slovakia, Krompachy 2006 - Awia
- „Motokros národov 2015“ – majstrovstvá sveta v motokrose družstiev už tento víkend! - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- SP v motokrose MX COVID Cup 2020 sa v Ješkovej Vsi prehupol do druhej polky
- SP v motokrose 2020 - Šimon Jošt si legendárny Sverepec vychutnal
- Dlhý motokrosový deň v Lovčici s rýchlym Joštom
- Motokros nám chýbal – v Hniezdnom to bolo vidieť na účasti pretekárov a cítiť na nálade fanúšikov
- Gratulujeme novým medzinárodným majstrom Slovenska v motokrose 2019: Neurauter (AUT), Krč (CZE), Struk (SVK) a Švirák (CZE)
- Na Zemplíne nakoplo takmer 120 pretekárov EAST CUP 2019 - Regionálny pohár Východ v motokrose
- Majstrami SR v motokrose 2018 sú: Marek Sukup, František Smola, Jozef Posluch, Martin Venhoda, Zoltán Vörös a Peter Pipich
- Vo Veľkých Uherciach sa rozdávali predposledné body sezóny 2018
- Szvoboda, Neugebauer a Michek sa o výhru na MX OPEN 2018 v Mníšku nad Hnilcom poriadne popasovali
- Na domácej pôde vo Vislanke si tretí ESX CUP vychutnal Samuel Struk
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!