ISSN 1336-6491 | Online: 2059 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29783
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17605)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12178)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Diskusia Diskusia (3)

Alpengasthof Kalte Kuchl, Rakúsko - Bod záujmu - Ubytovanie

 8. STRETNUTIE MOTORIDE-AKOV

Gasthof Kalte Kuchl je motorkárom naklonený a ponúka svoje služby za veľmi prijateľné ceny. Izba na noc pre jednu osobu s raňajkami vyjde na 22€ a za stan je poplatok viac ako symbolické 1€ na noc, rovnako ako za "prísteľku" v sene.

Ladislav Husár - LacoTN: V Kalte Kuchl je výborná reštaurácia asi 90km od Viedne. Po ceste smerom z Viedne na Baden a dalej na dedinku Pernitz až do Kalte Kuchl vedie výborná asfaltová cesta cez hory. 180stupňové zákruty a cesta bez jedninej jamy je naozajstným zážitkom. V reštaurácii vždy parkuje 20-50 motoriek :) Výborné jedno a super ceny.

Kalte Kuchl bolo aj miestom konania 8. Motoride stretka: 8. Motoride stretko v Alpách - Motoride Tour 2009

Video: KTM 1190 Adventure R 2013: Kalte Kuchl - Mariazell

Články:

Fotogaléria:

28.06.2015 - LacoTN

Kalte Kuchl, Rakúsko - Bod záujmu

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Rakúsko
Región:Horné Rakúsko
Typ:Hotel
Pridal:Awia 16.07.2009 (16:51)
Poloha:N 47.888 E 15.684
Približná poloha:nie
Čitatelia:35398
Nadmorská výška:350.0 m n.m.
Povrch:asfalt

Adresa, Kontakt:

Alpengasthof Kalte Kuchl
Elfi & Klaus Rieder
2663 Rohr im Gebirge
Rakúsko

tel.: +43 2766 8522
email: gasthof@kaltekuchl.at
web:www.kaltekuchl.at

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Bobová dráha, RakúskoZaujímavosť16.1 km Z
2.Roklina Myrafälle, RakúskoPrírodný úkaz19.0 km V
3.Hubertussee, RakúskoJazero25.3 km Z
4.Hohe Wand, Naturpark, RakúskoVyhliadka25.5 km V
5.Vila Robrecht, RakúskoPrivát27.1 km J
6.Mariazell - Bazilika narodenia Panenky Márie, RakúskoKostol30.1 km JZ
7.Niederalpl, RakúskoTrasa32.3 km JZ
8.Fischbacherské Alpy, RakúskoVyhliadka35.8 km J
9.Kláštor Melk, RakúskoPamiatka45.9 km SZ
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »