Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1663 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28803
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17137)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (11666)
Hodnotenie: (16 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (20)  [Verzia pre tlač] Tlač

Honda CB1100EX 2014 - retro na kochačku a príjemnú jazdu 2/2

 Zdieľať

Pridané: 22.08.2014 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 18101 [Testy a predstavenia - Test]

Konkurencia

Priameho konkurenta má Honda CB1100EX vo vlastných radoch a je ním Honda CB1100. Tá má menšiu nádrž, nemá vypletané kolesá a má o jednu výfukovú koncovku menej. Jazdné vlastnosti budú u oboch takmer rovnaké, takže rozhodnú dizajnové rozdiely a možno aj cenovka.

Ostatná konkurencia už tak priama nebude, nakoľko Triumph Bonneville a Kawasaki W800 majú predsa len polovičný počet valcov, nižší výkon, avšak nemožno im uprieť, že pôsobia viac retro. Od troch ladičiek zase prichádza síce jednoduchý, avšak menej retro pôsobiaci model Yamaha XJR1300, ktorý má väčší objem motora a teda aj výkon.

Záver

A tak prichádza záver, záver kedy nechcem vrátiť kľúče od tejto strojovne. Zároveň však viem, že by som skôr siahol po čomsi originál starom. Po čomsi, kde si zašpiním ruky, kde budem stále čosi nastavovať, s čím budem večne tak trošku nespokojný. Pre všetkých ostatných, ktorým sa páči dizajn rokov minulých, ale ktorí nemajú čas (a možno ani chuť či znalosti) starať sa o veterána, je tu Honda CB1100EX. Dizajnová lahôdka, jazdecky trošku sterilná, ale stále poskytujúca pocit z čistého nefalšovaného motorkovania, kde ide len o tri základné veci: motorku, jazdca a plynúce prostredie okolo.

Honda CB1100 EX

Plusy a mínusy

Dizajn, Pocit z jazdy, Spotreba Na retro veľa plastových dielov, Príliš sterilný prejav motora

Video

Video: Honda CB1100 EX 2014

Pozadie / Wallpaper:

Honda CB1100 EX
Honda CB1100 EX
Honda CB1100 EX
Honda CB1100 EX

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Honda CB1100EX 2014:
Servisný interval 12.000 km
Spotreba 4.4 l/100km
Objem nádrže 17.5 l
Dojazd 397 km
Otáčky motora pri 50, 90, 130 kmh 1.250 ot. / 2.000 ot. / 3.500 ot.
Cena motorky 11.990,- EUR

Text: Feri Zubal - zeON
Foto: Filip Kalka - Masochista

Motocykel na test poskytla spoločnosť Honda Slovakia. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR.

Foto:
 Honda CB1100 EX 2014 Honda CB1100 2014 Kawasaki W 800 2014 Triumph Bonneville 2014 Yamaha XJR 1300 2014
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaHondaKawasakiTriumphYamaha
Model:CB1100 EXCB1100W 800BonnevilleXJR 1300
Rok:20142014201420142014
Novinka:NOVINKA 2014
Kategória:KlasikaKlasikaKlasikaKlasikaNaháč
Motor:
Typ motora:štvorvalec (4T)štvorvalec (4T)dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)radový štvorvalec (4T)
Objem:1140 ccm1140 ccm773 ccm865 ccm1251 ccm
Max. výkon:89.8 k (66.0 kW) / 7500 ot.89.8 k (66.0 kW) / 7500 ot.47.6 k (35.0 kW) / 6500 ot.68.0 k (50.0 kW) / 7500 ot.97.8 k (71.9 kW) / 8000 ot.
Max. krútiaci moment:91 Nm / 5000 ot.93 Nm / 5000 ot.62 Nm / 2500 ot.69 Nm / 5800 ot.108.4 Nm / 6000 ot.
Kompresný pomer:9.5 :19.5 :18.4:19.2:19.7:1
Vŕtanie x Zdvih:73.5 x 67.273.5 x 67.277 x 8390.0 x 68.0 mm79.0 x 63.8 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)SOHC (4V)DOHCDOHC (4V)
Chladenie:vzduchom a olejomvzduchom a olejomvzduchomvzduchomvzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 5-stupňovámanuálna 5-stupňovámanuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:130 mm130 mm
Zdvih vzadu:105 mm125 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčovájedno kotúčovájednokotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:296 mm296 mm300 mm310 mm298 mm
Pneu vpredu:110/80-18110/80-18100/90-19M/C 57H110/70 R19120/70-ZR17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovábubnovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:256 mm256 mm160 mm255 mm267 mm
Pneu vzadu:140/70-18140/70-18130/80-18M/C 66H130/80-R 17180/55-ZR17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:225 kg
Hmotnosť s náplňami:260 kg247 kg217 kg245 kg
Výška sedla:795 mm795 mm790 mm790 mm795 mm
Rázvor:1490 mm1490 mm1465 mm1490 mm1500 mm
Dĺžka:2195 mm2195 mm2180 mm2115 mm2175 mm
Šírka:835 mm835 mm790 mm740 mm765 mm
Výška:1130 mm1130 mm1075 mm1202 mm1115 mm
Svetlá výška:125 mm125 mm125 mm125 mm
Objem nádrže:17.5 l14.6 l14 l16 l21 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:4.4 l/100km5.5 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 298 kmcca 199 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sérii
Vypínateľné ABS:nie
Palubný počítač:áno, v sérii
Poznámka:
Poznámka:Cena 8/2014 11.990,-EUR Výfuk 4 do 2, koncovky po oboch stranách, Vypletané kolesáCena 8/2014 10.790,-EUR Výfuk 4 do 1, koncovka na pravej strane, Zliatinové kolesáCena 07/2014: 8295 EURCena 8/2014 7.840,-EURCena 8/2014 9.390,-EUR

<

Pridané: 22.08.2014 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (16 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (20)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku: