Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1099 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28802
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17136)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (11666)
Hodnotenie: (13 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (30)  [Verzia pre tlač] Tlač

Vyskúšali sme beštiu z Mattighofenu - KTM 1290 Super Duke R 2014 2/2

 Zdieľať

Pridané: 17.05.2014 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 16081 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Konkurencia

Pokiaľ ide o konkurenciu, tak by som povedal, že Beštiu postavili v KTM tak, že aktuálne "nemá páru". Kombinácia výkon/krútiak/hmotnosť valcuje všetko. Z dvojvalcov by som spomenul Ducati Streetfighter, ktorá mala parametre, ktoré sa Beštii približovali, ale už sa nevyrába. Bola to ale neriadená strela, ktorú málo kto vedel ujazdiť. Ducati teraz prišla s novým Monstrom 1200, ktorý so 150 k a 125 Nm môže ako tak konkurovať. Tým sme dvojvalce v podstate vyčerpali.

KTM 1290 Super Duke R 2014

Medzi štvorvalcovými naháčmi tu máme nové BMW S 1000 R, Kawasaki Z1000 či Brutale 1090 RR od MV Agusty. Ani ich točivé motory nestíhajú výkonom a krútiak už o to viac zaostáva. Podobne je na tom v segmente veľmi obľúbený Speed Triple R od Triumphu. No a na záver spomeniem V4 Tuono, ktoré z litrového objemu doluje najvyšší výkon zo všetkých, no aj tak zaostáva za Beštiou o 10 koní. No čo som vám vravel - nemá páru!!! :-)

Záver

KTM 1290 SuperDuke R je naozaj motorka, aká tu ešte nebola. Parametre naháňajú strach a pred pár rokmi by to bola doslova "neriaditeľná strela". Dnes je však všetko inak, elektronika a asistenčné systémy natoľko pokročili, že je možné pustiť do premávky aj 180-koňový Beštiu a verte mi, je to šupa. Na jednej strane nefalšovaný športový zážitok, na druhej strane to nie je motorka, na ktorej sa jazdec bojí na výjazde potiahnuť za plyn, aby to nebol jeho posledný počin v živote. Naozaj sa im to v KTM podarilo skĺbiť do jedného. Ak chceš mať stroj, aký nemá páru, môže byť tvoj za 15 400 eurodukátov už dnes.

KTM 1290 Super Duke R 2014

Plusy, mínusy

motor, výkon motora, neskutočný krútiak, motor a motor :-) , no a samozrejme elektronika, krásne fungujúca trakčná a ABS, ľahkosť a obratnosť, imidž na cestu možno zbytočne veľa kobýl, cena, bočný LCD displej tam \"pretŕča\"

Video: KTM 1290 SUPER DUKE R - Pokračovanie "Beštia unikla"

Video: KTM 1290 Super Duke R 2014 - vlastnosti a výhody (EN)

Čo by ťa mohlo zaujímať:

KTM 1290 SuperDuke R:

Servisný interval 15 000 km
Spotreba 6,2 l/100km
Objem nádrže z toho rezerva 18 l (3,5 l rez.)
Dojazd (po kontrolku rezervy) 217 km
Cena motorky 15400,- EUR

Ceny vybraných doplnkov:

Nosič kufra topcase XXX EUR
Kufor topcase 163,1 EUR
Nosič bočných kufrov + kufre 499,0 EUR + nosič 73,44 EUR
Príplatok ABS v sérii
Vyhrievané rukoväte 202,98 EUR
Tankvak 144,90 EUR
Padacie rámy 36,30 EUR (predné)

Ceny vybraných ND:

Páčka brzdy 72,78 EUR
Stupačka 43,56 EUR
Spätné zrkadlo 71,22 EUR
Smerovka 35,64 EUR
Svetlomet 431,34 EUR

Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto: David M. Bodlák, Tomáš Hajduch - Awia

Motocykel na test poskytla spoločnosť KTM CEE. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR, Held prilbách Suomy od firmy Styx.

Foto:
 KTM 1290 SuperDuke R 2014 Ducati Monster 1200 S 2014 Ducati Streetfighter (S) 2013 Kawasaki Z1000 2014 BMW S1000R 2014
Všeobecné informácie:
Výrobca:KTMDucatiDucatiKawasakiBMW
Model:1290 SuperDuke RMonster 1200 SStreetfighter (S)Z1000S1000R
Rok:20142014201320142014
Novinka:NOVINKA 2014NOVINKA 2014NOVINKA 2014
Kategória:NaháčNaháčNaháčNaháčNaháč
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec V75° (4T)dvojvalec do L (4T)vidlicový dvojvalec (4T)radový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)
Objem:1301 ccm1198.4 ccm1099 ccm1043 ccm999 ccm
Max. výkon:179.5 k (132.0 kW) / 8870 ot.147.2 k (108.2 kW) / 8750 ot.157.2 k (115.6 kW) / 9500 ot.142.1 k (104.5 kW) / 10000 ot.160.5 k (118.0 kW) / 11000 ot.
Max. krútiaci moment:144 Nm / ot.124.5 Nm / 7250 ot.115 Nm / 9500 ot.111 Nm / 7300 ot.112 Nm / 9250 ot.
Kompresný pomer:12,5 : 112.4:111.8:112.0:1
Vŕtanie x Zdvih:108 x 71 mm106 x 67.9 mm104x64.7mm77 x 56 mm80 x 49.7 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie, hrdlo 38 mmvstrekovanie, hrdlo 48 mm
Rozvod:Desmodromický rozvod (4V)Desmodromický rozvod (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:125 mm130 mm120 mm120 mm
Zdvih vzadu:156 mm152 mm127 mm122 mm120 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová 4 piestiková radiálnadvojkotúčovádvoj kotúčová radiálne monoblokydvoj kotúčová, 4 piestikdvojkotúčová radiálna 4 piestiková
Priemer bŕzd vpredu:320 mm330 mm330 mm310 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70 ZR17120/70-ZR17120/70ZR17M/C120/70 R17
Brzdy vzadu:jednokotúčová, 2 piestikjednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová, 1 piestikjednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:240 mm245 mm245 mm250 mm220 mm
Pneu vzadu:190/55 ZR17190/55 ZR17190/50ZR17M/C190/55 R17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:189 kg182 kg167 kg
Hmotnosť s náplňami:209 kg221 kg207 kg
Výška sedla:835 mm785 mm815 mm814 mm
Rázvor:1482 mm1511 mm1475 mm1435 mm1439 mm
Dĺžka:2045 mm2057 mm
Šírka:790 mm845 mm
Výška:1055 mm
Svetlá výška:140 mm125 mm
Objem nádrže:18 l17.5 l17 l17.5 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:3.1 s
Spotreba paliva:6.2 l/100km5.4 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 217 kmcca 243 km
Servisný interval:15 000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sérii + Supermoto mód
Trakčná kontrola:áno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sérii
Tempomat:nie
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:za príplatok
Iná výbava:PASC antihop spojka, radiálne M50 monobloky Brembo, 4-piestikyKompletný LED svetlomet
Poznámka:
Poznámka:z 0 na 200 km/h za 7,2 sek
100 Nm už pri 2500 ot.
Cena 04/2014: 15400,- €
Cena 08/2013 - 18 600,- €
Foto:
 KTM 1290 SuperDuke R 2014 MV Agusta Brutale 1090 RR 2014 Triumph Speed Triple R 2014 Aprilia Tuono V4 R ABS 2014
Všeobecné informácie:
Výrobca:KTMMV AgustaTriumphAprilia
Model:1290 SuperDuke RBrutale 1090 RRSpeed Triple RTuono V4 R ABS
Rok:2014201420142014
Novinka:NOVINKA 2014NOVINKA 2014
Kategória:NaháčNaháčNaháčNaháč
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec V75° (4T)radový štvorvalec (4T)radový trojvalec (4T)štvorvalec (4T)
Objem:1301 ccm1078 ccm1050 ccm999.6 ccm
Max. výkon:179.5 k (132.0 kW) / 8870 ot.158.4 k (116.5 kW) / 11900 ot.134.6 k (99.0 kW) / 9400 ot.170.0 k (125.0 kW) / 11500 ot.
Max. krútiaci moment:144 Nm / ot.100 Nm / 10100 ot.111 Nm / 7750 ot.111.5 Nm / 9500 ot.
Kompresný pomer:13:112:113:1
Vŕtanie x Zdvih:108 x 71 mm79 x 55 mm79.0 x 71.4 mm78 x 52.3 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:125 mm125 mm120 mm120 mm
Zdvih vzadu:156 mm120 mm134 mm130 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová 4 piestiková radiálnadvojkotúčovádvoj kotúčová 4 piestiková radiálnadvoj kotúčová radiálne strmene, 4 piestik
Priemer bŕzd vpredu:320 mm320 mm320 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70-ZR17120/70 ZR 17120/70 ZR 17
Brzdy vzadu:jednokotúčová, 2 piestikjednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:240 mm210 mm220 mm220 mm
Pneu vzadu:190/55-ZR17190/55 ZR 17190/55 ZR 17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:189 kg183 kg185 kg
Výška sedla:835 mm830 mm825 mm835 mm
Rázvor:1482 mm1438 mm1435 mm1445 mm
Dĺžka:2100 mm2086 mm2065 mm
Šírka:780 mm728 mm800 mm
Výška:1033 mm1090 mm
Svetlá výška:140 mm150 mm125 mm
Objem nádrže:18 l23 l17.5 l18.5 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:265 km/h
Spotreba paliva:6.2 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 217 km
Servisný interval:15 000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sérii + Supermoto módáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sérii
Tempomat:nie
LED denné svetlá:áno, v sérii
El. Podvozok:za príplatok
Iná výbava:PASC antihop spojka, radiálne M50 monobloky Brembo, 4-piestiky
Poznámka:
Poznámka:z 0 na 200 km/h za 7,2 sek
100 Nm už pri 2500 ot.
Cena 04/2014: 15400,- €
Cena 08/2013 - 13 990,- € s ABS

<

Pridané: 17.05.2014 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (13 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (30)  [Verzia pre tlač] Tlač

Body a Trasy v tomto článku:

Galéria ku článku: