Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2403 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29860
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17642)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12218)
Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač

Pre tých čo sa rozhodujú o kúpe číňana...

 Zdieľať

Pridané: 11.10.2004 Autor: slave
Čitatelia: 25863 [Testy a predstavenia - Test]

Takže zoznámte sa s týmto "čudom"
Hold musím tu napísať pár teplých slov pretože mi to nedá. Bol som majiteľom jedneho tohoto vozítka a musím Vás trocha vystríhať ... znelo to vsetko úžasne a ja som hneď zofort potreboval transport tak som to kúpil. Obstarávacia cena 36000,- skk. Za necelé dva mesiace som najazdil skoro 3 000 km kým som ho nepredal :) takže tu sú moje "prvotné" postrehy.

Skúter sa volal Tajfun podľa veľkého techničáku max. konštrukčná rýchlosť 45km/h (v skutočnosti zabudli namontovať obmedzovač takže to šlapalo vyše 60 km/h :) ) - pre vodičské opávnenie AM.

A tu skončilo aj moje veškeré veľké nadšenie. Na vozítko po meste je to úžasné samozrejme pokiaľ sa nerozhodnete si výsť trebarz na Dlhé Diely, Kramáre, Koliba, poprípade okolie Slavína tam sa moto vzpiera a to až do takej miery že Vám zdochne motor, Áno čítate správne, normálne mi to chcíplo, neskôr som sa dočítal že to má rado stúpania max. 5,1%. Mimo mesta ste skončili - pochopíte to najmä počas zábehu keď prvých 500 km sa máte courat 24 km/h, ďaľších 700 km max rýchlosťou 36 km/h a v poslednej fáze 800 km max 48 km/h. Dlhá cesta je veľmi únavná, ruky Vás budú bolieť od vibrácií o zadku ani nehovorím - jazdil som s ním najdlhšiu cestu 60 km a poviem Vám že zopakovať by som si to už nechcel.

Motor

Motor 50 ccm 4 takt vzduchom chladený, Vpredu kotúčová jednopiestiková brzda ktorá je veľmi učinná - treba dávať pozor aby ste zostali v sedadle, vzadu bubon ktorý nie a nie si sadnúť, radšej sa na neho ani nespoliehať, občas som mal pocit že brzdiť nohami by malo väčší účinok :).

Nosnosť 100 kg ??? tu sa musím pozastaviť pretože som bol dosť zaskočený, ako môže mať skúter pre dvoch nosnosť 100 kg ??? hold to som doteraz nezistil, ale odvezie to aj dvoch aj keď sa stane strašne lemravým a vôbec ja to nedoporučujem :) Aj keby ste sa odhodlali tak miesto na nohy pre spolujazdca je tak skvele vymyslené že tam môže pohodlne sedieť jedine vtedy keby ich mal od narodenia nehorazne zdeformovane do O a špičky nôh mal k sebe a päty von dobokov ... :)

Keď trošku poprši všetka voda vám steka priamo do rozkroku takže ste hneď pochcany. Vysoka spotreba – 3 l/100 km. Vzhľadom na to že to bol skúter 50ccm tak to bola ťažká sviňa 97 kg ...

Servis

Fúúúú tu som musel zakaždím ísť hlboko do peňaženky. Servis drahý jak šľak - po 500 - výmena olejov 500,- - po 1200 - výmena olejov 500,- - po 2000 - výmena oleja + nastavenie ventilov 890,-

Ďaľšia FUN

Po 2000 odišlo lanko na tachači, sedadlo sa začalo rozpadávať - popraskalo odspodu, poťah na sedadle sa začal uvoľňovať, uchytenie zadnej skrinky prasklo, praskla skrinka, vymienanie zadného svetla - rozmontuj polovicu motorky, blinkre no budiž, predného svetla - hoď si mašľu ... A teraz ešte jedna pikôška – malo to el. štartér ale aj kick. Raz si to tak nakopávam a zrazu rana jak šľak a kukám nakopávaci pedál úplne pretočený v péčku, odišiel kick a tu sviňu za studena horko ťažko naštartuješ, skoro som vyšťavil baterku, ale našťastie nakoniec chytila a frrr do servisu tam to rozobrali a ako čumím tak čumím, krásne ozubené kolieska atď. ... no proste kukám a vtom to zbadám, keď nakopávaš a ta kľuka sa vracia tak by tam mal byť nejaky blok, tu to bolo vyriešené tak že medzi dvoma zubmi na tom kolečku bol prsknutý zvar, samozrejme že to cez to prešlo a ďaľšia zábrana čo tam bola ako náhradna tak tú urvalo ... no proste fasa. Povedali že náhradný diel cca mesiac minimálne, trošku som im prehovoril do duše a nakoniec mi to dali z druhého stroja.

Na ďalšie servisné kontroly sa jazdí každých 1000 km a o ich cene ani radšej nechcem vedieť. Záruka je dva roky alebo najazdenie 15000 km, čo sa stane s motorkou potom to nevie zatiaľ nik a dúfam, že to ani nikto nezistí, niektoré veci je jednoducho lepšie nechať tak a nepátrať po nich :)))

Záver:

Pre vlastné dobro si prosím Vás kúpte čokoľvek iné len nie čínu ... radšej chviľku ešte šetrite a kúpte si trebars Hondu :)

Bye slave

Pridané: 11.10.2004 Autor: slave Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »