Anketa:
Novinky 2015: Yamaha MT-09 Tracer - ľahká športová turistika
ZdieľaťPridané: 14.01.2015 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 22204 [Novinky - Predstavujeme]
Yamaha rozširuje svoju radu MT o motorku, ktorá má blízko k turistike. Dark side of Japan, slogan ktorý sprevádza celú radu MT tak pri modely MT-09 Tracer vyznieva možno trošku divne, no ľahká športová turistika určite narobí peknú zlobu kdekoľvek na ceste, pričom jazdca odvezie kam potrebuje v relatívnom pohodlí.
Seriál článkov - Novinky 2015:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2015 | Nasledujúci
Yamaha odhaľuje dve duše temnej strany Japonska v jednom modely. Teda charakter športovej mašiny, ktorý už poznáme z modelu MT-09 sa spája s pohodlím a praktickosťou v jednom stroji nazvanom MT-09 Tracer. Prečo však Yamaha neťaží z mena známeho a obľúbeného modelu TDM nevedno.
Praktický bike z naháča
Pri pohľade na MT-09 Tracer je hneď jasné odkiaľ pochádza jeho základ. Doslova celá spodná časť tvorí jasný odkaz na naháč Yamaha MT-09. Vrchná časť už je ale dielom praktickým. Mohutnejšie pôsobí celý predok, ktorý prechádza do oblej nádrže. Zadok je zase jednoduchý, s dostatkom miesta pre spolujazdca a pripravený niesť batožinu. Nemožno povedať, že by Tracer dizajnovo vyrážal dych, a aj použitie akože karbónových plastov dáva najavo, že toto má byť motorka s prijateľnou konečnou cenovkou.
V kontraste s lacnými plastami je ale prepracovaný dvojitý LED svetlomet. Spredu Tracer vyzerá akoby si kukuč prepožičal od osy. Čo to naznačuje aj tvar mriežky medzi svetlometmi, to je však na subjektívnom pohľade každého jedinca. Tracer cez deň osvetľuje dvojica pásikov v hornej časti svetlometov avšak pri zapnutých tlmených svetlách sa rozsvieti ľavý svetlomet a pri diaľkových svetlách obe hlavné svetlomety. Svetlá Tracer-u dodávajú jedinečný osobitý a tak trošku agresívny charakter. Svetlá je na viac možné výškovo nastaviť bez použitia náradia.
Aerodynamický komfort zaisťuje malá kapotáž vytvorená z akoby viacerých vrstiev ktoré rozrážajú vzduch. Takýto dizajn má za úlohu odviesť vzduch od jazdca avšak bez toho aby za kapotážou vznikali nepríjemné turbulencie. Hlavnú úlohu tu však má nastaviteľný veterný štít, ktorý je možné bez náradia nastaviť v troch rôznych polohách medzi ktorými je rozdiel 15 mm, celkovo je teda štít možné nastaviť v rozmedzí 45 mm. V sérii na Yamahe MT-09 Tracer nájdeme aj kryty rukovätí.
Celkovo je posed vzpriamenejší a je si možné ho v rámci možnosti upraviť. Tracer ponúka výškovo nastaviteľné sedadlo v dvoch polohách, 845 a 860 mm. Široké riadidla z hliníkovej zliatiny je možné si taktiež nastaviť, okrem sklonu aj ich vzdialenosť otočením ich držiakov. Turistický charakter mašiny si vyžiadal aj inštaláciu objemnejšej nádrže, tá má 18 litrov a mala by postačovať na dojazd vyše 300 km. Z praktických doplnkov má zmysel spomenúť 12V zásuvku a centrálny stojan montované už v štandarde.
Pristrojový panel pozostáva z dvoch LCD displejov. Bežné výstražné kontrolky sa nachádzajú v pásiku pod LCD displejmi a nad nimi sú kontrolky blikania smeroviek. Ľavý displej zobrazuje otáčky motora vo forme stĺpca, digitálne rýchlosť, hodiny, zvolenú palivovú mapu a taktiež zobrazuje stav paliva v nádrži. Pravý zobrazuje rôzne údaje ako zaradený rýchlostný stupeň, prejdené kilometre, tripy, spotreby paliva... a zobrazovanie údajov na ňom môže byť upravené podľa preferencií jazdca.
Trojválec z MT-09
Srdcom novej Yamahy MT-09 Tracer je rovnaký trojvalcový kvapalinou chladený motor aký je v naháči MT-09. Keďže motor poskytuje dostatočný krútiaci moment, ktorého sila lineárne stúpa avšak má aj slušnú hodnotu maximálneho výkonu vo vyšších otáčkach, nevykonali na ňom pre model Tracer žiadne zmeny. Usporiadanie kľukového hriadeľa je tzv "crossplane" teda čapy kľukovke sú tak pri tomto trojvalci posunuté o 120º čo prináša sekvenciu zážihov pri 0º, 240º a 480º. Tieto intervaly zážihu dávajú motoru ako skvelý ťah tak aj výkon vo vysokých otáčkach. Motor má objem 847 ccm a poskytuje maximálny krútiaci moment 87.5 Nm pri 8.500 ot./min. a maximálny výkon 84.6 kW pri 10.000 ot./min.
Dávkovanie výkonu zabezpečí elektronicky ovládaný plyn Yamaha Chip Controlled Throttle (YCC-T). To samozrejme prináša aj možnosť jednoduchého nastavovania palivových máp. Yamaha tento systém nazýva D-MODE a pri modely MT-09 Tracer ponúka tri mapy. Mať výkon pod kontrolou pomôže aj trakčná kontrola, ktorú bude možné vypnúť a bude dostupná už v štandarde.
S MT-09 spoločné odpruženie aj brzdy
Okrem motora má Tracer s MT-09 aj rovnaký podvozok a brzdový systém. Yamaha MT-09 Tracer prichádza s nastaviteľnými tlmičmi. Vpredu nájdeme 41 mm USD vidlicu so zdvihom 137 mm. Vzadu nájdeme takmer horizontálne umiestnený tlmič.Umiestnenie tlmiča má napomôcť centralizácii hmotnosti ale aj zlepšiť charakteristiku tlmenia. O brzdenie sa na MT-09 Tracer starajú vpredu plávajúce 298 mm kotúče do ktorých sa zahryzávajú radiálne montované štvorpiestiky. Vzadu je kotúč o priemere 245 mm. Systém ABS je na tejtomotorke dostupný už v štandarde.
Záver
Yamaha MT-09 Tracer je zdá sa podarenou úpravou naháča MT-09 na tému turista. Základ ostáva rovnaký, nie len motor a rám, ale aj celý podvozok a brzdový systém, pričom turistické úpravy z MT-09 robia doslova inú strojovňu. Zábava na ceste je zaručená, no Tracer dovolí v pohode zvládať väčšie vzdialenosti, pričom už v štandarde ponúka praktickú výbavu, ktorá chýba mnohým konkurentom.
Video: Yamaha MT-09 Tracer 2015 - Dve duše temnej stránky Japonska
Pridané: 14.01.2015 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Yamaha Tracer 900 2015:
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Yamaha |
Model: | Tracer 900 |
Rok: | 2015 |
Novinka: | NOVINKA 2015 |
Kategória: | Športovo cestovná |
Motor: | |
Typ motora: | radový trojvalec (4T) |
Objem: | 847 ccm |
Max. výkon: | 115.1 k (84.6 kW) / 10000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 87.5 Nm / 8500 ot. |
Kompresný pomer: | 11.5 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 78 x 59.1 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 137 mm |
Zdvih vzadu: | 130 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 298 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 245 mm |
Pneu vzadu: | 180/55-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 210 kg |
Výška sedla: | 845 mm |
Rázvor: | 1440 mm |
Dĺžka: | 2160 mm |
Šírka: | 950 mm |
Výška: | 1345 mm |
Svetlá výška: | 135 mm |
Objem nádrže: | 18 l |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii |
Tempomat: | nie |
LED denné svetlá: | áno, v sérii |
El. Podvozok: | nie |
Poznámka: | |
Cena 05/2015 9 990,00 € |
- NOVÉ Porovnaj 'Yamaha Tracer 900' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Yamaha Tracer 900' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Yamaha Tracer 900 2015' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Yamaha Tracer 900' na www.google.com
Seriál článkov - Novinky 2015:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2015 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Novinky 2015: Yamaha YZF-R1 a YZF-R1M - tri ladičky a dvesto kobýl - zeON
- Novinky 2015: Ducati Multistrada 1200 - 160 koňová turistika - zeON
- Novinky 2015: Yamaha NMAX 125 - zeON
- Novinky 2015: BMW S1000RR - prepracovaný superšport s modrou vrtuľou - zeON
- Yamaha R1 2015 potvrdená, oficiálne predstavenie 3. Novembra 2014 - zeON
- Špionážne fotografie malorážky Yamaha R25 - zeON
- Novinky 2015: Kawasaki Ninja H2/H2R - psycho na dvoch kolesách - zeON
- Novinky 2015: Suzuki V-Strom 650XT - Vynovený malý stromček - zeON
- Novinky 2015: Ducati Scrambler - V jednoduchosti je krása - zeON
- Novinky 2015: BMW R1200R – Roadster bez teleleveru - zeON
Ďalšie články tohto autora:
- Optimus Praëm BMW S1000RR - moderna v retro hábe
- Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017
- Honda AfricaTwin CRF1000L Adventure Sports concept
- Honda Dominator pre rok 2017?
- Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati
- Gas Gas zachránený firmou Torrot
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet
- Husqvarna Vitpilen 401 sa bude vyrábať v Indii
- Emisná norma Euro4 sa pomaly podpisuje na ponuke motocyklov - 2T 125 končia
- Elektricka verzia najpredávanejšieho motocykla na svete bude dostupná behom dvoch rokov
- ... zobraz všetky články od tohto autora