Anketa:
YAMAHA XJ 600 S DIVERSION
ZdieľaťPridané: 18.11.2004 Autor: Frankee
Čitatelia: 20735 [Vaše stroje - Moja motorka]
Moja prvá...
Po dlhom čakaní(šporení) som si konečne kúpil svoju prvú veľkú mašinu.
![]() |
Pôvodne som chcel Suzuki GS 500 alebo Hondu CB 500, keďže veľa skúseností s veľkou
motorkou ešte nemám. Jednu GS500-ku mi vyfúkol brat a vtedy som natrafil
na túto Yamahu. Nie je najnovšia ale je to veľmi vydarený stroj
(vyrábal sa od r. 1992 do r. 2003), tak som sa nechal prehovoriť.
Zatial si na seba len zvikáme, najazdil som iba 1600 km, ale pár postrehov
Vám už môžem napísať.
Nie som veľmi vysoký(178 cm), takže sa mi na nej sedí pohodlne. Až po 120-130 km som pocítil miernu únavu chrbtových svalov, ale to dúfam \"tréningom\" prejde. Otáčkomer aj tachometer sú dobre umiestnené(viditeľné), chýba mi iba kontrolka stavu paliva. Motor ožíva už od 3000 otáčok, ale poriadny záťah prichádza nad 6000 a dá sa vytočiť do 9500. Spotreba sa pri dodržaní 90 km/h zmestí pod 5 litrov. Neviem koľko si vypíta pri športovej jazde(ešte sa iba učím), ale myslím že by to mohlo byť pod 7 litrov. Zadný tlmič je nastavený tvrdšie, motorka dobre sedí na ceste a je ľahko ovládateľná. Jediným negatívom je malý predný spojler, dosť na mňa fúka(denne 2-krát si musím čistiť plexi na prilbe od chrobákov) a pri 150 km/h(na viac som si netrúfol) je to už poriadna výchrica.
V celku som s ňou veľmi spokojný a som rád, že som sa pridal do rodiny motorkárov.
Technické údaje:
Rok výroby: 1992
Motor: radový vzduchom chladený 4-valec
Objem valcov: 599cm3
vrtanie x zdvih: 58,5 x 55,7mm
Kompresný pomer: 10,0: 1
Výkon 61 k/8500 ot./min
Krútiaci moment: 55 Nm
Max rýchlosť: 180 km/h
Prevodovka: 6-stupňová
Pneu vpredu: 110/80-17
Pneu vzadu: 130/70-18
Objem palivovej nádrže: 17 l
Hmotnosť: 205 kg
![]() |
Prajem Vám krátku zimu a veľa kilometrov bez nehody.
![]() |
Pridané: 18.11.2004 Autor: Frankee Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Yamaha XJ 600 S Diversion 1992:
Foto: | |
![]() Pridaj obrázok | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Yamaha |
Model: | XJ 600 S Diversion |
Rok: | 1992 |
Kategória: | Športovo cestovná |
Motor: | |
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 599 ccm |
Max. výkon: | 61.9 k (45.5 kW) / 8500 ot. |
Kompresný pomer: | 10.0:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 58.5 x 55.7 mm |
Rozvod: | DOHC (2V) |
Chladenie: | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová |
Pneu vpredu: | 110/80-17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Pneu vzadu: | 130/70-18 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 208 kg |
Objem nádrže: | 17 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 180 km/h |
- NOVÉ Porovnaj 'Yamaha XJ 600 S Diversion' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Yamaha XJ 600 S Diversion' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Yamaha XJ 600 S Diversion 1992' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Yamaha XJ 600 S Diversion' na www.google.com
- Pridaj obrázok do databázy
Súvisiace články:
- YAMAHA TDM 850 - Vidicon
- Yamaha FZS 600 Fazer - sierra
- Ako som sa učil chodiť od Jawy k Yamahe XV 1000 - huly

Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!