Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1329 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28431
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16942)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11489)
Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (13)  [Verzia pre tlač] Tlač

Vyskúšali sme Indian Chief Classic - znovuzrodené americké železo 2/2

 Zdieľať

Pridané: 26.03.2015 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 17300 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Konkurencia

Konkurenciu rozdelím do dvoch skupín. Tá prvá je USA a Európska produkcia. Samozrejme, začať treba širokou ponukou amerického výrobcu Harley-Davidson. Modelov by bolo viac, ale ja spomeniem najviac retro ladený Heritage Softail Classic - podobne klasicky ladený, trochu zaostáva motorom a len jednokotúčovou brzdou vpredu. Moto Guzzi má v ponuke svoju Californiu, ktorá pôsobí oproti Indianu naozaj priam futuristicky - technika je ale porovnateľne moderná u oboch. No a potom je tu bojovník z ostrovov - Triumph Thunderbird zo spomenutých s najmohutnejším krútiakom.

Japonská konkurencia tiež nezaostáva. Máme tu stroje od 1700 do 1900 kubíkov. Klasicky strihnutá Kawasaki VN 1700 Classic, silná Yamaha XV1900A Midnight Star a trochu moderne pôsobiaca VZR 1800 od Suzuki konkurujú Indianu na všetkých frontoch, vrátane ceny.

Video: Indian Chief Classic 2014 - znovuzrodené americké železo

Záver

Indian je znovuzrodené americké železo. Nehrá sa na nič, čo nie je. Za motorkou je kompletne nový vývoj všetkého, počnúc motorom. Ten si zachováva retro vzhľad a techniku kombinovanú s modernými technológiami. Dizajnovo je Chief presne verný značke a jej histórií. Ak ho chceš, tak sám vieš prečo. Ak sa ti páči, budeš musieť rozbiť poriadne naplnené prasiatko, lebo za toto americké železo treba na pult postaviť 23 690 európskych peňazí. Značka Indian má teraz na Slovensku nového dílera - firmu Klasik moto vo Zvolene.

Plusy, mínusy

Skvelý nový motor, dokonalý retro vzhľad, vkusne skrytá moderná technika, bezkľúčový štart, tempomat, solídne brzdy hmotnosť neoslní, cena

Video

Video: Indian Chief 2014

Pozadie / Wallpaper:

Indian Chief Classic 2014 - znovuzrodené americké železo
Indian Chief Classic 2014 - znovuzrodené americké železo
Indian Chief Classic 2014 - znovuzrodené americké železo
Indian Chief Classic 2014 - znovuzrodené americké železo

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Indian Chief Classic 2014:

Servisný interval 8000 km
Spotreba 6 l/100 km
Objem nádrže, z toho rezerva 20,8 l (5,6 l rez.)
Dojazd (po kontrolku rezervy) 260 km
Cena motorky 23,690,- EUR

Ceny vybraných doplnkov:

Plaxi štít od 639 EUR
Opierka pre spolujazdca 409 EUR
Nosič batožiny k opierke pre spolujazdca 299 EUR
Vyhrievané sedadlo 919 EUR
Kožené brašne originál s úchytmi 1559 EUR
Chrbtová opierka pre vodiča 409 EUR
Ladené výfuky Jekill a Hyde od 1889 EUR
Padáky predné 469 EUR
Padáky zadné 349 EUR
Veterné deflektory 209 EUR

Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Tomáš Hajduch - Awia, Beal
Video: Tomáš Hajduch - Awia

Motocykel na test poskytla spoločnosť KLASIK MOTO. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR, Held prilbách Suomy od firmy Styx.

Foto:
 Indian Chief Classic 2014 Harley-Davidson Heritage Softail Classic 2014 Moto Guzzi California 1400 Custom 2014 Triumph Thunderbird 2014
Všeobecné informácie:
Výrobca:IndianHarley-DavidsonMoto GuzziTriumph
Model:Chief ClassicHeritage Softail ClassicCalifornia 1400 CustomThunderbird
Rok:2014201420142014
Kategória:Chopper/CruiserChopper/CruiserKlasikaKlasika
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)
Objem:1811 ccm1690 ccm1380 ccm1699 ccm
Max. výkon:74.8 k (55.0 kW) / 5010 ot.96.6 k (71.0 kW) / 6500 ot.85.7 k (63.0 kW) / 4850 ot.
Max. krútiaci moment:138.9 Nm / 3000 ot.130 Nm / 3000 ot.120 Nm / 2750 ot.146 Nm / 2750 ot.
Kompresný pomer:9,5 : 19,6:110,5 : 1
Vŕtanie x Zdvih:101.0 x 113.0 mm98.4 x 111.1 mm104 x 81.2 mm103.8 x 94.3 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:OHV (2V)DOHCDOHC
Chladenie:vzduchomvzduchomvzduchom a olejomkvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 5-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:remeňkardanremeň
Zdvih vpredu:119 mm120 mm120 mm
Zdvih vzadu:94 mm95 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová 4 piestikjedno kotúčová 4-piestikdvojkotúčova, radiálny 4 piestikový strmeňdvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:300 mm320 mm310 mm
Pneu vpredu:130/90B16 67HMT90B16 72H130/70-18120/70 R19
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová, dvojpiestikový strmeňjednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:300 mm282 mm310 mm
Pneu vzadu:180/65B16 81H150/80B16 71H200/60-16200/50 R17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:354 kg327 kg
Hmotnosť s náplňami:370 kg339 kg300 kg339 kg
Výška sedla:660 mm690 mm720 mm700 mm
Rázvor:1730 mm1635 mm1685 mm1615 mm
Dĺžka:2630 mm2405 mm2445 mm2340 mm
Šírka:1025 mm850 mm880 mm
Výška:1176 mm1181 mm1120 mm
Svetlá výška:140 mm131 mm165 mm151 mm
Objem nádrže:20.8 l18.9 l20.5 l22 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:6 l/100km5.6 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 260 kmcca 253 km
Servisný interval:8000 km10 000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:nie
Tempomat:áno, v sérii
Iná výbava:bezkľúčové zapaľovanie
Poznámka:
Poznámka:Cena 11/2014: 23,690,- EURCena 11/2014: 21,600,- EURCena 11/2014: 16.995,- EURCena 11/2014: 14,254,- EUR
Foto:
 Indian Chief Classic 2014 Yamaha XV1900A Midnight Star 2014 Suzuki VZR 1800 (Intruder M1800R) 2014 Kawasaki VN 1700 Classic 2014
Všeobecné informácie:
Výrobca:IndianYamahaSuzukiKawasaki
Model:Chief ClassicXV1900A Midnight StarVZR 1800 (Intruder M1800R)VN 1700 Classic
Rok:2014201420142014
Kategória:Chopper/CruiserChopper/CruiserChopper/CruiserChopper/Cruiser
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:1811 ccm1854 ccm1783 ccm1700 ccm
Max. výkon:90.3 k (66.4 kW) / 4750 ot.125.1 k (92.0 kW) / 6200 ot.74.8 k (55.0 kW) / 5000 ot.
Max. krútiaci moment:138.9 Nm / 3000 ot.155.1 Nm / 2500 ot.160 Nm / 3200 ot.135 Nm / 2750 ot.
Kompresný pomer:9,5 : 19.48 : 110.5:19,5:1
Vŕtanie x Zdvih:101.0 x 113.0 mm100.0mm x 118.0mm112.0 x 90.5 mm102 x 104 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:OHV (2V)OHV (4V)DOHCSOHC (4V)
Chladenie:vzduchomvzduchomvzduchom a olejomkvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 5-stupňovámanuálna 5-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:remeňremeňkardanremeň
Zdvih vpredu:119 mm130 mm130 mm140 mm
Zdvih vzadu:94 mm80 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová 4 piestikdvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:300 mm298 mm310 mm300 mm
Pneu vpredu:130/90B16 67H130/70R18M/C 63H130/70-R18130/90B16M/C 67H
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:300 mm320 mm275 mm300 mm
Pneu vzadu:180/65B16 81H190/60R17M/C 78H240/40-R18170/70B16M/C 75H
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:354 kg
Hmotnosť s náplňami:370 kg347 kg347 kg345 kg
Výška sedla:660 mm705 mm705 mm720 mm
Rázvor:1730 mm1715 mm1710 mm1665 mm
Dĺžka:2630 mm2580 mm2450 mm2500 mm
Šírka:1025 mm1095 mm875 mm1025 mm
Výška:1176 mm1125 mm1185 mm1155 mm
Svetlá výška:140 mm155 mm130 mm130 mm
Objem nádrže:20.8 l16 l19.5 l20 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:6 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 260 km
Servisný interval:8000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:nie
Tempomat:áno, v sérii
Iná výbava:bezkľúčové zapaľovanie
Poznámka:
Poznámka:Cena 11/2014: 23,690,- EURCena 11/2014: 15,790,- EURV USA po názvom: Suzuki Boulevard M109R
Cena 11/2014: 12,990,- EUR
Cena 11/2014: 13,495,- EUR

<

Pridané: 26.03.2015 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (13)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku: