ISSN 1336-6491 | Online: 2270 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29800
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17613)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12187)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia (6)

Nockalmstrasse, Rakúsko - Bod záujmu - Kde si zajazdiť

Krútiaca sa Nockalmstrasse

35km dlhá platená (8€ v r.2010) cesta v národnom parku Nockberge. Na ceste sú dva priesmyky (2024m, 2042m).

Články:

Fotogaléria:

16.02.2012 - alpinka

Nockalmstrasse - Glockenhutte

31.08.2010 - zeze

Nockalmstrasse

31.08.2010 - zeze

Nockalmstrasse

31.08.2010 - zeze

34 Nockalmstrasse

31.08.2010 - zeze

Nockalmstrasse

31.08.2010 - zeze

Nockalmstrasse

31.08.2010 - zeze

Nockalmstrasse

31.08.2010 - zeze

Nockalmstrasse večer

31.10.2006 - zeze

Nockalmstrasse-vychutnávame si osamelé ráno pár hodín pred príchodom dažďa

31.10.2006 - zeze

Nockalmstrasse, ranná idylka

31.10.2006 - zeze

Nockalmstrasse-z východného sedla vidieť aj najvyšší bod Eisentalhohe a jeho serpentíny

20.04.2005 - Zeze

Nockalmstrasse, východné sedlo

20.04.2005 - Zeze

Nockalmstrasse - nad hmlami v západnom sedle

02.03.2004 - zeze

Foto 32. Nockalmstrasse Ondrovi pripomína Škótsko. Vpravo v pozadí rozoznáte východné sedlo, a tiež cestu, sem-tam vykuknuvšiu z lesa...

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Rakúsko
Región:neviem
Typ:Priesmyk
Pridal:matus 13.08.2010 (11:50)
Poloha:N 46.890 E 13.793
Približná poloha:nie
Čitatelia:15087
Nadmorská výška:2042.0 m n.m.
Povrch:asfalt

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Falkertsee, RakúskoJazero4.2 km JV
2.Turracher Höhe Pass (1783 m), RakúskoPriesmyk6.8 km SV
3.Pension Alpenrose, RakúskoPenzión9.9 km JZ
4.Porsche Automuseum Helmut Pfeifhofer, Gmünd in Kärnten, RakúskoMúzeum19.9 km Z
5.Katschberg Pass (1641 m), RakúskoPriesmyk23.1 km SZ
6.Vodopád Fallbach, Malta, RakúskoPrírodný úkaz26.7 km SZ
7.Goldeck Panoramastrasse, RakúskoPriesmyk27.1 km JZ
8.Villacher Alpenstrasse, RakúskoPriesmyk33.4 km J
9.Jazero Faaker See, RakúskoPláž36.3 km J
10.Dunlop Moto Tour 2014 - Sporsmart2, RakúskoTrasa37.3 km J
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »