Anketa:
Hungaroring, Maďarsko - Bod záujmu - Kde si zajazdiť
Okruh Hungaroring nedaľeko Budapešti, cca 240 km z Košíc a 210 km z Bratislavy. Je dostatočne známy, takže ho asi netreba predstavovať. Pre motorkára je dôležité, že sa tu organizujú otvorené dni, kedy si môžete na ňom môžete zajazdiť na svojej motorke.
Články:
- 142 km 100%-ného adrenalínu - s CBR-ou na Hungaroringu
- Pozvánka: Eres Racing Cup + VOĽNÉ JAZDY na okruhu už 17.6.2009!
- Doplnené: Beštia - KTM 1290 SuperDuke R pripravená na prvý test
- Vyskúšali sme beštiu z Mattighofenu - KTM 1290 Super Duke R 2014
- Pozvánka na dvojdňový Fun Cup – 8. a 9. júna 2015 na Hungaroringu
- Na Hungaroringu zahynul Berto Camlek
- Tomáš Svitok - Vydarený víkend so smutným koncom
- S novou GSX-R1000 na Hungaroringu - Suzuki priniesla silného chrobáka do hlavy!
Fotogaléria:
13.08.2015 - Redakcia

13.08.2015 - Redakcia

19.08.2014 - Vladimír Adamčík

11.04.2014 - David M. Bodlák

11.04.2014 - David M. Bodlák

28.11.2007 - Awia

28.11.2007 - Awia

28.11.2007 - Awia

28.11.2007 - Awia

28.11.2007 - Awia

28.11.2007 - Awia

04.05.2007 - Risso46


03.09.2004 - Awia

03.09.2004 - Awia

03.09.2004 - Awia

03.09.2004 - Awia

03.09.2004 - Awia

03.09.2004 - Awia

03.09.2004 - Awia

03.09.2004 - Awia

03.09.2004 - Awia

03.09.2004 - Awia

03.09.2004 - Awia

Detaily:
Krajina: | Maďarsko |
Región: | Budapešť okolie |
Typ: | Okruh |
Pridal: | Awia 21.06.2006 (00:20) |
Poloha: | N 47.581 E 19.245 |
Približná poloha: | nie |
Čitatelia: | 29868 |
Nadmorská výška: | 220.0 m n.m. |
Povrch: | asfalt |
Prístup:
Po diaľnici smerom od Košíc je výjazd asi 20 km pred Budapešťou.
Adresa, Kontakt:
Mapa: Zobraz miesta v okolí na Dynamickej Mape
Body v okolí:
Body vo vzdialenosti do 50 km. Zobraz body v okolí na mape.
Č. | Názov: | Typ: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|
1. | Piesková trať Erdőkertes, Maďarsko | Motokrosová trať | 11.8 km SV |
2. | Tropicarium Budapešť, Maďarsko | Zaujímavosť | 25.8 km JZ |
3. | Vyhliadka Dobogoko, Maďarsko | Vyhliadka | 30.2 km SZ |
4. | Visegrád, Maďarsko | Hrad | 30.5 km SZ |
5. | Kompa Visegrád-Nagymaros, Maďarsko | Zaujímavosť | 31.2 km SZ |
6. | Nagymaros, Maďarsko | Dedina | 31.5 km SZ |
7. | Motorsport Centrum Piliscsév, Maďarsko | Motokrosová trať | 35.9 km Z |
8. | Kakucsring, Maďarsko | Okruh | 38.5 km J |
9. | Hrad Szandavár, Maďarsko | Hrad | 39.1 km S |
10. | Drivingcamp Zsámbék, Maďarsko | Okruh | 39.2 km Z |

Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!