ISSN 1336-6491 | Online: 1523 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29874
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17649)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12225)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

REPORT: Lumarkt cup v Žaškove, 07.09.2014

 Zdieľať

Pridané: 13.09.2014 Autor: radkaMazak
Čitatelia: 2882 [Šport - Motocross]

V krásnom prostredí Oravského kraja sa uskutočnilo štvrté a zároveň predposledné kolo Lumarkt cupu pod záštitou Moto team Žaškov.Trať bola upravená pod dohľadom Štefana Svitka, ktorý využil svoje skúsenosti a pripravil ju na výbornú. Počasie nám prialo a ideálny podklad sľuboval super pretek.Účasť bola vysoká, až 105 jazdcov zo Slovenska, no taktiež okolitých krajín si prišlo zapretekať o trofeje a body do celkového hodnotenia.Keďže to bolo predposledné kolo, veľa jazdcov začalo taktizovať a bojovať v plnom prúde.

V Mx85 sa chapci naháňali


V kategórii osemdesiatpätiek nastúpilo sedemnásť jazdcov ktorí sa pekne ponaháňali. Samulel Struk #11 tento krát na trati naháňal Jozefa Poslucha #52 ktorý nenechal nič na náhodu a v oboch jazdách zvíťazil. Tretie miesto obsadil Jakub Leskovský #114. Kategória Mx65, v ktorej štartovali len štyria jazdci, bola zaujímavá medzinárodným obsadením. Zvíťazil Krisztián Vincze-Dóka pred ukrajinským pretekárom Eduardom Erdelim #74 a na tretom mieste skoncil Marek Nikolas #400.

Partik Mikuš potvrdil svoje kvality

Kategória MX1 hobby bola opäť testom kondičky a techniky jazdcov. Na Žaškovskej pôde bol otestovaný aj Patrik Mikuš #807 ktorý potvrdil svoje kvality zo Širokého a zvíťazil. Janko Čunočka #7 udržal úroveň svojej technicky čistej jazdy, no celkovo to bolo druhé miesto. Trojkou v tejto kategórii bol Jozef Maďar #1 ktorý neodbitne útočil a miešal poradie počas celých pretekov.

 Patrik Mikuš v Žaškove
Patrik Mikuš v Žaškove

V kategórii MX2 hobby dominoval Marek Vierik #9. Vyhral v oboch jazdách a tým potrvdil úlohu strelca na tejto trati. Na druhom mieste skončil Marek Hornák #17, ktorý jazdil na požičanej motorke, ako sám povedal "Trápenie" a k tomu pád v prvej jazde! Druhým miestom si ale pripísal dôležité body do celkového poradia ktoré potrebuje na Nika Redaja #181 s ktorým bojuje o celkové víťazstvo v SP a Lumarkt cupe. Tretie miesto partilo Dávidovi Ježovicovi #54.

Starším pánom naložili Ukrajinci


Konstyantyn Shelestay #41 z Ukrajiny zvíťazil v kategórii MX4 (nad 40 rokov), kde bojoval z druhým Lackom Kvetoslavom #67 a o tretiu pozíciu sa bili Miloš Fačko #21, Ján Uličný #6 a Peter Pipich #9. Peter dostal v prvej jazde defekt, takže ani jeho druhá jazda mu bodovo nestačila na dobré celkové umiestnenie. Tretia priečka preto patrí Milošovi Fackovi #21.

Kategória MX4+ (kategoria nad 50 rokov) poradie ako cez kopírku. Vladimir Zavadetsky #500 tejto kategórii kraľuje.
Veterán Viktor Pagáčik #53 získal víťazstvo v kategórii Twinshock.

Svitko mal smolu, o víťazstvo ho pripravil defekt

 Svitko v Žaškove
Svitko v Žaškove

MX1 bola dramatická a plná súbojov, v ktorých si to chlapi poriadne rozdali. Favorit Štefan Svitko #142 nedokázal zvíťaziť a na posledné miesto v kategórii ho odsunul defekt v prvej finálovej jazde aj napriek tomu, že druhú vyhral. Víťazom sa stal Jaroslav Štrbek #152, za ním Vladimír Kasala #4 a tretiu priečku získal Vladimír Preis #107. MX2 vyhral výborne jazdiaci Radoslav Matula #525 a druhé miesto si vybojoval Pavol Repčák #22 veľmi vyrovnanou jazdou. O tretie miesto bojovali Boris Smatana #15, Tomáš Valach #5 a Róbert Pivarči #337, kde to najlepšie bodovo vyšlo Borisovi a skončil tretí.

Juniori si nič nedarovali a šli na plný plyn

Ako je už zvykom MX Junior, mladá krv je horúca a vždy je načo pozerať, pretek v Žaškove nebol výnimkou! Vladimír Kostelanský #9 ukázal super formu a jeho jazda mu priniesla víťazstvo. Vlado bol šťastný a víťazstvo považuje za malý “comeback” po zranení! Druhé a tretie miesto obsadili Xavér Vörös #786 a Sebastián Tököly #511. Gratulujeme!

Video: MX LUMARKT CUP - ŽAŠKOV 7.9.2014 OFFICIAL VIDEO



Čo dodať? Super! Mali sme sa fajn a ani nevychladneme a opäť sa stretneme 14 .Septembra 2014 v Kechneci kde sa pôjde posledné kolo Lumart cupu 2014 a definitívne sa rozhodne kto to celé najlepšie odjazdil, preskákal a získal najviac bodov do celkového poradia.

Ťešíme sa na Vás!!!

Autor: Jozef Semančík alias Jogi
Foto: Róbert Roľa alias Rouby

Pridané: 13.09.2014 Autor: radkaMazak Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Body a Trasy v tomto článku:

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »