Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3435 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28540
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16998)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11542)
Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač

Dvojtaktné exkluzívne žihadlo Ronax 500

 Zdieľať

Pridané: 23.06.2014 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 4473 [Novinky - Predstavujeme]

Firma z Nemecka, Ronax, sa rozhodla priniesť na svet stroj poháňaný dvojtaktným vidlicovým štvorvalcom o objeme 500 ccm. Ako základ a inšpirácia pri tomto projekte poslúžila Honda NSR500. A aj keď na celom svete takéto stroje ešte úplne "nevyhynuli", vznik modelu Ronax 500 určite poteší nejedného fanúšika motoriek.

Tým najzaujímavejším na tomto stroji je bezpochyby motor. Práve srdce motocykla Ronax 500, dvojtaktný štvorvalec, bude lákadlom a zrejme aj tak trochu snom, všetkých ktorím sa táto mašinka zapáči. Motor má vŕtanie a zdvih s takmer štvorcovou konfiguráciou, presnejšie 54 x 54.5 mm. Objem vidlicového štvorvalca s protibežným chodom kľukových hriadeli je ako už sám názov motocykla napovedá 500 ccm.

Ronax 500

Karburátory by ste však na tomto motocykli hľadali zbytočne. Ronax 500 je totiž vybavený vstrekovaním paliva a ako to už pri motocykloch vytvorených v posledných rokoch býva, ani tu nechýbajú voliteľné palivové mapy. Konkrétne tu nájdeme palivové mapy s názvami Sport a Rain. Nuž a tá najzaujímavejšia informácia ohľadom motora, jeho maximálny výkon má byť 160 koní pri 11.500 ot./min. a to môže strojom, ktorého suchá hmotnosť má hodnotu 145 kg, pekne zamávať.

Ronax 500
Ronax 500
Ronax 500
Ronax 500

Keďže niet pochýb o tom, že Ronax 500 je inšpirovaný strojmi ktoré kedysi jazdili kráľovskú kubatúru MotoGP, tak aj jeho zovňajšok bude zodpovedať tomuto faktu. Síce na tomto stroji nenájdeme nejaké divoké farebné kombinácie, skôr snahu ukázať čo najviac z použitých komponentov pri stavbe stroja. Karbónové kapoty a vzadu štvorica výfukových koncoviek istotne pritiahnu zrak okolia.

Ronax 500

O tom, že Ronax 500 má byť exkluzívny motocykel vraví aj použitie plne nastaviteľného odpruženia Ohlins. Ohlins dodal aj tlmič riadenia. Brzdy sú teda ako ináč značky Brembo. Vpredu nájdeme dvojicu radiálne montovaných štvor-piestikových monoblockov a 320 mm kotúče, zatiaľ čo vzadu je jeden 210 mm kotúč a dvojpiestik.

Ronax 500
Ronax 500
Ronax 500
Ronax 500

Aj keď by sa možno mohlo zdať, že Ronax 500 je čisto okruhový špeciál nie je to tak. Ronax 500 sa predáva ako plne spôsobilý pre cestnú premávku. Predný svetlomet má schovaný v otvore v čelnej kapotáži a potom už len stačí domontovať spätné zrkadlá s integrovanými smerovkami a zadný nosič pre svetlá a poznávaciu značku.

Ronax 500

A o tom, že Ronax 500 bude pre väčšinu iba snom na fotkách vraví limitovaný počet 46 vyrobených kusov a hlavne cena 100.000 eur bez dane.

Video: Ronax 500 exkluzívny dvojtaktný štvorvalec

Pridané: 23.06.2014 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria