ISSN 1336-6491 | Online: 2007 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29846
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17636)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12210)
Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (12)  [Verzia pre tlač] Tlač

Garmin zūmo 660 - nasledovník úspešnej 550-tky

 Zdieľať

Pridané: 24.06.2009 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 7113 [Testy a predstavenia - Doplnky]

Spoločnosť Garmin, globálny líder v GPS navigácii, predstavuje zūmo 660 – najnovší motocyklový navigátor, ktorý v sebe spája štíhly a elegantný dizajn série nüvi so špecifickými vlastnosťami vytvorenými špeciálne pre motocyklistov.

“Zūmo mení celkový dojem z jazdy, keďže prináša možnosť ako vyhľadávať a objavovať zaujímavé miesta na zemi,” povedal Dan Bartel, viceprezident spoločnosti Garmin International, Inc. „Či už si vytvárate vlastnú trasu v GPS zariadení alebo plánujete výlet vo svojom počítači a trasu si pred jazdou stiahnete do GPS, vždy viete, že zūmo Vám pomôže nájsť cestu domov.“

Ideálny na každodennú jazdu či viacdňové výlety, zūmo 660 disponuje vlastnosťami, ktoré ocenia všetci motoristi. Medzi ne patrí 4,3 palcový, na slnku čitateľný dotykový displej, ktorý je možné ovládať aj v rukaviciach a je vyrobený s ohľadom na ovládanie ľavou rukou. Nárazu a vode odolné zariadenie (IEC 529 IPX-7) prichádza s podrobnými mapovými podkladmi Európy, podrobnou mapou Slovenska a možnosťou dodatočnej inštalácie iných máp. Hlasová navigácia cez zabudovaný reproduktor alebo cez Bluetooth sadu v prilbe sa stane výborným spoločníkom na dlhých a komplikovaných cestách.

Zūmo 660 prichádza s rozšírenými schopnosťami. Funkcia navigácie do jazdných pruhov ukáže jazdcovi ten správny pruh pre odbočenie resp. výjazd z diaľnice a reálne zobrazuje jazdné pruhy a križovatky so šípkou, ktorá zvýrazňuje ten pruh, ktorý zodpovedá Vašej trase. V niektorých väčších mestách sa môžu okolité budovy zobrazovať v 3D transparentnom pohľade pre dokonalejšiu orientáciu. Nová funkcia viacnásobnej trasy umožňuje prezrieť si najrýchlejšiu, najkratšiu a off-road trasu ešte predtým ako sa podľa nej necháte navigovať. Táto funkcia poskytuje jazdcom dodatočné informácie o ich trase ešte predtým ako ju začnú.

Tento model taktiež obsahuje rozšírenú bezdrôtovú Bluetooth technológiu, ktorá zvýrazňuje audio zvuk. Vďaka nej môžete prijímať alebo vytáčať hovory zo svojho mobilného telefónu a prijímať navigačné pokyny či už cez handsfree sadu alebo priamo do Bluetooth prilby. K dispozícii je viac ako 200 podporovaných telefónov, ktoré disponujú Bluetooth technológiou.

Počas jazdy si môžete jednoducho nájsť podrobné informácie o danej trase – rýchlosť, smer, nadmorská výška či nastaviteľná funkcia sledovania spotreby paliva. V prípade, že jazdec chce opustiť cestu a vydať sa po nespevnených trasách či lesných chodníkoch, zūmo dokáže pracovať aj s topografickými mapami so zobrazenými lesnými cestami a turistickými chodníkmi. Vďaka online komunite na portáli zūmo connect je možné zdieľať prejdené trasy, zážitky a byť v kontakte s ďalšími motorkármi na celom svete. Vlastníci GPS zariadenia zūmo môžu taktiež využiť možnosť plánovania trás cez Google Maps alebo MapQuest a následne si tieto trasy alebo body záujmu (POI) poslať do zariadenia. Užívatelia zūmo 660 majú možnosť vymieňať si svoje POI alebo trasy s ostatnými majiteľmi zūmo pomocou microSD kariet cez microSD slot.

Ako ďalší členovia rodiny zūmo, aj zūmo 660 obsahuje niekoľko bezpečnostných prvkov. Držiak je vyhotovený s cieľom v maximálnej možnej miere odolávať vibráciám. Zūmo 660 obsahuje aj Garmin Lock, unikátny systém ochrany pred krádežou, ktorý znemožňuje akékoľvek ďalšie využívanie zariadenia v prípade, že užívateľ nevpíše unikátny PIN kód, ktorý si na začiatku zvolí alebo nepríde s prístrojom do ochranného územia, ktoré si určí a v tomto území sa prístroj odomkne.

Model zūmo 660 je najnovší člen rodiny zūmo od spoločnosti Garmin, ktorá v tomto roku oslavuje 20. výročie od svojho vzniku. Počas tohto obdobia sa globálna značka Garmin udomácnila v automobilovom, námornom, turistickom, fitness i leteckom priemysle.

Viac informácií o zariadení zūmo 660 a ďalších produktoch a službách Garmin nájdete na www.garmin.sk

Kontakty:

Murgašova 18, 010 01 Žilina
tel.: +421 41 700 2900, -01, -02
fax: +421 41 763 2616
www.garmin.sk
obchod@garmin.sk

Pridané: 24.06.2009 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (12)  [Verzia pre tlač] Tlač

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »