Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1958 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28800
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17135)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (11665)
Hodnotenie: (9 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (34)  [Verzia pre tlač] Tlač

Naživo výstava EICMA 2013 Miláno - BMW

 Zdieľať

Pridané: 05.11.2013 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 6540 [Bleskovky - Novinky]

Dve premiéry - naháč S1000R a nové RT s novým vodníkom. K tomu štýlový nineT k 90. výročiu značky a elektrický skúter. To bola prezentácia BMW v Miláne 2013.

Video: Výstava EICMA 2013 - BMW Motorrad

BMW R 1200 RT 2014

Okrem nového motora dostáva RT nový dizajn, prepracovaný predok s novým svetlometom a lepšiu ochranu pred vetrom. Nová je aj možnosť radiť rýchlosti bez používania spojky smerom hore aj dole - teda akýsi poloautomat. Z elektronických systémov je tu nový systém rozbehu do kopca.

BMW S 1000R 2014:

Naháč je odvodený od úspešného superšportu S1000RR. Prepracovaný je motor s iným priebehom výkonu a vylepšeným ťahom v spodných otáčkach. Naháč inak preberá DNA RR-y a je upravený viac na bežnú premávku.

Ostatné novinky značky BMW pre rok 2014 boli predstavené ešte pred výstavou EICMA 2013.

Štýlové nineT k 90. výročiu značky:

16.10.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 12076 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

Café racer od BMW - BMW R nineT 2014

Model BMW R nineT bol vytvorený na počesť osláv 90. výročia založenia značky BMW. Klasický roadster poháňaný silným motorom typu boxer ukazuje svoju krásu v jednoduchosti a bez predvádzania zbytočných novodobých "fičúrok".

 

Elektro skúter BMW C Evolution

12.09.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 22625 [Novinky - Predstavujeme]

-

Elektrický skúter BMW C Evolution skutočnosťou

Na autosalóne vo Frankfurte BMW predstavilo finálnu verziu elektrického skútra BMW C Evolution. Už pri predstavení prototypu bolo jasné, že BMW to s elektrickým skútrom C Evolution myslí naozaj vážne, no až teraz máme naozaj potvrdené, že sa dočkáme aj sériového predaja tohto skútra.

 

Dobrodruh BMW R1200GS Adventure 2014

07.10.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 15118 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

BMW R1200GS Adventure 2014 oficiálne predstavené

Očakávaná verzia Adventure odvodená od kvapalinou chladeného BMW R1200GS je už oficiálne predstavená. Dohady o konečnom vzhľade teda môžeme hodiť bokom, BMW R1200GS Adventure 2014 je oficiálne uvedené medzi novinkami pre rok 2014.

 

Foto:
 BMW R 1200 RT 2014 BMW S1000R 2014 BMW R nineT 2014 BMW C Evolution 2014 BMW R 1200 GS Adventure 2014
Všeobecné informácie:
Výrobca:BMWBMWBMWBMWBMW
Model:R 1200 RTS1000RR nineTC EvolutionR 1200 GS Adventure
Rok:20142014201420142014
Novinka:NOVINKA 2014NOVINKA 2014NOVINKA 2014NOVINKA 2014NOVINKA 2014
Kategória:Športovo cestovnáNaháčNaháčSkúterCestovné enduro
Motor:
Typ motora:dvojvalcový boxer (4T)radový štvorvalec (4T)dvojvalcový boxer (4T)elektrickýdvojvalcový boxer (4T)
Objem:1170 ccm999 ccm1170 ccm1170 ccm
Max. výkon:125.1 k (92.0 kW) / 7750 ot.160.5 k (118.0 kW) / 11000 ot.110.2 k (81.0 kW) / 7750 ot.47.6 k (35.0 kW) / 4650 ot.125.1 k (92.0 kW) / 7750 ot.
Max. krútiaci moment:125 Nm / 6500 ot.112 Nm / 9250 ot.119 Nm / 6000 ot.72 Nm / 4500 ot.125 Nm / 6500 ot.
Kompresný pomer:12.5:112.0:112.0:112.5:1
Vŕtanie x Zdvih:101.0 x 73.0 mm80 x 49.7 mm101.0 x 73.0 mm101.0 x 73.0 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie, hrdlo 48 mmvstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:vzduchom a kvapalinoukvapalinouvzduchom a olejomkvapalinouvzduchom a kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:kardanreťazkardanremeňkardan
Zdvih vpredu:120 mm120 mm120 mm120 mm210 mm
Zdvih vzadu:136 mm120 mm120 mm115 mm220 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčová radiálna 4 piestikovádvojkotúčovádvojkotúčovádvoj kotúčová, radiál 4 piest
Priemer bŕzd vpredu:320 mm320 mm320 mm270 mm305 mm
Pneu vpredu:120/70 ZR 17120/70 R17120/70 ZR 17120/70 R15120/70-ZR19
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:276 mm220 mm265 mm270 mm276 mm
Pneu vzadu:180/55 ZR 17190/55 R17180/55 ZR 17160/60 R15170/60-ZR17
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:274 kg207 kg222 kg265 kg260 kg
Výška sedla:805 mm814 mm785 mm780 mm890 mm
Rázvor:1485 mm1439 mm1476 mm1594 mm1510 mm
Dĺžka:2222 mm2057 mm2200 mm2190 mm2255 mm
Šírka:983 mm845 mm890 mm947 mm980 mm
Objem nádrže:25 l17.5 l18 l30 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:120 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:3.8 s3.1 s3.6 s6.2 s3.75 s
Spotreba paliva:3.9 l/100km5.4 l/100km4.5 l/100km4.3 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 480 kmcca 243 kmcca 300 kmcca 523 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sérii
Tempomat:za príplatok
El. Podvozok:za príplatok
Iná výbava:Asistent preradzovania, Hill start control, GPS vstavané do prístrojovky, Kontrola tlaku v pneumatik
Poznámka:
Poznámka:Cena 8/2014 17.050,-EURDojazd 100 km, 4 režimy jazdy, kontrola trakcie TCA, systém rekuperácie energieABS, ASC, jazdné režimy Rain a Road v sérii

Pridané: 05.11.2013 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (9 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (34)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku: