Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3334 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28540
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16998)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11542)
Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač

Pre tých čo sa rozhodujú o kúpe číňana...

 Zdieľať

Pridané: 11.10.2004 Autor: slave
Čitatelia: 25656 [Testy a predstavenia - Test]

Takže zoznámte sa s týmto "čudom"
Hold musím tu napísať pár teplých slov pretože mi to nedá. Bol som majiteľom jedneho tohoto vozítka a musím Vás trocha vystríhať ... znelo to vsetko úžasne a ja som hneď zofort potreboval transport tak som to kúpil. Obstarávacia cena 36000,- skk. Za necelé dva mesiace som najazdil skoro 3 000 km kým som ho nepredal :) takže tu sú moje "prvotné" postrehy.

Skúter sa volal Tajfun podľa veľkého techničáku max. konštrukčná rýchlosť 45km/h (v skutočnosti zabudli namontovať obmedzovač takže to šlapalo vyše 60 km/h :) ) - pre vodičské opávnenie AM.

A tu skončilo aj moje veškeré veľké nadšenie. Na vozítko po meste je to úžasné samozrejme pokiaľ sa nerozhodnete si výsť trebarz na Dlhé Diely, Kramáre, Koliba, poprípade okolie Slavína tam sa moto vzpiera a to až do takej miery že Vám zdochne motor, Áno čítate správne, normálne mi to chcíplo, neskôr som sa dočítal že to má rado stúpania max. 5,1%. Mimo mesta ste skončili - pochopíte to najmä počas zábehu keď prvých 500 km sa máte courat 24 km/h, ďaľších 700 km max rýchlosťou 36 km/h a v poslednej fáze 800 km max 48 km/h. Dlhá cesta je veľmi únavná, ruky Vás budú bolieť od vibrácií o zadku ani nehovorím - jazdil som s ním najdlhšiu cestu 60 km a poviem Vám že zopakovať by som si to už nechcel.

Motor

Motor 50 ccm 4 takt vzduchom chladený, Vpredu kotúčová jednopiestiková brzda ktorá je veľmi učinná - treba dávať pozor aby ste zostali v sedadle, vzadu bubon ktorý nie a nie si sadnúť, radšej sa na neho ani nespoliehať, občas som mal pocit že brzdiť nohami by malo väčší účinok :).

Nosnosť 100 kg ??? tu sa musím pozastaviť pretože som bol dosť zaskočený, ako môže mať skúter pre dvoch nosnosť 100 kg ??? hold to som doteraz nezistil, ale odvezie to aj dvoch aj keď sa stane strašne lemravým a vôbec ja to nedoporučujem :) Aj keby ste sa odhodlali tak miesto na nohy pre spolujazdca je tak skvele vymyslené že tam môže pohodlne sedieť jedine vtedy keby ich mal od narodenia nehorazne zdeformovane do O a špičky nôh mal k sebe a päty von dobokov ... :)

Keď trošku poprši všetka voda vám steka priamo do rozkroku takže ste hneď pochcany. Vysoka spotreba – 3 l/100 km. Vzhľadom na to že to bol skúter 50ccm tak to bola ťažká sviňa 97 kg ...

Servis

Fúúúú tu som musel zakaždím ísť hlboko do peňaženky. Servis drahý jak šľak - po 500 - výmena olejov 500,- - po 1200 - výmena olejov 500,- - po 2000 - výmena oleja + nastavenie ventilov 890,-

Ďaľšia FUN

Po 2000 odišlo lanko na tachači, sedadlo sa začalo rozpadávať - popraskalo odspodu, poťah na sedadle sa začal uvoľňovať, uchytenie zadnej skrinky prasklo, praskla skrinka, vymienanie zadného svetla - rozmontuj polovicu motorky, blinkre no budiž, predného svetla - hoď si mašľu ... A teraz ešte jedna pikôška – malo to el. štartér ale aj kick. Raz si to tak nakopávam a zrazu rana jak šľak a kukám nakopávaci pedál úplne pretočený v péčku, odišiel kick a tu sviňu za studena horko ťažko naštartuješ, skoro som vyšťavil baterku, ale našťastie nakoniec chytila a frrr do servisu tam to rozobrali a ako čumím tak čumím, krásne ozubené kolieska atď. ... no proste kukám a vtom to zbadám, keď nakopávaš a ta kľuka sa vracia tak by tam mal byť nejaky blok, tu to bolo vyriešené tak že medzi dvoma zubmi na tom kolečku bol prsknutý zvar, samozrejme že to cez to prešlo a ďaľšia zábrana čo tam bola ako náhradna tak tú urvalo ... no proste fasa. Povedali že náhradný diel cca mesiac minimálne, trošku som im prehovoril do duše a nakoniec mi to dali z druhého stroja.

Na ďalšie servisné kontroly sa jazdí každých 1000 km a o ich cene ani radšej nechcem vedieť. Záruka je dva roky alebo najazdenie 15000 km, čo sa stane s motorkou potom to nevie zatiaľ nik a dúfam, že to ani nikto nezistí, niektoré veci je jednoducho lepšie nechať tak a nepátrať po nich :)))

Záver:

Pre vlastné dobro si prosím Vás kúpte čokoľvek iné len nie čínu ... radšej chviľku ešte šetrite a kúpte si trebars Hondu :)

Bye slave

Pridané: 11.10.2004 Autor: slave Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač

Tričko Motoride.sk

Tričko a šiltovka pre všetkých priaznivcov servera MotoRide...
Zasielanie tovaru obnovené!

Tričko

Šiltovka motoride.sk.
Šiltovka

Vtip

Pridal:
Ocu a odki maš monokeľ pod okom? Ty budzeš mac dva, kedz išče raz tvoja frajirka zapomňe gače u našim auce!!

Ďalšie vtipy »