Anketa:
Dizajnové návrhy úpravy Ducati Scrambler od Gannet Design
ZdieľaťPridané: 22.12.2014 Autor: Feri Zubal - zeON
[Technika - Design]
Päť pomerne odvážnych návrhov od Gannet Design na tému Ducati Scrambler ukazuje kam až možno pohnať snahu o individualitu pri motorke, ktorá si ruku úpravcov doslova pýta.
Výrazné farby či prehnané použitie konštrukcií z rúrok, ktoré majú jasne poukázať na odkaz rámov Ducati, vidieť na návrhoch úprav Ducati Scrambler od Gannet Design. Či už je to bike s tyrkysovou modorou farbou na nádrži a špicoch predného kolesa, doplnený o zložitý podsedadlový rám so zaujímavo umiestnenou koncovkou výfuku, alebo jednoducho spracovaný Scrambler so zadným rámom z karbónu slúžiaci zároveň ako sedadlo, niet pochýb o tom, že fantázii sa veru medze nekládli.
![]() |
Veď ani ochranný rám okolo celej nádrže sa len tak nevidí (spomenul som si na toto veľdielo :-) ), nuž a ktovie, koľko z týchto prvkov inšpiruje domácich úpravcov v snahe odlíšiť sa od zbytku sveta. Model Ducati Scrambler sa totiž hneď po svojom odhalení (dokonca aj pred tým) stal obľúbenou témou diskusií, preto sa zrejme mnoho jeho budúcich majiteľov bude chcieť od zvyšku odlíšiť.
![]() |
Pridané: 22.12.2014 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Optimus Praëm BMW S1000RR - moderna v retro hábe
- Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017
- Honda AfricaTwin CRF1000L Adventure Sports concept
- Honda Dominator pre rok 2017?
- Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati
- Gas Gas zachránený firmou Torrot
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet
- Husqvarna Vitpilen 401 sa bude vyrábať v Indii
- Emisná norma Euro4 sa pomaly podpisuje na ponuke motocyklov - 2T 125 končia
- Elektricka verzia najpredávanejšieho motocykla na svete bude dostupná behom dvoch rokov
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!