Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10472)
Hodnotenie: (12 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (16)  [Verzia pre tlač] Tlač

Alpy² na kvadrát 3/4

Pridané: 14.01.2014 Autor: mzetz150

Pokračujeme do Mostu na Soči. Pri moste oddychujeme a ohrievame si starú pizzu na motore.

Most na Soči

Vraciame sa na horskú cestu nižšej kvality, ktorá je nudná a pomalá (tu sme nevediac minuli horské múzeum WWI). V kanáli sa pripojíme späť k Soči a štrádujeme si to do Novej Gorice. V tom speku stíhame posledný vstup do Škocjanskej jamy Jaskyňa Škocjanske Jame (UNESCO) (12°C) - ktorá bola nádherná a doporučujem všetkým. To vstupné stojí za to! V jaskyni som bohužiaľ stratil puzdro na mobil – ak ho nájdete prosím prineste mi ho : )

Zrútená časť - Škocjanske Jame

Ďalej Kozinec, Novi Grad, Rijeka (HR) – v meste sa motáme s navigáciou skoro 2 hodiny. 21:30 sme dorazili do Jadranova. A hneď pri značke nás odchytila bábuška a máme krásny apartmán za 35 E na noc. Zjednali sme na 2 dni. Vybalíme motorky, sprcha a spať, zajtra je oddych.

6. Deň 21.6. (Jadranovo)

A na šiesty deň oddychoval-i. Ja spím čo to len dá. Na 11 sa dotrepeme do obchodu, kúpim chleba, opaľovací krém a Colu. Okolo obeda sa dovezieme na motorke k moru.

Moja Suzka prvý krát pri mori

Je tu pohodička, ale vďaka prameňom sa mieša 25 a 12°C voda. Sú to mierne šoky. Poplávame, pozrieme pláž, Chorvátky a najeme sa v reštike. Andrej zisťuje že reťaz melie z posledného a tak u dedka z apartmánu opravujeme motorku. Napíname reťaz – nástroje : (Kľúč, WD40, dlhá hrdzavá tyč).

Napínanie reťaze s odbornou asistenciou

Dedko z ubytovania je veľmi zhovorčivý, rozumie nám po Slovensky a rozpráva nám samé zaujímavosti. Núka nás cigaretami a chce aj uliať. Dokonca nám požičal notebook, aby sme si stiahli fotky z foťákov a videá z kamery na USB-flash disk! Poobede dáme ešte jedno plávanie a večer pred západom sa vyberieme na výlet na Krk, na ktorý sa musí cez platený most. Krk bol sám o sebe pekný ale tá večerná doprava bola nenormálna. No aspoň sme vyskúšali nové žiarovky v svetlometoch – Osram Super Tuti Fruti White Blue Power Night Breaker.

Nočná idylka na Krku

Večer sa vrátime na apartmán a plánujeme ďalšie trasy. Vo správach dávajú prívalové dažde tak skracujeme výlet, rušíme Maribor a skracujeme Slovinskú časť.

7. Deň 22.6. (Jadranovo-Ljublana-Vršič)

Vstávame o 8:00, odchádzame z ubytka, lúčime sa s dedkom. Na cestu sme dostali balík bôbového lístia. Znovu blúdime v Rijeke. Prechod do SLO je uzavretý a musíme ísť na upchatý hlavný ťah. Navštívime jaskyňu Postojna Jama motoride.sk/?waypoint=1000 – ktorú výrazne nedoporučujem.

Postojna Jama

Aj keď sme to uhrali na študentské vstupy, bolo to drahé a hodne masové. Jaskyňa bola krásna, ale hnali tam 400 ľudí ako ovce bez výkladu. Uvážili sme, že by bolo nemorálne platiť aj parkovné za motorku a tak sme to strihli medzi kvietky a rýchlo ušli – možno po nás ešte Parking-man pátra :D. Ešte na chvíľku sa otočíme ku krásnemu Predjamskému hradu Predjamsky zámok, Postojna – ale dnu nevstupujeme, aj tak sme strávili už veľa času v jaskyni ... Začína pohadzovať a rýchlo smerujeme na Ljublanu.

Predjamský hrad - SLO

Fúka nepríjemný bočný vietor, dávame si extra pálivú pizzu a prvý krát za výlet máme free wifi (snoríme predpoveď počasia na mobile). Pokračujeme na Tržič a konečne stúpame do hôr. Naše kroky vedú na jazero Bled.

Jazero Bled a ostrov

Nebyť tej studenej vody, tak namiesto dovolenky k moru idem tam. Kvôli Andrejovi vypúšťame Bohnijské jazerá Jazero Bohinj – vrátime sa o rok. Začína sa stmievať, trochu blúdime v Triglavskom národnom parku. Tu sa asfaltka zmenila na makadam asi na 10-12 km (sme zaprášení ako z Dakaru). Bahniakovi Andrejovi to nevadí, ale motorky sa sťažujú. Stúpame na Vršič, no výrazne sa ochladilo a cesta je po búrke. Slovinci to majú vymakané a do všetkých vracačiek nainštalovali biker-friendly mačacie hlavy. Cestou nás predbiehajú 2 Česi, s ktorými na sedle dávame pokec.