Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 813 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30073
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17751)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12322)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

MOTO LG Racing Team a Karel Pešek po preteku svetového pohára Superstock 1000 FIM Cup v Aragóne

 Zdieľať

Pridané: 16.04.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk
[Šport - Cestné Motocykle]

Prvý pretek sedemdielneho seriálu svetového pohára Superstock 1000 FIM Cup má za sebou slovenský tím Moto LG Racing Team s jazdcom Karlom Peškom.

Pešek bol na španielskej trati MotorLand Aragón prvý krát a na poznávanie tejto technickej trate mal iba tri 30 minútové tréningy.
V kvalifikačnom tréningu, ktorý rozhoduje o postavení na štarte, si Pešek vyjazdil 22. štartovaciu pozíciu.
Pred warm upom ešte mechanici upravili nastavenie, ktoré mu spolu s ďalšími minútami strávenými na trati pomohlo k ďalšiemu zlepšeniu času.

Karel odštartoval do 13. kolového preteku vynikajúcim spôsobom. Počas prvého okruhu sa prebojoval až na 12.pozíciu čo dávalo nádej na bodované umiestnenie. V treťom Peška po malej chybe predbieha trojica jazdcov a klesá na 15. miesto. Od šiesteho kola Karel jazdil na 17.pozícii, na ktorej prešiel i cieľom úvodného preteku. Karel opäť zlepšil svoj čas na jedno kolo o šesť desatín na 2.05.814.

Víťazom preteku sa stal argentínec Leandro Mercado na stroji Ducati 1199 Panigale R.

Ľuboš Gréč, majiteľ tímu:
„Prvý pretek bol pre všetkých náročný. Pre Karla nová trať s technickými pasážami, nový motocykel, na ktorom mnoho nenajazdil. Mechanici pracovali na plno po celý víkend. Karel sa postupne zlepšoval a do preteku mal výborný nástup. Zadná pneumatika postupne strácala grip a Karel prešiel cieľom na konečnom 17.mieste.“

Karel Pešek, jazdec:
„Trať v Aragóne je technicky náročná a treba ju mať dôkladne najazdenú. Navyše nám nepomohol tretí voľný tréning kedy bol povrch trate mokrý ale nebolo to na mokré a suché nemali grip. Štart sa mi podaril, v prvom kole som predbehol niekoľko jazdcov. Neskôr som urobil i menšiu chybu a pár pozicií som stratil. Potom už zadná pneumatika nemala grip a do cieľa som prišiel sedemnásty.“

Ďalší pretek svetového pohára Superstock 1000 FIM Cup sa odohrá v holandskom Assene už o dva týždne 25.-27.4.2014

Oficiálne výsledky preteku STK 1000.

Foto Libor Bedřich a archív Moto LG RT
Text: Tomáš Motyčka


Pridané: 16.04.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »