Anketa:
Novinky 2015: Ducati Scrambler - V jednoduchosti je krása
ZdieľaťPridané: 01.12.2014 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 8270 [Novinky - Predstavujeme]
Jednoducho vyzerajúci stroj s názvom Ducati Scrambler bol bezpochyby inšpirovaný rokmi 70-tymi, presnejšie svojím dávnym predchodcom. Návrat do budúcnosti pre model Scrambler sa teda odohrá v sezóne 2015.
Seriál článkov - Novinky 2015:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2015 | Nasledujúci
Cieľ Ducati Design Center bol pri projekte Scrambler úplne jasný. Oživiť legendu, avšak vybudovať ju pomocou moderných technológii, ktoré by zaujali aj mladých ľudí žijúcich v súčasnosti. Ducati Scrambler je teda model inšpirovaný strojom z rokov 70-tych, avšak na biku je jasne cítiť, že bol vyrobený pre rok 2015.
Prepracovaná jednoduchosť
Jednoduchý dizajn dáva vyniknúť jednotlivým častiam Ducati Scrambler. Od kolies cez zadnú kyvku, motor, rám, rozmerné sedadlo, až po kvapkovitú nádrž či okrúhle svetlo, Scrambler proste nič neskrýva, a teda všetko muselo byť vyrobené aj s ohľadom na estetiku. Dôkazom toho je práve zadná zalomená kyvka, kde by mohol byť, napríklad, iba nevkusný rovný kus železa nesúci zadné koleso.
Najcharakteristickejšími dizajnovými prvkami na Ducati Scrambler sú zrejme kvapkovitá 13.5 litrová nádrž a predný okrúhly svetlomet. Nádrž je plechová, no po jej stranách nájdeme namontované platne z lešteného hliníka nesúce logo Scrambler, podľa samotnej verzie modelu.
Predné okrúhle svetlo síce na pohľad pôsobí retro, avšak jeho súčasťou sú LED diódy. Tie sú rozmiestnené po jeho obvode a spolu so zapnutým hlavným svetlometom s teplou žltou žiariacou zo stredu svetlometu, tvoria kontrast studenej bielej vyžarujúcej z okrajov.
Zadné svetlo je pre zmenu len z LED diód a je v podstate skryté pod útrobami zadnej časti sedadla. „Energiu“ mu dodáva 12 LED diód (18 pri stlačení brzdy), ktoré sú skryté za sklom rozptyľujúcim lúče svetla, čím sa dosiahol efekt jednoliateho svetelného lúča.
Ducati Scrambler hneď 4 krát
Ducati chce model Scrambler ponúkať ako bike, pomocou ktorého sa každý jeho majiteľ bude trochu odlišovať. Domácim úpravám sa, samozrejme, medze nekladú, no rôzne verzie Ducati Scrambler môžu už v základe čo to preddefinovať.
Ducati Scrambler Icon
Základnou verziou je Icon s čiernym rámom a čiernym zadným sedadlom. Predný blatníček a nádrž je možné vybrať si v dvoch farbách, a to 62 Yellow (žltá) a Ducati Red (červená).
Ducati Scrambler Urban Enduro
Táto verzia Ducati Scrambler bude dostupná vo farbe Wild Green (zelená) s čiernym rámom a hnedým sedadlom. Verzia Urban Enduro však bude odlíšená aj použitím iných prvkov. Nájdeme na nej vysoko umiestnený predný blatník, vypletané kolesá, mriežku na prednom svetlomete, kryty na prednej vidlici či hrazdičku na riadidlách. Scrambler Urban Enduro sa bude dať spoznať aj vďaka červenému X na boku nádrže.
Ducati Scrambler Classic
Classic je určený pre jazdcov, ktorí hľadajú doslova moderný retro bike. Scrambler v tejto verzii má nádrž vo farbe Orange Sunshine (oranžová) s čiernym pruhom a výrazné logo po stranách. Blatníky má kovové vo svojej prirodzenej farbe a v zadnej časti má klasicky umiestnený držiak pre poznávaciu značku. Ďalším rozdielom oproti ostatným verziám je použitie vypletaných kolies a hnedého sedadla s kosoštvorcovým prešívaním.
Ducati Scrambler Full Throttle
Táto verzia čerpá inšpiráciu z pretekov flat-track. Nádrž má vo farbe Deep Black (čierna) a čierny je aj rám a sedadlo. Nádrž a sedadlo však nesú žlto sfarbené prvky. Na nádrži sú to žlté pruhy a na sedadle žlté plochy imitujúce zadné plochy pre číslo. Výsledkom je športový výzor, ktorý ešte umocňuje zvuk výfuku Termignoni, inštalovaného ako súčasť tejto verzie.
L-twin nesmie chýbať
Ducati Scrambler nemôže poháňať nič iné než eLkový, vzduchom chladený dvojval s desmodromickým rozvodom. Motor je odvodený od toho, aký sa nachádza v Monstri 796 a má objem 803 ccm. Vyladený je tak, aby poskytoval lineárny prísun výkonu v celom spektre otáčok. Jeho maximálny výkon je 55 kW pri 8.250 ot./min. a max. krútiaci moment 68 Nm je dostupný pri 5.750 ot./min. Servisný interval v Ducati stanovili na 12.000 km.
Prevodovka je manuálna 6 stupňová a antihoppingová spojka je ovládaná lankom. Celé pohonné ústrojenstvo je vyrobené tak, aby bolo estetickou súčasťou motocykla. Rúrkový rám motor totiž príliš nezahaľuje, a tak sú rôzne kryty prepracované do detailu.
Podvozok a Brembo
Odpruženie je od firmy Kayaba. Vpredu nájdeme obrátenú 41mm vidlicu, zatiaľ čo vzadu je tlmič umiestnený v ľavej časti stroja a je na ňom možné nastaviť predpätie pružiny. Ducati Scrambler má vpredu aj vzadu zdvih 150 mm.
Brzdy sú značky Brembo. Pre zachovanie minimalistického dizajnu, avšak so zachovaním adekvátneho brzdného účinku, vpredu nájdeme iba jeden, avšak 330mm kotúč, ktorý sa o brzdenie postará spolu s radiálne montovaným štvorpiestikovým monoblokom. Vďaka tomuto riešeniu mohol ostať čistý výhľad na celkový dizajn pravej časti predného kolesa. Vzadu nájdeme 245mm disk a jednopiestik.
Záver
Ducati Scrambler je bezpochyby zaujímavou strojovňou, ktorá v sebe kombinuje retro prvky, avšak už na pohľad je jasné, že chce pôsobiť predsa len moderne. Ako to u Ducati býva zvykom, aj model, ktorý bude patriť asi medzi tie lacnejšie v ich ponuke, nepôsobí vôbec tak, že by sa na ňom šetrilo. Práve naopak, každý detail je prepracovaný a nič nepôsobí rozpočtovo. Dostupnosť štyroch rôznych verzií je už len plusom.
Video: Ducati Scrambler 2015 - Krajina zábavy
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Ducati | Ducati | Ducati | Ducati |
Model: | Scrambler Icon | Scrambler Urban Enduro | Scrambler Full Throtlle | Scrambler Classic |
Rok: | 2015 | 2015 | 2015 | 2015 |
Novinka: | NOVINKA 2015 | NOVINKA 2015 | NOVINKA 2015 | NOVINKA 2015 |
Kategória: | Naháč | Naháč | Naháč | Naháč |
Motor: | ||||
Typ motora: | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) |
Objem: | 803 ccm | 803 ccm | 803 ccm | 803 ccm |
Max. výkon: | 74.8 k (55.0 kW) / 8250 ot. | 74.8 k (55.0 kW) / 8250 ot. | 74.8 k (55.0 kW) / 8250 ot. | 74.8 k (55.0 kW) / 8250 ot. |
Max. krútiaci moment: | 68 Nm / 5750 ot. | 68 Nm / 5750 ot. | 68 Nm / 5750 ot. | 68 Nm / 5750 ot. |
Kompresný pomer: | 11:1 | 11:1 | 11:1 | 11:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 88 x 66 mm | 88 x 66 mm | 88 x 66 mm | 88 x 66 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | Desmodromický rozvod (2V) | Desmodromický rozvod (2V) | Desmodromický rozvod (2V) | Desmodromický rozvod (2V) |
Chladenie: | vzduchom | vzduchom | vzduchom | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 150 mm | 150 mm | 150 mm | 150 mm |
Zdvih vzadu: | 150 mm | 150 mm | 150 mm | 150 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 330 mm | 330 mm | 330 mm | 330 mm |
Pneu vpredu: | 110/80-18 | 110/80-18 | 110/80-18 | 110/80-18 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 245 mm | 245 mm | 245 mm | 245 mm |
Pneu vzadu: | 180/55-17 | 180/55-17 | 180/55-17 | 180/55-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 170 kg | 170 kg | 170 kg | 170 kg |
Hmotnosť s náplňami: | 186 kg | 186 kg | 186 kg | 186 kg |
Výška sedla: | 790 mm | 790 mm | 790 mm | 790 mm |
Rázvor: | 1445 mm | 1445 mm | 1445 mm | 1445 mm |
Dĺžka: | 2100 mm | 2100 mm | 2100 mm | 2100 mm |
Šírka: | 845 mm | 845 mm | 845 mm | 845 mm |
Výška: | 1150 mm | 1150 mm | 1150 mm | 1150 mm |
Objem nádrže: | 13.5 l | 13.5 l | 13.5 l | 13.5 l |
Doplnková výbava: | ||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Pridané: 01.12.2014 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Seriál článkov - Novinky 2015:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2015 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Výstava INTERMOT 2014 - Ducati - Scrambler 2015 - Awia
- Novinky 2015: Ducati Multistrada 1200 - 160 koňová turistika - zeON
- Novinky 2015: Yamaha NMAX 125 - zeON
- Ducati Scrambler už zajtra na výstave INTERMOT - zeON
- Novinky 2015: BMW S1000RR - prepracovaný superšport s modrou vrtuľou - zeON
- Novinky 2015: Kawasaki Ninja H2/H2R - psycho na dvoch kolesách - zeON
- Novinky 2015: BMW R1200R – Roadster bez teleleveru - zeON
- Novinky 2015: Yamaha YZF-R1 a YZF-R1M - tri ladičky a dvesto kobýl - zeON
- Novinky 2015: Kawasaki Versys 1000 – Šedá myš chytila farbu - zeON
- Novinky 2015: Kawasaki Vulcan S - nenáročné avšak štýlové povozeníčko - zeON
Ďalšie články tohto autora:
- Optimus Praëm BMW S1000RR - moderna v retro hábe
- Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017
- Honda AfricaTwin CRF1000L Adventure Sports concept
- Honda Dominator pre rok 2017?
- Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati
- Gas Gas zachránený firmou Torrot
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet
- Husqvarna Vitpilen 401 sa bude vyrábať v Indii
- Emisná norma Euro4 sa pomaly podpisuje na ponuke motocyklov - 2T 125 končia
- Elektricka verzia najpredávanejšieho motocykla na svete bude dostupná behom dvoch rokov
- ... zobraz všetky články od tohto autora