Anketa:
Pozvánka: Jazda za zosnulých motorkárov - plechovkári, všímajte si nás viac!
ZdieľaťPridané: 19.05.2005 Autor: Slave
Čitatelia: 26037 [Novinky - Pozvánka]
Príď si aj ty v sobotu 11.6. uctiť všetkých motorkárov, ktorí nás kvôli jednej stope navždy opustili...
Seriál článkov - Jazda za zosnulých motorkárov:
| Seriál článkov: Jazda za zosnulých motorkárov | Nasledujúci
V sobotu 11.6. o 14:00 hodine sa všetci stretneme pred zvolenskou predajňou Metro a vydáme sa na krátku jazdu cez Banskú Bystricu na Šturec, kde si všetkých zosnulých motorkárov uctíme zapálením sviečky ku symbolickému krížu a „minútou rachotu“, aby nás počuli až do motorkárskeho neba.
![]() |
Organizátori dopredu upozorňujú, že správanie tých, ktorí nebudú disciplinovaní a podriaďovať sa pokynom, nebude tolerované! Prosím ber do úvahy zmysel a zámer tejto akcie a nekaz svojím správaním jej efekt. Za porozumenie všetkým vopred ďakujeme.
Plagát akcie
-
jazda.pdf - Formát Adobe PDF
-
jazda_A4.pdf - Plagát A4 - Formát Adobe PDF
-
ride.pdf - Anglicka verzia - Formát Adobe PDF
-
jazda_web.mpg - Video klip, autor Beal - Formát MPEG1 (2.6MB)
Ak máte možnosť spropagujte akciu vo svojom okolí. Vyveste plagát všade tak kam chodia motorkári:
- motopredajne
- motopuby
- benzínové pumpy
- … a kdekoľvek, kde sa to neminie účinku
Kontakt
V prípade otázok kontaktuj týchto ľudí:
- Slave na 0902 346 544 slave@see.sk
- Awia na 0903 31 31 36 awia@motoride.sk
- Herghott na 0903 123 130 herghott@azet.sk
Pridané: 19.05.2005 Autor: Slave Zdieľať
Seriál článkov - Jazda za zosnulých motorkárov:
| Seriál článkov: Jazda za zosnulých motorkárov | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Pozvánka: 2. ročník jazdy za zosnulých motorkárov - plechovkári, všímajte si nás viac! - Herghott
- Pozvánka na jubilejnú 10. jazdu za zosnulých motorkárov - Redakcia
- Spomienková jazda za zosnulých motorkárov 2005 - Herghott
- Pozvánka: Jazda za zosnulých bude v sobotu 16. 6. 2007 - Herghott
- Poradíme, pomôžeme: 15. časť: Chcem sa zmeniť na kopu roztrhaného krvavého mäsa a čriev? - Vadim
- Yamaha dragstar XVS650 - chorche
- V sobotu prebehol už 7. ročník jazdy za zosnulých motorkárov - Herghott
Ďalšie články tohto autora:

Body a Trasy v tomto článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!