Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1910 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29802
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17615)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12187)
Hodnotenie: (8 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (29)  [Verzia pre tlač] Tlač

16.6.2014 Medzinárodný deň „RIDE TO WORK“ zapojte sa aj vy! (Medzinárodný deň ekologickej dopravy do práce)

 Zdieľať

Pridané: 16.06.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3154 [Novinky - Oznam]

16.6.2014 sa uskutoční už 23.ročník medzinárodného dňa ekologickej dopravy do práce „RIDE TO WORK“. Členské federácie FIM a kluby motocyklistov a skútristov po celom svete vyzývajú svojich členov, aby jazdili do práce na dvoch kolesách a hlavne v tento výročný deň. Zapojme sa do tejto akcie aj my a cestujme do práce 16.6. na motocykli alebo skútri.

Podujatie vzniklo v USA . Medzinárodný deň „Ride to work“ bol inšpirovaný marketingovými materiálmi „Work to Ride – Ride to Work“, ktoré boli vytvorené v rokoch 1989 až 1991 spoločnosťou „Aero Design & Manufacturing Company“ (americký výrobca oblečenia pre motocyklistov). V roku 1992 sa týmto materiálom inšpiroval redaktor motocyklového časopisu p. Fred Rau a napísal výzvu na národný „ride to work“ deň. Prvé výročné podujatie „Ride to Work“ bolo navrhnutné v časopise Road Rider (v súčasnosti Motorcycle Consumer News) v májovom vydaní v roku 1992 a uskutočnilo sa 22.7.1992. Niekoľko rokov bolo podujatie propagované viacerými motocyklovými spoločnosťami na tretiu stredu v júli. Podujatie sa postupne rozrastalo a v roku 2000 vznikla nezisková organizácia „Ride to Work“ za účelom lepšej organizácie a propagácie tohto dňa. V roku 2008 sa tento deň, za účelom zvýšenia účasti, presunul na tretí pondelok v júni.

Podľa neziskovej organizácie „Ride to Work“, motocykle a skútre sú pozitívnym prínosom v oblasti dopravy. Pre stovky tisíc pracujúcich sú motocykle a skútre ekonomickou, efektívnou a zodpovednou formou prepravy, ktorá šetrí energiu, pomáha životnému prostrediu a ponúka široké spektrum iných výhod. Motocykle a skútre spotrebujú menej paliva ako autá a zaberajú menej miesta na cestách a parkoviskách. Na jedno parkovacie miesto auta sa zmestia 3-5 motocyklov. Cieľom podujatia je i snaha i zvýšenie podpory u zamestnávateľov pre tento efektívny spôsob dopravy a zvýšenie povedomia o mnohých výhodách jazdenia na dvoch kolesách.

Nižšie uvádzame niekoľko fotografii z predchádzajúcich ročníkov dňa „Ride to Work“. Prečo neurobiť podobné fotografie Vás alebo Vašej skupiny idúcej do práce 16. júna na motorke alebo skútri ?! Fotografie nám pošlite na adresu smf@smf.sk alebo ich môžete uverejníť na Facebooku v skupine SMF.

Bližšie informácie môžete nájsť na www.ridetowork.org.

Pridané: 16.06.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (8 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (29)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »