Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1187 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29729
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17579)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12150)
Hodnotenie: (11 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (57)  [Verzia pre tlač] Tlač

ATE moto days 2014, 20. - 22. júna v Kremnici a Kopernici

 Zdieľať

Pridané: 05.06.2014 Autor: zooo
Čitatelia: 6405 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

Prešiel rok odkedy sme sa videli v Jasnej a tak je čas pripraviť opäť zaujímavý víkend pre všetkých motorkárov, ktorí milujú dobrodružstvo, cestovanie a diaľkové rally. Už 20. júna v Kremnici

Tento rok zavítame trochu južnejšie, priamo do stredu Slovenska, do mesta Kremnica. Jej okolie je stvorené na krátke výlety na motorke. Okrem toho len pár kilometrov odtiaľ sa nachádza profi enduro trať, na ktorej si môžete z chuti zajazdiť a zatrénovať. A aby bol trening dokonalý, aj tento rok príde profesor endura Jaro Katrińák aby vám pomohol zlepšiť jazdu v teréne.

 Enduro škola s Jarom Katriňákom
Enduro škola s Jarom Katriňákom

Nezmeškajte Dakar!

Dakar v juni? Veď aj malé dieťa vie. že rally Dakar sa jazdí v januari! O čom teda hovorím? Pozvanie do Kremnice prijal náš najúspešnejší reprezentant na rally Dakar Ivan Jakeš. Jeho štvrté miesto na minuloročnom Dakare je najlepší výsledok slovenského jazdca v histórii tohoto preteku. O tom , že večer s Ivanom nebude žiadna nuda sa mohli presvedčiť návštevníci posledného Filmfestu v Žiline. Ivan sa s vami podelí o svoje zážitky z Dakaru a odpovie aj na vaše zvedavé otázky. A aby toho nebolo málo, predstaviť sa príde aj mladý tím Slovak4RallyTeam. Títo chalani budú hájiť slovenské farby na rally Albania, ktorá sa bude konať v juni. Môžete sa tak tešiť na ešte čerstvé zážitky z prvej ruky priamo od Landala.

 Ivan Jakeš, prvý zľava :-)
Ivan Jakeš, prvý zľava :-)

Mladý cestovatelia :

Keď nemáte na super hifi novú motorku no chcete íst do Kazachstanu alebo Južnej Ameriky , zaobstarajte si za pár drobných staručkého Pioniera alebo Jawu, tak ako to urobil známy slovenský cestovateľ a exot v jednej osobe, Marek Slobodník. A práve o ceste po Južnej Amerike na Jawe s Trabantami vám príde Marek porozprávať.

Čo už však keď máte motorku, ale chýba vám výzor ostrieľaného cestovateľa, silné ramená a rešpekt budiaca postava. Že to ide aj tak, o tom je presvedčená mladá cestovateľka Dominika od susedov z Čiech. Toto krehké žieňa má za sebou už tisíce kilometrov po Európe, od Španielska až po Nórsko. Jej ďalšia cesta však bude smerovať do ďalekého Kazachstanu. Táto baba má proste guráž. Nedajte si ujsť stretnutie s touto malou veľkou cestovateľkou. Všetko o jej cestovateľských zážitkoch a smelých plánoch do budúcnosti sa dozviete v sobotu večer.

 Dominika
Dominika

Nakoniec ešte trochu pritvrdíme. Film Petra Cagalu nás zavedie do drsnej prírody na Sibíri. Celý sobotný večer bude teda venovaný cestovaniu a určite sa pritom nebudete nudiť.

Ach, zas tie motorky:

A keďže sme na motozraze, nemôžme vynechať motocykle. BMW, KTM, Yamaha, Suzuki, Triumph ci Moto Guzzi? Sú lepšie talianske ci japonské motorky? Anglický trojvalcový džentlmen alebo bavorský boxer? Či už vyberáte novú motorku alebo len snívate svoj sen o tej pravej, nenechajte si ujsť testovacie jazdy.

Ak sa chcete akcie zúčastniť, prihláste sa čo najskôr. Všetky informácie o prihlasovaní nájdete na www.ate-days.sk/index.php/prakticke-info/registracia

Kontakt: milan@ate-days.sk


Pridané: 05.06.2014 Autor: zooo Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (11 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (57)  [Verzia pre tlač] Tlač

Body a Trasy v tomto článku:

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »