Anketa:
4. medzinárodná výstava motocyklov, skútrov, príslušenstva a akčných ukážok
ZdieľaťPridané: 27.08.2004 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 9205 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]
Na ploche 120 000 m2 sa opäť predstaví viac ako tisíc vystavovateľov z 38 krajín.
![]() |
Čo všetko môžete na výstave INTERMOT vidieť?
- Kompletnú ponuku motocyklov všetkých kategórií pre sezónu 2005
- Prezentácie noviniek sprevádzané efektnými tanečnými vystúpeniami
- Pretekárske špeciály, pri ktorých prebiehajú autogramiády s jazdcami
- Pestrú ponuku rôznych doplnkov, príslušenstva a výstroje
- Exhibičné vystúpenia na motocykloch
- Na tratiach za výstavnými halami si každý držiteľ vodičského preukazu môže bezplatne vyskúšať ľubovolný testovací motocykel
- Návštevníci budú zaradení do zlosovania o Yamahu FZ6
Pre všetkých, ktorí chcú zažiť neopakovateľnú atmosféru výstavy INTERMOT v Mníchove, sme pripravili autobusový zájazd v termíne 14. - 16. 9. 2004.
Zhodou okolností je v stredu 15. septembra, v prvý deň otvorenia výstavy pre verejnosť, u nás štátny sviatok. Zájazd je preto naplánovaný s odchodom 14.9. večer a návratom 16. 9. 2004 v ranných hodinách (nemusíte si brať dovolenku). Výstava je otvorená od 9 do 18 hodiny.
V cene zájazdu 1450,-Sk je zahrnutá: doprava, diaľničné poplatky, parkovné a vstupenka na výstavu INTERMOT.
Ak bude dosť záujemcov na to, aby sa naplnil autobus vypravený z Bratislavy, týmto účastníkom bude vrátené 200,-Sk z ceny zájazdu. Poistenie je individuálne.
Časy a miesta odjazdov:
- dňa 14. 9. z Trenčína od železničnej stanice o 21:30 hod.,
- z Nitry od Moto Pubu 7 NEBO o 22:30 hod. a
- z Trnavy od železničnej stanice o 23:15 hod.
- z Bratislavy dňa 15. 9. po polnoci od zimného štadióna o 0:30 hod.
Záujemcovia z iných kútov Slovenska sa do niektorého z uvedených miest musia dopraviť individuálne. Aby cesta ubiehala čo najpríjemnejšie, doprava je zabezpečená luxusnými autobusmi Neoplan a Scania s klimatizáciou. Spoznáte ich podľa ŠPZ začínajúcich písmenami BN a vývesky „INTERMOT“.
Sumu 1450,-Sk/osobu treba uhradiť (jednotlivo, alebo skupinovo) do 4. septembra 2004 poštovou poukážkou typu C na adresu: Miroslav Masničák, Zakvášov 1538, 017 01 Považská Bystrica. Do správy pre prijímateľa uveďte: kontaktné tel. číslo a miesto, kde nastúpite na zájazd. Sumu 1450,-Sk/osobu je možné poukázať aj na číslo účtu: 0211680173 / 7500, ako vklad v hotovosti. Do poznámky opäť uveďte: vaše meno, kontaktné tel. číslo a miesto, kde nastúpite. Zájazd sa bude dať zakúpiť aj priamo na motofeste Komoča, v dňoch 3. a 4. septembra v stánku firmy STYX.
Na prípadné otázky Vám rád odpoviem na tel. čísle: 0903 477 118, alebo na emailovej adrese: mirive@stonline.sk .
Som presvedčený, že pre každého motorkára sa stane prehliadka najväčšej svetovej výstavy motocyklov a príslušenstva INTERMOT nezabudnuteľným zážitkom.
Na stretnutie s Vami sa teší Ing. Miroslav Masničák, šéfredaktor mesačníka Svet motocyklov.
Pridané: 27.08.2004 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- Dakar 2025: 7. etapu ovládol znovu Sanders, Svitko 14-ty - AL DUWADIMI - AL DUWADIMI
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!