Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2503 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29846
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17636)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12210)
Diskusia Diskusia k článku (5)  [Verzia pre tlač] Tlač

Kawasaki EN 500

 Zdieľať

Pridané: 30.08.2004 Autor: orisek
Čitatelia: 21844 [Vaše stroje - Moja motorka]

V marci 2004 som sa konečne rozhodol pre zmenu motorky. Predal som JAWU 350/639 a začal som sa obzerať po inzerátoch až som narazil na Kawasaki EN 500.

V marci 2004 som sa konečne rozhodol pre zmenu motorky. Predal som JAWU 350/639 a začal som sa obzerať po inzerátoch až som narazil na Kawasaki EN 500. Bol to dovoz z nemecka rv.92 ľahko padnutá a dobrá cena. Musel som dať opraviť nádrž v ktorej bola preliačina po smerovke a vymeniť riaditka, ktoré boli po páde skrivené a aj tak som chcel rovné.

 po kúpe
po kúpe

Nabalil som na ňu kufre ktoré sa mi zdajú byť praktickejšie ako kabele do ktorých by som si ťažko mohol niečo ukryť pred náhodnými dlhoprstými. Od apríla som najazdil 7000 km a okrem pretrhnutého plynového lanka (aj to vratného) jazdím bez poruchy. Maximálku ktorú som skúšal len raz som dosiahol 170km/h. Priemerná spotreba mi zatiaľ vychádza 4,5-5 l na 100km pri mojej cestovnéj rýchlosti 80 – 110 km/h.

 s kuframi
s kuframi

Ďalšie foto na http://www.orech.szm.sk

 a bez
a bez

Pridané: 30.08.2004 Autor: orisek Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Kawasaki EN 500 1992:

Foto:
Obrázok nije k dispozícii
Pridaj obrázok
Všeobecné informácie:
Výrobca:Kawasaki
Model:EN 500
Rok:1992
Kategória:Chopper/Cruiser
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)
Objem:499 ccm
Max. výkon:50.7 k (37.3 kW) / 8500 ot.
Kompresný pomer:10.8:1
Vŕtanie x Zdvih:74.0 x 58.0 mm
Rozvod:DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:remeň
Brzdy vpredu:jednokotúčová
Pneu vpredu:100/80-19
Brzdy vzadu:bubnová
Pneu vzadu:140/90-15
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:200 kg
Objem nádrže:11 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:157 km/h

Súvisiace články:

Diskusia Diskusia k článku (5)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »