Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1378 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29752
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17590)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12162)
Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (15)  [Verzia pre tlač] Tlač

KTM MSC systém dostupný aj ako spätná montáž pre všetky modely KTM Adventure 2013

 Zdieľať

Pridané: 21.02.2014 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 4861 [Bleskovky - Novinky]

V septembri 2013 predstavila KTM spolu s Bosh-om prvý systém ABS, ktorý funguje aj v zákrutách a vo veľkých náklonoch označený skratkou MSC (Motorcycle stability control). Majitelia modelov 2013 však nemusia smútiť, KTM teraz ponúka inštaláciu systému aj na ich motocykle.

Predstavením systému MSC sa značka KTM stala prvou na svete, ktorá má ABS fungujúce aj v zákrutách. Jej cestovné endurá sa tak stali jednými z najbezpečnejších na trhu.

Systém MSC spolupracuje s kombinovaným ABS (C-ABS) a trakčnou kontrolou (MTC) s náklonovým senzorom tak aby podporil jazdca a stabilizoval motocykel v najvyššej možnej miere. Samozrejme len v limitoch fyziky.

Od polovice januára je v dílerstvách KTM dostupný retrofit, tohto systému aj pre motocykle vyrobené v roku 2013. Majitelia KTM 1190 Adventure alebo 1190 Adventure R modelového roku 2013 si môžu dať nainštalovať tento revolučný MSC systém do svojich motocyklov. Úprava zaberie asi jednu hodinu a je to čisto softwareový update.

Cena za MSC inštaláciu v Nemecku je 399 euro (cena vrátane DPH) . Vzhľadom k rôznym daňovým sadzbám sa ceny sa môžu líšiť
od krajiny ku krajine.

Pridané: 21.02.2014 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (15)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »