ISSN 1336-6491 | Online: 2153 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29800
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17613)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12187)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!


Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia (2)

Hungaroring, Maďarsko - Bod záujmu - Kde si zajazdiť

Otec ma prenasleduje...

Okruh Hungaroring nedaľeko Budapešti, cca 240 km z Košíc a 210 km z Bratislavy. Je dostatočne známy, takže ho asi netreba predstavovať. Pre motorkára je dôležité, že sa tu organizujú otvorené dni, kedy si môžete na ňom môžete zajazdiť na svojej motorke.

Články:

Fotogaléria:

13.08.2015 - Redakcia

Hungaroring hostil medzinárodné motocyklové šampionáty

13.08.2015 - Redakcia

Hungaroring hostil medzinárodné motocyklové šampionáty

19.08.2014 - Vladimír Adamčík

Alpe Adria a IMRC Hungaroring 2014 - David Latr

11.04.2014 - David M. Bodlák

KTM 1290 SuperDuke R 2014 - Hungaroring, Budapešť

11.04.2014 - David M. Bodlák

KTM 1290 SuperDuke R 2014 - Hungaroring, Budapešť

28.11.2007 - Awia

Na Hungaroringu Honda 600R

28.11.2007 - Awia

Na Hungaroringu Honda 600R

28.11.2007 - Awia

Na Hungaroringu Honda 600R

28.11.2007 - Awia

Na Hungaroringu R6 vzadu R1

28.11.2007 - Awia

Na Hungaroringu Honda 600R

28.11.2007 - Awia

Na Hungaroringu Honda 600R

03.09.2004 - Awia

Tak tu tankoval pred 10-timi dňami Schumacher...

03.09.2004 - Awia

Zákruta číslo 2

03.09.2004 - Awia

Medzi zákrutou 13 a 14

03.09.2004 - Awia

Obľúbená zákruta, otec vedie ...

03.09.2004 - Awia

Zákruta číslo 2...

03.09.2004 - Awia

Pôjde aj nižšie ?

03.09.2004 - Awia

Jednoducho v zákrute...

03.09.2004 - Awia

Takto ich beriem všetkých zvnútra :-)))

03.09.2004 - Awia

Každý majster sveta F1 má na Hungaroringu svoju sochu. Ayrton Sena mal aj kvety.

03.09.2004 - Awia

Bedo a Sona pri formuli pri hlavnej bráne Hungaroringu

03.09.2004 - Awia

Awia & Dadi pri prvej formuli z roku 1906 pri hlavnej bráne Hungaroringu

Detaily:

Stiahni si bod:

LOC súbor (*.loc) - pre rôzne GPS programy
KML súbor (*.kml) - pre Google Earth
Krajina:Maďarsko
Región:Budapešť okolie
Typ:Okruh
Pridal:Awia 21.06.2006 (00:20)
Poloha:N 47.581 E 19.245
Približná poloha:nie
Čitatelia:29868
Nadmorská výška:220.0 m n.m.
Povrch:asfalt

Prístup:

Po diaľnici smerom od Košíc je výjazd asi 20 km pred Budapešťou.

Adresa, Kontakt:

www.hungaroring.hu

Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape

Body v okolí:

Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.

Č.Názov:Typ:Vzdialenosť:
1.Piesková trať Erdőkertes, MaďarskoMotokrosová trať11.8 km SV
2.Tropicarium Budapešť, MaďarskoZaujímavosť25.8 km JZ
3.Vyhliadka Dobogoko, MaďarskoVyhliadka30.2 km SZ
4.Visegrád, MaďarskoHrad30.5 km SZ
5.Kompa Visegrád-Nagymaros, MaďarskoZaujímavosť31.2 km SZ
6.Nagymaros, MaďarskoDedina31.5 km SZ
7.Motorsport Centrum Piliscsév, MaďarskoMotokrosová trať35.9 km Z
8.Kakucsring, MaďarskoOkruh38.5 km J
9.Hrad Szandavár, MaďarskoHrad39.1 km S
10.Drivingcamp Zsámbék, MaďarskoOkruh39.2 km Z
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »