ISSN 1336-6491 | Online: 2398 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29803
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17615)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12188)
Hodnotenie: (21 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (88)  [Verzia pre tlač] Tlač

Garmin 4x inak (Zumo 660, Zumo 350, Montana 600 Moto, GPSmaps 62ST) - Krátky užívavateľský test, časť 1 1/3

 Zdieľať

Pridané: 03.10.2013 Autor: zooo
Čitatelia: 14351 [Testy a predstavenia - Doplnky]

Počas dovolenky v Nórsku som sa podujal na krátky testík štyroch navigácii od Garminu.

Ako vybrať navigáciu na motorku som riešil celkom dlho. Spočiatku som sa pokúšal nahradiť drahú motonavigáciu PDAčkom, ktoré som používal v aute. V aute bohato stačilo, na moto to bolo na … figu. Smartfon dopadol rovnako, nasledovala konečne moto navigacia za skvelých 170 eur. Po 3 týždňovej dovolenke putovala tam kam patrí - do auta. Takže prišla na rad otázka, či bude stačiť tá za 3 kilá, alebo radšej tú za 600. Na pár tranzistorov je to celkom slušný peniaz. Voľba padla na vtedy horúcu novinku Garmin Zumo 350 LM. Teraz sa naskytla možnost porovnať v teréne 350tku s ostatnými moto navigáciami od Garminu: už staršie Zumo 660, univerzálna Montana 600 a GPSmap 62st - posledný mohykán, plne ovládaný tlačidlami. Prezradím hneď na začiatku, že test dopadol trochu netradične.

 Navigácie nabité, môžme vyraziť
Navigácie nabité, môžme vyraziť

Po 10 000 km sa mi nepodarilo vybrat víťaza ani porazeného. Prišlo mi to ako porovnávať v jednom teste Hondu Goldwing, Ducati Monster, GSko od BMW a k tomu ostré enduro od KTM. Každá mala niečo do seba.

Skrátim kompletnú technicku špecifikáciu na pár základných faktov a budem sa viac venovať skúsenostiam a dojmom z používania.

Zumo 660Zumo 350Montana 600 MotoGPSmaps 62ST
Uhlopriečka4,3 palca4,3 palca4 palce2,6 palca
Rozlíšenie480x272480x272480x272160x240
OvládanieDotyk. displejDotyk. displejDotyk. displejTlačidlami
BatériaLi-ion, vymeniteľnáLi-ion, zabudovaná3x AA alebo Li-ion2x AA
ModyAuto, motoAuto, motoAuto, moto, loď, cyklo, chodecAuto, moto, loď, cyklo, chodec
Dodávané mapové podkladyCity Navigator Europa + LM aktuálizácia City Navigator Europa + LM aktuálizáciaCity Navigator Europa + SK topoTopo mapa europy + SK topo
Použiteľné mapové podklady- City Navigator - Topo mapy- City Navigator - Topo mapy- City Navigator - Topo mapy - BirdsEye (satelitné snimky) - vlastné mapy- námorné mapy- City Navigator - Topo mapy - BirdsEye (satelitné snimky) - vlastné mapy- námorné mapy
PamaťCca 3,8 GB +MicroSD karta8 GB + MicroSD karta3GB + MicroSD karta500 MB + MicroSD karta
Rozmery13.5 x 8.4 x 2.3 13.0 x 9.4 x 3.07.48 x 14.42 x 3.6413,7 x 17,5 x 5,8
Hmotnosť 270g270g289g s bateriou260g s bateriou

>

Pridané: 03.10.2013 Autor: zooo Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (21 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (88)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »