Anketa:
MOTO LG Racing Team a Karel Pešek pred pretekmi svetového pohára Superstock 1000 FIM Cup v Assene.
ZdieľaťPridané: 23.04.2014 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 2862 [Šport - Cestné Motocykle]
Už iba pár dní delí jazdcov a tímy paddocku svetového šampionátu superbikov od ďalšieho preteku sezóny 2014. Na trati TT Circuit Assen v Holandsku, pokračuje druhým pretekom i svetový pohár Superstock 1000 FIM Cup.
V piatok 25.4.vyštartuje do prvých tréningov opäť i tím pána Ľuboša Gréča, Moto LG Racing Team, s jazdcom Karlom Peškom.
Na rozdiel od Aragónu, Karel na Assenskej trati už jazdil, i keď v triede 125ccm.
![]() |
Ľuboš Gréč, majiteľ tímu:
„Pred nami je ďalší pretek sezóny, ďalšia výzva pre náš tím a jazdca. V Assene už Karel jazdil, aj keď to už nejaký ten rôčik je a bolo to i na inom motocykli. Napriek tomu môžeme očakávať rýchlejší progres. Ako to dopadne, ukáže až samotný pretek.“
Karel Pešek, jazdec:
„V Assene som bol dvakrát. V roku 2009, to sa mi zadrela motorka pri zaradenej šestke v plnej rýchlosti a ešte raz v roku 2010. Dúfam, že sa moje spomienky na Assen zmenia k lepšiemu, už to nieje pre mňa úplne neznáma trať ako Aragón. Malo by to byť úplne iné i keď to bolo na motocykli inej kategórie. Cieľom bude rýchlo sa naučiť trať, dostať sa na dobré nastavenie a vyhýbať sa chybám, ktoré sme urobili.“
Pretek svetového pohára Superstock 1000 FIM Cup v holandskom Assene môžete sledovať i na TV Eurosport 2, v nedeľu 27.4.2014, zo záznamu o 23.30 hod.
Foto: Petr Štola
![]() |
| Karel Pešek |
Pridané: 23.04.2014 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- MOTO LG Racing Team a Karel Pešek po preteku svetového pohára Superstock 1000 FIM Cup v Aragóne - Redakcia
- Karel Pešek pre zranenie do preteku v Assene nezasiahol - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Kawasaki modernizuje Z900RS pre rok 2026 – legendy nikdy nekončia
- Dakar 2026 – Trasa pripravená, Svitko sa pripravuje na 17-tu účasť a po prestávke nebude chýbať ani Juraj Varga na bugine
- Triumph predstavil Tiger Alpine & Desert špeciálne edície - keď sa hory a púšť stretnú
- Nová značka ZXMoto pripravuje aj 1000 ccm boxer motor
- Kawasaki zverejnila kompletné špecifikácie KLE500 2026
- Čo je FIM MiniGP World Series? prvý krok na ceste do MotoGP
- Voge predstavuje športovú dvojicu RR500S a RR660S
- Mondial Spartan 600: nový bobber pre rok 2026
- Zero Motorcycles predstavili elektro skúter LS1 s dojazdom až 170 km s doplnkovou batériou
- Harley-Davidson predstavuje Bagger World Cup: šesť pretekov v USA a Európe
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!


