Anketa:
Honda CB1100EX 2014 - retro na kochačku a príjemnú jazdu 2/2
ZdieľaťPridané: 22.08.2014 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 18101 [Testy a predstavenia - Test]
Konkurencia
Priameho konkurenta má Honda CB1100EX vo vlastných radoch a je ním Honda CB1100. Tá má menšiu nádrž, nemá vypletané kolesá a má o jednu výfukovú koncovku menej. Jazdné vlastnosti budú u oboch takmer rovnaké, takže rozhodnú dizajnové rozdiely a možno aj cenovka.
Ostatná konkurencia už tak priama nebude, nakoľko Triumph Bonneville a Kawasaki W800 majú predsa len polovičný počet valcov, nižší výkon, avšak nemožno im uprieť, že pôsobia viac retro. Od troch ladičiek zase prichádza síce jednoduchý, avšak menej retro pôsobiaci model Yamaha XJR1300, ktorý má väčší objem motora a teda aj výkon.
Záver
A tak prichádza záver, záver kedy nechcem vrátiť kľúče od tejto strojovne. Zároveň však viem, že by som skôr siahol po čomsi originál starom. Po čomsi, kde si zašpiním ruky, kde budem stále čosi nastavovať, s čím budem večne tak trošku nespokojný. Pre všetkých ostatných, ktorým sa páči dizajn rokov minulých, ale ktorí nemajú čas (a možno ani chuť či znalosti) starať sa o veterána, je tu Honda CB1100EX. Dizajnová lahôdka, jazdecky trošku sterilná, ale stále poskytujúca pocit z čistého nefalšovaného motorkovania, kde ide len o tri základné veci: motorku, jazdca a plynúce prostredie okolo.
Plusy a mínusy
Dizajn, Pocit z jazdy, Spotreba | Na retro veľa plastových dielov, Príliš sterilný prejav motora |
Video
Video: Honda CB1100 EX 2014
Pozadie / Wallpaper:
Čo by ťa mohlo zaujímať:
Servisný interval | 12.000 km |
Spotreba | 4.4 l/100km |
Objem nádrže | 17.5 l |
Dojazd | 397 km |
Otáčky motora pri 50, 90, 130 kmh | 1.250 ot. / 2.000 ot. / 3.500 ot. |
Cena motorky | 11.990,- EUR |
Text: Feri Zubal - zeON
Foto: Filip Kalka - Masochista
Motocykel na test poskytla spoločnosť Honda Slovakia. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR.
Foto: | |||||
Všeobecné informácie: | |||||
Výrobca: | Honda | Honda | Kawasaki | Triumph | Yamaha |
Model: | CB1100 EX | CB1100 | W 800 | Bonneville | XJR 1300 |
Rok: | 2014 | 2014 | 2014 | 2014 | 2014 |
Novinka: | NOVINKA 2014 | ||||
Kategória: | Klasika | Klasika | Klasika | Klasika | Naháč |
Motor: | |||||
Typ motora: | štvorvalec (4T) | štvorvalec (4T) | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 1140 ccm | 1140 ccm | 773 ccm | 865 ccm | 1251 ccm |
Max. výkon: | 89.8 k (66.0 kW) / 7500 ot. | 89.8 k (66.0 kW) / 7500 ot. | 47.6 k (35.0 kW) / 6500 ot. | 68.0 k (50.0 kW) / 7500 ot. | 97.8 k (71.9 kW) / 8000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 91 Nm / 5000 ot. | 93 Nm / 5000 ot. | 62 Nm / 2500 ot. | 69 Nm / 5800 ot. | 108.4 Nm / 6000 ot. |
Kompresný pomer: | 9.5 :1 | 9.5 :1 | 8.4:1 | 9.2:1 | 9.7:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 73.5 x 67.2 | 73.5 x 67.2 | 77 x 83 | 90.0 x 68.0 mm | 79.0 x 63.8 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | SOHC (4V) | DOHC | DOHC (4V) |
Chladenie: | vzduchom a olejom | vzduchom a olejom | vzduchom | vzduchom | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | |||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 5-stupňová | manuálna 5-stupňová | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 130 mm | 130 mm | |||
Zdvih vzadu: | 105 mm | 125 mm | |||
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová | jedno kotúčová | jednokotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 296 mm | 296 mm | 300 mm | 310 mm | 298 mm |
Pneu vpredu: | 110/80-18 | 110/80-18 | 100/90-19M/C 57H | 110/70 R19 | 120/70-ZR17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | bubnová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 256 mm | 256 mm | 160 mm | 255 mm | 267 mm |
Pneu vzadu: | 140/70-18 | 140/70-18 | 130/80-18M/C 66H | 130/80-R 17 | 180/55-ZR17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |||||
Suchá hmotnosť: | 225 kg | ||||
Hmotnosť s náplňami: | 260 kg | 247 kg | 217 kg | 245 kg | |
Výška sedla: | 795 mm | 795 mm | 790 mm | 790 mm | 795 mm |
Rázvor: | 1490 mm | 1490 mm | 1465 mm | 1490 mm | 1500 mm |
Dĺžka: | 2195 mm | 2195 mm | 2180 mm | 2115 mm | 2175 mm |
Šírka: | 835 mm | 835 mm | 790 mm | 740 mm | 765 mm |
Výška: | 1130 mm | 1130 mm | 1075 mm | 1202 mm | 1115 mm |
Svetlá výška: | 125 mm | 125 mm | 125 mm | 125 mm | |
Objem nádrže: | 17.5 l | 14.6 l | 14 l | 16 l | 21 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||||
Spotreba paliva: | 4.4 l/100km | 5.5 l/100km | |||
Dojazd po rezervu: | cca 298 km | cca 199 km | |||
Doplnková výbava: | |||||
ABS: | áno, v sérii | ||||
Vypínateľné ABS: | nie | ||||
Palubný počítač: | áno, v sérii | ||||
Poznámka: | |||||
Poznámka: | Cena 8/2014 11.990,-EUR Výfuk 4 do 2, koncovky po oboch stranách, Vypletané kolesá | Cena 8/2014 10.790,-EUR Výfuk 4 do 1, koncovka na pravej strane, Zliatinové kolesá | Cena 07/2014: 8295 EUR | Cena 8/2014 7.840,-EUR | Cena 8/2014 9.390,-EUR |
Pridané: 22.08.2014 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Optimus Praëm BMW S1000RR - moderna v retro hábe
- Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017
- Honda AfricaTwin CRF1000L Adventure Sports concept
- Honda Dominator pre rok 2017?
- Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati
- Gas Gas zachránený firmou Torrot
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet
- Husqvarna Vitpilen 401 sa bude vyrábať v Indii
- Emisná norma Euro4 sa pomaly podpisuje na ponuke motocyklov - 2T 125 končia
- Elektricka verzia najpredávanejšieho motocykla na svete bude dostupná behom dvoch rokov
- ... zobraz všetky články od tohto autora