Anketa:
Vyskúšali sme Indian Chief Classic - znovuzrodené americké železo 2/2
ZdieľaťPridané: 26.03.2015 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 17300 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
Konkurencia
Konkurenciu rozdelím do dvoch skupín. Tá prvá je USA a Európska produkcia. Samozrejme, začať treba širokou ponukou amerického výrobcu Harley-Davidson. Modelov by bolo viac, ale ja spomeniem najviac retro ladený Heritage Softail Classic - podobne klasicky ladený, trochu zaostáva motorom a len jednokotúčovou brzdou vpredu. Moto Guzzi má v ponuke svoju Californiu, ktorá pôsobí oproti Indianu naozaj priam futuristicky - technika je ale porovnateľne moderná u oboch. No a potom je tu bojovník z ostrovov - Triumph Thunderbird zo spomenutých s najmohutnejším krútiakom.
Japonská konkurencia tiež nezaostáva. Máme tu stroje od 1700 do 1900 kubíkov. Klasicky strihnutá Kawasaki VN 1700 Classic, silná Yamaha XV1900A Midnight Star a trochu moderne pôsobiaca VZR 1800 od Suzuki konkurujú Indianu na všetkých frontoch, vrátane ceny.
Video: Indian Chief Classic 2014 - znovuzrodené americké železo
Záver
Indian je znovuzrodené americké železo. Nehrá sa na nič, čo nie je. Za motorkou je kompletne nový vývoj všetkého, počnúc motorom. Ten si zachováva retro vzhľad a techniku kombinovanú s modernými technológiami. Dizajnovo je Chief presne verný značke a jej histórií. Ak ho chceš, tak sám vieš prečo. Ak sa ti páči, budeš musieť rozbiť poriadne naplnené prasiatko, lebo za toto americké železo treba na pult postaviť 23 690 európskych peňazí. Značka Indian má teraz na Slovensku nového dílera - firmu Klasik moto vo Zvolene.
Plusy, mínusy
Skvelý nový motor, dokonalý retro vzhľad, vkusne skrytá moderná technika, bezkľúčový štart, tempomat, solídne brzdy | hmotnosť neoslní, cena |
Video
Video: Indian Chief 2014
Pozadie / Wallpaper:
Čo by ťa mohlo zaujímať:
Indian Chief Classic 2014:
Servisný interval | 8000 km |
Spotreba | 6 l/100 km |
Objem nádrže, z toho rezerva | 20,8 l (5,6 l rez.) |
Dojazd (po kontrolku rezervy) | 260 km |
Cena motorky | 23,690,- EUR |
Ceny vybraných doplnkov:
Plaxi štít | od 639 EUR |
Opierka pre spolujazdca | 409 EUR |
Nosič batožiny k opierke pre spolujazdca | 299 EUR |
Vyhrievané sedadlo | 919 EUR |
Kožené brašne originál s úchytmi | 1559 EUR |
Chrbtová opierka pre vodiča | 409 EUR |
Ladené výfuky Jekill a Hyde | od 1889 EUR |
Padáky predné | 469 EUR |
Padáky zadné | 349 EUR |
Veterné deflektory | 209 EUR |
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Tomáš Hajduch - Awia, Beal
Video: Tomáš Hajduch - Awia
Motocykel na test poskytla spoločnosť KLASIK MOTO. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR, Held prilbách Suomy od firmy Styx.
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Indian | Harley-Davidson | Moto Guzzi | Triumph |
Model: | Chief Classic | Heritage Softail Classic | California 1400 Custom | Thunderbird |
Rok: | 2014 | 2014 | 2014 | 2014 |
Kategória: | Chopper/Cruiser | Chopper/Cruiser | Klasika | Klasika |
Motor: | ||||
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) |
Objem: | 1811 ccm | 1690 ccm | 1380 ccm | 1699 ccm |
Max. výkon: | 74.8 k (55.0 kW) / 5010 ot. | 96.6 k (71.0 kW) / 6500 ot. | 85.7 k (63.0 kW) / 4850 ot. | |
Max. krútiaci moment: | 138.9 Nm / 3000 ot. | 130 Nm / 3000 ot. | 120 Nm / 2750 ot. | 146 Nm / 2750 ot. |
Kompresný pomer: | 9,5 : 1 | 9,6:1 | 10,5 : 1 | |
Vŕtanie x Zdvih: | 101.0 x 113.0 mm | 98.4 x 111.1 mm | 104 x 81.2 mm | 103.8 x 94.3 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | OHV (2V) | DOHC | DOHC | |
Chladenie: | vzduchom | vzduchom | vzduchom a olejom | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 5-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | remeň | kardan | remeň | |
Zdvih vpredu: | 119 mm | 120 mm | 120 mm | |
Zdvih vzadu: | 94 mm | 95 mm | ||
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová 4 piestik | jedno kotúčová 4-piestik | dvojkotúčova, radiálny 4 piestikový strmeň | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 300 mm | 320 mm | 310 mm | |
Pneu vpredu: | 130/90B16 67H | MT90B16 72H | 130/70-18 | 120/70 R19 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová, dvojpiestikový strmeň | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 300 mm | 282 mm | 310 mm | |
Pneu vzadu: | 180/65B16 81H | 150/80B16 71H | 200/60-16 | 200/50 R17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 354 kg | 327 kg | ||
Hmotnosť s náplňami: | 370 kg | 339 kg | 300 kg | 339 kg |
Výška sedla: | 660 mm | 690 mm | 720 mm | 700 mm |
Rázvor: | 1730 mm | 1635 mm | 1685 mm | 1615 mm |
Dĺžka: | 2630 mm | 2405 mm | 2445 mm | 2340 mm |
Šírka: | 1025 mm | 850 mm | 880 mm | |
Výška: | 1176 mm | 1181 mm | 1120 mm | |
Svetlá výška: | 140 mm | 131 mm | 165 mm | 151 mm |
Objem nádrže: | 20.8 l | 18.9 l | 20.5 l | 22 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Spotreba paliva: | 6 l/100km | 5.6 l/100km | ||
Dojazd po rezervu: | cca 260 km | cca 253 km | ||
Servisný interval: | 8000 km | 10 000km | ||
Doplnková výbava: | ||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Vypínateľné ABS: | nie | |||
Tempomat: | áno, v sérii | |||
Iná výbava: | bezkľúčové zapaľovanie | |||
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Cena 11/2014: 23,690,- EUR | Cena 11/2014: 21,600,- EUR | Cena 11/2014: 16.995,- EUR | Cena 11/2014: 14,254,- EUR |
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Indian | Yamaha | Suzuki | Kawasaki |
Model: | Chief Classic | XV1900A Midnight Star | VZR 1800 (Intruder M1800R) | VN 1700 Classic |
Rok: | 2014 | 2014 | 2014 | 2014 |
Kategória: | Chopper/Cruiser | Chopper/Cruiser | Chopper/Cruiser | Chopper/Cruiser |
Motor: | ||||
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 1811 ccm | 1854 ccm | 1783 ccm | 1700 ccm |
Max. výkon: | 90.3 k (66.4 kW) / 4750 ot. | 125.1 k (92.0 kW) / 6200 ot. | 74.8 k (55.0 kW) / 5000 ot. | |
Max. krútiaci moment: | 138.9 Nm / 3000 ot. | 155.1 Nm / 2500 ot. | 160 Nm / 3200 ot. | 135 Nm / 2750 ot. |
Kompresný pomer: | 9,5 : 1 | 9.48 : 1 | 10.5:1 | 9,5:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 101.0 x 113.0 mm | 100.0mm x 118.0mm | 112.0 x 90.5 mm | 102 x 104 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | OHV (2V) | OHV (4V) | DOHC | SOHC (4V) |
Chladenie: | vzduchom | vzduchom | vzduchom a olejom | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 5-stupňová | manuálna 5-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | remeň | remeň | kardan | remeň |
Zdvih vpredu: | 119 mm | 130 mm | 130 mm | 140 mm |
Zdvih vzadu: | 94 mm | 80 mm | ||
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová 4 piestik | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 300 mm | 298 mm | 310 mm | 300 mm |
Pneu vpredu: | 130/90B16 67H | 130/70R18M/C 63H | 130/70-R18 | 130/90B16M/C 67H |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 300 mm | 320 mm | 275 mm | 300 mm |
Pneu vzadu: | 180/65B16 81H | 190/60R17M/C 78H | 240/40-R18 | 170/70B16M/C 75H |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 354 kg | |||
Hmotnosť s náplňami: | 370 kg | 347 kg | 347 kg | 345 kg |
Výška sedla: | 660 mm | 705 mm | 705 mm | 720 mm |
Rázvor: | 1730 mm | 1715 mm | 1710 mm | 1665 mm |
Dĺžka: | 2630 mm | 2580 mm | 2450 mm | 2500 mm |
Šírka: | 1025 mm | 1095 mm | 875 mm | 1025 mm |
Výška: | 1176 mm | 1125 mm | 1185 mm | 1155 mm |
Svetlá výška: | 140 mm | 155 mm | 130 mm | 130 mm |
Objem nádrže: | 20.8 l | 16 l | 19.5 l | 20 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Spotreba paliva: | 6 l/100km | |||
Dojazd po rezervu: | cca 260 km | |||
Servisný interval: | 8000 km | |||
Doplnková výbava: | ||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Vypínateľné ABS: | nie | |||
Tempomat: | áno, v sérii | |||
Iná výbava: | bezkľúčové zapaľovanie | |||
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Cena 11/2014: 23,690,- EUR | Cena 11/2014: 15,790,- EUR | V USA po názvom: Suzuki Boulevard M109R Cena 11/2014: 12,990,- EUR | Cena 11/2014: 13,495,- EUR |
Pridané: 26.03.2015 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Honda X-ADV dostáva svieži dizajn a kopec praktických a komfortných vylepšení pre 2025
- Testujeme Kawasaki Versys 1100 2025
- Náš Kanál MotorideTV dosiahol na youtube 10 miliónov zobrazení
- Testujeme Y-AMT automatizovanú manuálnu prevodovku Yamaha na novej MT-09
- Kawasaki predviedla prototyp vodíkovej Ninja H2 na okruhu v Suzuke
- BMW v Garmishi odhalilo očakávalú R 1300 GS Adventure
- Zmeny STK od 1. 7. 2024 - lehota pre motorky predĺžená na 4 roky!
- Veľká alpská porovnávačka 2023!
- Súťaž: zaži stretnutie s Dakarským šampiónom Samom Sunderlandom a poď s nami vyskúšať novú generáciu GASGAS 2025!
- Souo S2000 GL: Čína predstavila konkurenta pre Gold Wing - dvojliter 8-valec boxer s DCT prevodovkou
- ... zobraz všetky články od tohto autora